וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק המתנות: השגריר בארה"ב העיד על בקשות נתניהו לוויזה למילצ'ן

בחדשות 2 דווח כי דרמר, מקורבו של נתניהו, נשאל על הבקשות שהעביר דרכו ראש הממשלה לשר החוץ דאז קרי כדי להעניק לאיש העסקים אשרת שהייה בארה"ב. נתניהו חשוד כי קיבל שוחד משורת אנשי עסקים, בהם מילצ'ן

צילום: יותם רונן, רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: חקירות מילצ'ן במסגרת תיק המתנות, בחודש שעבר)

רון דרמר, שגריר ישראל בארצות הברית, נחקר במסגרת פרשת המתנות, שבה חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשוחד - כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 2. לפי הדיווח, דרמר נדרש להעיד על השליחות שביצע בשם נתניהו כדי לקדם את מתן הוויזה לאיש העסקים ארנון מילצ'ן מול שר החוץ דאז ג'ון קרי. בחודש שעבר נחקר מילצ'ן בלונדון, בחשד שהעביר מתנות בשווי אלפי שקל לנתניהו בתמורה לקידום ענייניו, בין היתר אלו הקשורים למכירת ערוץ 10.

עוד דווח הערב כי מחלקת המדינה מעכבת בינתיים את הבקשה של משרד המשפטים לחקור בנושא את השגריר לשעבר בישראל דן שפירו. הבקשה הוגשה כבר לפני חודשיים, אך העיכוב לא צפוי להשפיע על החקירה, שבמסגרתה גויס ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו, כעד מדינה. הרו משמש עד מדינה גם בתיק 2000, העוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס. נתניהו עצמו צפוי להיחקר פעם נוספת בימים הקרובים.

לקריאה נוספת בנושא
לחזק את חשד השוחד נגד נתניהו: מאחורי חקירתו באזהרה של מילצ'ן
החשד נגד מילצ'ן: שיחד את נתניהו – כדי שיאפשר את מכירת ערוץ 10

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את רון דרמר לתפקיד שגריר ישראל בוושינגטון. לשכת העיתונות הממשלתית
נחקר נוסף בתיק 1000. דרמר ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

מטעמו של נתניהו נמסר כי "מכת ההדלפות המגמתיות והבלתי-חוקיות נמשכת - והפעם בניסיון להטיל דופי בראש הממשלה רק מפני שמילא את חובתו כדי לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל. הסיבה שהוויזה נשללה ממילצ'ן הייתה בגין פרסומים בתקשורת על תרומתו לביטחון ישראל. אין זה מתקבל על הדעת שאדם שעזר לביטחון ישראל יינזק בגלל תרומה זו ושראש ממשלה בישראל ישאר אדיש לכך. ראש הממשלה פנה לממשלות זרות גם בעניינו של מאיר דגן ואחרים שתרמו לביטחון ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרה נתניהו  ותרזה מיי בארוחת ערב לכבוד 100 שנים להצהרת בלפור בלונדון, אנגליה 2 בנובמבר 2017. אתר רשמי, מערכת וואלה! NEWS
שני גורמים הקשורים לתיק השתתפו באירוע. ארוחת הערב בלונדון/מערכת וואלה! NEWS, אתר רשמי

הבוקר פורסם בוואלה! NEWS כי בין האורחים באירוע החגיגי לציון מאה שנה להצהרת בלפור בבריטניה, נכחו גם שני אנשי עסקים הנחשבים למקורבים או מקורבים לשעבר לראש הממשלה, שהעידו שניהם במשטרה במסגרת חקירת פרשת תיק אלף: המיליארדר האמריקני רון לאודר, והמיליארדר הבריטי פויו זבלודוביץ'.

באירוע נכחו קרוב למאה מוזמנים, ונתניהו ישב בראש השולחן באופן אנכי לשני שולחנות ארוכים מאוד, כך שייתכן שהוא אפילו לא שוחח עם חלק גדול מהאורחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully