וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד נגד מילצ'ן: שיחד את נתניהו – כדי שיאפשר את מכירת ערוץ 10

6.9.2017 / 10:07

איש העסקים נחקר כמה פעמים בחשד שנתן שוחד לראש הממשלה, אך בסביבתו טוענים כי לא הופתעו מכך וכי הוא "ענה לחוקרים על הכל". לפי החשד, הוא העביר לנתניהו מתנות בשווי מאות אלפי שקלים תמורת קידום עסקיו

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: ח"כ ביטן על חקירות ראש הממשלה)

איש העסקים ארנון מילצ'ן, שנחקר בשבוע שעבר באזהרה בלונדון, חשוד שנתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו בתמורה לכך שזה יפעל לאשר את מכירת ערוץ 10 למיליארדר לן בלווטניק, המקורב לנתניהו. בערוץ 10 דווח אתמול כי גרסתו של מילצ'ן חיזקה את החשדות נגד נתניהו במסגרת חקירת "תיק 1000", המכונה גם תיק המתנות.

לפי החשד, איש העסקים הישראלי-אמריקני רצה להיעזר בנתניהו בנושאים שונים הקשורים לעסקיו, ובתמורה הוא העביר לו ולרעייתו מתנות – בהן סיגרים ושמפניות – בשווי מאות אלפי שקלים. במסגרת הפרשה, נבדק אם עוד אנשי עסקים פעלו בצורה דומה, בהם המיליארדר ג'יימס פאקר.

מקורביו של מילצ'ן אמרו היום כי הם סבורים "שהראיות בתיק לא ישתנו באופן משמעותי". לדבריהם, "לא הופתענו, הוא נחקר שלוש פעמים, בפעם האחרונה בחמישי. הוא ענה לחוקרים על הכול".

לקריאה נוספת בנושא
חקירות נתניהו: עד המדינה הרו ישוב השבוע לארץ וישלים את עדותו
אלשיך על חקירות נתניהו: "שמח שאנחנו מותקפים מימין ומשמאל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ארנון מילצ'ן. TPS ו Gettyimages, עיבוד תמונה
חברים קרובים. נתניה ומילצ'ן/עיבוד תמונה, TPS ו Gettyimages

מקורב לראש הממשלה מסר אתמול בעקבות ההתפתחויות בחקירת מילצ'ן כי "כל ניסיון לייחס גוון לא ראוי לחברות העמוקה ורבת השנים של ראש הממשלה נתניהו עם ארנון מילצ'ן הוא חסר בסיס וממילא נדון לכישלון". לדבריו, "אנו חוזרים ואומרים, לא יהיה כלום כי לא היה כלום".

פרקליטו של מילצ'ן, עו"ד בעז בן צור, אמר כי הוא "התבקש להשלים עדותו ובהתאמה מסר עדות מלאה כפי שנהג בעבר, ופעל בתום לב כשטובת המדינה לנגד עיניו, תוך הקפדה על קיום הוראות החוק".

במסגרת חקירת תיק 1000, וכן תיק 2000 - שבו נבדקות שיחות שניהל נתניהו עם מו"ל עיתון "ידיעות אחרונות" בתקופה שלפני הבחירות האחרונות - גויס ארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת נתניהו, כעד מדינה והוא אמור להשלים את עדותו בזמן הקרוב.

(עדכון ראשון: 7:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully