וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירות נתניהו: עד המדינה הרו ישוב השבוע לארץ וישלים את עדותו

27.8.2017 / 9:41

כפי שסיכם עם המשטרה, ראש הסגל לשעבר שהפך לעד מדינה בפרשות 1000 ו-2000 ימסור את עדותו המלאה עם שובו לישראל מחופשה משפחתית, השבוע. עדותו צפויה לגרור סדרת חקירות שבהן יוטח המידע בפני ראש הממשלה והמעורבים הנוספים

ערוץ 10

ארי הרו, עד המדינה שגוייס כדי להפליל את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשות 1000 ו-2000, התיקים המוכרים גם כפרשת המתנות ופרשת נתניהו-מוזס, צפוי לשוב השבוע מהחופשה שאליה יצא באישור המשטרה ולמסור את עדותו מיד עם חזרתו. הרו, ראש הסגל לשעבר של נתניהו, תכנן את החופשה עוד לפני שהבשילו התנאים לחתימת הסכם עד המדינה עמו. חוקרי יאח"ה השתמשו עד כה בעדות ראשי הפרקים שמסר במהלך ניהול המשא ומתן עמו, וכעת ימסור "עדות ניקיון" ובכך ישלים את תפקידו.

במסגרת עדות ניקיון מחויב העד למסור את כל המידע שיש ברשותו ואת כל העבירות שביצע בעבר – בין אם קשורות בתיק, ובין אם אחרות. עדות ניקיון אינה יכולה לשמש נגדו, אלא אמורה לשמש נגד אחרים שהיו מעורבים בפשעים האמורים. יחד עם זאת, עד המדינה מחויב לספק מידע תומך בנוסף לעדות שהוא מוסר. ההערכה היא שגביית העדות ובדיקת ממצאיה תימשך בין שבועיים לחודש. זו הסיבה שהמשטרה ביקשה להוציא צו איסור פרסום על עדותו של הרו עד ה-15 בספטמבר.

עוד בנושא:
בנה של שולה זקן לארי הרו: "אל תשתמש באמי כדי לנקות את שמך"
מנדלבליט רוצה להאיץ החקירות - ספק אם עדות הרו תפתח עוד פרשות
לאחר החתימה על הסכם עד המדינה: המשטרה אישרה להרו לצאת לחו"ל

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
נתניהו והרו/AP

לפי גורמים המעורים בחקירה, מרבית המידע שאליו מתייחס הרו קשור בתיק 2000 וחלק מזערי עוסק בתיק 1000. במשטרה מתכוונים לערוך סדרת חקירות לראש הממשלה ולמעורבים נוספים בחקירה, תחת פיקודו של תנ"צ כורש ברנור, מפקד יאח"ה. בחקירות אמורים השוטרים להטיח את המידע החדש מעדות הניקיון.

סנגורו של ארי הרו עוד אישר כי השבוע אמור הרו לחזור מחופשה אך מסר כי טרם נקבעה לו פגישה עם חוקרי המשטרה. "אם הוא יידרש להגיע למסור עדות, הוא יתייצב ויעמיד את עצמו לרשות החוקרים כפי שנקבע".

מהמשטרה נמסר: "אנו לא מתייחסים לחקירות מתנהלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully