וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט רוצה להאיץ החקירות - ספק אם עדות הרו תפתח עוד פרשות

7.8.2017 / 12:31

היועמ"ש מנסה לקדם את פרשות 1000 ו-2000 שמתעכבות זמן מה, אך ראש הסגל לשעבר שהפך עד מדינה לא בהכרח יוביל לניקוי אורוות. שם מרכזי נוסף הוא המיליונר האמריקני ספנסר פרטרידג', שכונה בעבר "הרכבת האווירית" של נתניהו

צילום: יותם רונן, עריכה: ורד לידני

(הפגנה בשכונת מגוריו של היועץ המשפטי לממשלה במוצאי שבת)

הפיכתו של ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה, לעד מדינה בפרשות החקירה של בנימין נתניהו סימלה בעיני רבים את פתיחתה של תיבת פנדורה וניקוי אורוות משמעותי במסדרונות ההון והשלטון. ואולם, לא בטוח שההבטחה הזו עתידה להתממש. הרו יכול לפתוח צוהר ללא מעט פרשות שהעלו צחנה אבל לא עברו את הרף הפלילי בעיני רשויות אכיפת החוק, כמו "ביביטורס" שנסגרה, פרשת אגודת ידידי הליכוד והמשכורת ששולמה לאודליה כרמון, יועצתו של נתניהו - אך היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דווקא רוצה להתמקד בפרשות 1000 ו-2000.

הנימוק ברור - הרצון לקדם כמה שיותר את החקירה שגם ככה מתמשכת כבר זמן רב, להביא שני תיקים סגורים ולא להשאיר קצוות. הרו יכול לשפוך אור על יחסי נתניהו ובעלי בזק שאול אלוביץ', אך לא בטוח שזה עומד לקרות. תרומתו של הרו יכולה להגיע בכל הנוגע לאגודת ידידי הליכוד, שעל פי פרסומים מימנה לנתניהו דברים שונים, במסגרת תיק 1000, שבוחן מתנות שקיבל נתניהו מאנשי עסקים שונים והטבות כספיות בשווה כסף.

ראש ממשלה תחת חקירה | סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
האסטרטגיה של נתניהו מול החקירות - לשדר "עסקים כרגיל"
כ-2,000 הפגינו מול בית מנדלבליט: "לא נלך למרות חקירות נתניהו"
לאחר החתימה על הסכם עד המדינה: המשטרה אישרה להרו לצאת לחו"ל

ארי הרו בבית קפה במודיעין 23 ביולי 2017. ניב אהרונסון
לא בטוח שיוכל לשפוך אור על כל פרשות נתניהו. הרו/ניב אהרונסון

שם מרכזי נוסף בפרשה זו הוא ספנסר פרטרידג' - מי שכונה "הרכבת האווירית" של נתניהו, שהעיד ביאח"ה בפסח האחרון. פרטרידג' הוא מולטי-מיליונר אמריקני, המקורב לראש הממשלה. הוא העיד על טובות הנאה ומתנות שהעניק לכאורה לנתניהו בשנים האחרונות.

בחודש דצמבר האחרון חשף "הארץ" שפרטרידג' רכש מאחיו הצעיר של ראש הממשלה, עדו נתניהו, מחצית מבית הוריהם המנוחים בירושלים, ובכך הפך לשותפו של ראש הממשלה בנכס. פרטרידג' שילם על חלקו בבית 8.4 מיליון שקלים. שני הצדדים - פרטרידג' ועדו נתניהו - יוצגו על ידי עורך הדין דוד שמרון, פרקליטו ואיש סודו של ראש הממשלה, שגם ניהל את עזבונו של האב, בנציון נתניהו. מטעם האחים נתניהו ופרטרידג' נמסר אז כי ראש הממשלה לא היה צד לעסקה.

פרטרידג', המתגורר בפרבר יוקרתי של דטרויט, הוא הבעלים של חברות רבות בארצות הברית, בעיקר בתחום הנדל"ן. הוא פעיל בקהילה היהודית בארצות הברית ומקורב למפלגה הרפובליקנית. לא מן הנמנע שאנשי עסקם נוספים ייחקרו על מתנות שהעניקו לנתניהו - חלקם בישראל, חלקם בחו"ל. ככל הידוע חלקם אף העידו לאחרונה במסגרת חיקור דין שנערך בארצות הברית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, אוגוסט 2017. רויטרס
אנשי עסקים נוספים עשויים להיחקר בתקופה הקרובה. נתניהו בישיבת הממשלה, אתמול/רויטרס
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: "אנחנו מתקדמים ועובדים בשיתוף פעולה עם המשטרה". רוני כנפו
מתמקד בפרשות 1000 ו-2000. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט/רוני כנפו
להב 433. ראובן קסטרו
החוקרים יבקשו לסגור קצוות. משרדי יחידת להב 433 של המשטרה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully