וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 1000: "המשטרה חושדת שאיש עסקים נוסף העניק טובות הנאה לנתניהו"

על פי דיווח ב"הארץ", איש העסקים ספנסר פרטרידג' נתן עדות באחרונה עם הגעתו ארצה. איל ההון האמריקני, שאינו מחזיק בעסקים בישראל, רכש בעבר מחצית מבית הוריו של ראש הממשלה תמורת 4.2 מיליון שקל. לשכת נתניהו: "לא היה כלום כי אין כלום"

צילום: לע"מ, עריכה: שמרית גולדשטיין

ספנסר פרטרידג', מולטי-מיליונר אמריקני המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, מסר באחרונה עדות במסגרת תיק 1000 – כך פורסם הבוקר (שישי) ב"הארץ". על פי הדיווח, פרטרידג', מי שכונה "המונית האווירית של נתניהו בארצות הברית" בתחקיר "ביבי-טורס" של רביב דרוקר, התבקש להתייחס לטובות ההנאה והמתנות שהעניק לכאורה לראש הממשלה בשנים האחרונות.

לפי הדיווח, לפרטרידג' אין עסקים בישראל, ככל הידוע. בדצמבר האחרון פורסם ב"הארץ" כי רכש מאחיו הצעיר של ראש הממשלה, עדו נתניהו, מחצית מבית הוריהם המנוחים בירושלים והפך למעשה לשותף עמו בנכס. לפי נתוני רשות המסים, העסקה הסתכמה ב-4.2 מיליון שקל. שני הצדדים ברכישה – איש העסקים האמריקני ונתניהו האח – יוצגו על ידי פרקליטו וקרוב משפחתו של ראש הממשלה, דוד שמרון, שגם ניהל את עזבון האב בנציון נתניהו. מטעם האחים נתניהו ופרטרידג' נמסר אז כי ראש הממשלה לא היה צד לעסקה.

איל ההון האמריקני, לפי הדיווח, הוא אחד מכמה אנשי עסקים שזומנו לתת עדות במשרדי יאח"ה עם בואם לביקור בישראל בסביבות פסח. איש עסקים נוסף שהעיד בפרשה הוא בן דודו של נתניהו, נתן מיליקובסקי, שראש הממשלה טען בעבר כי קנה לעצמו סיגרים יקרי ערך בכסף מזומן שקיבל ממנו.

מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה: "מדובר בעוד ניסיון נואש להצדיק המלצת סרק של המשטרה. כמה פעמים אפשר לנסות לעשות הנשמה מלאכותית לסיפור שמזמן יצא ממנו האוויר? אנו חוזרים ואומרים: לא יהיה כלום כי אין כלום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר 23 באפריל 2017. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
פרקליטו האישי וקרוב משפחתו ייצג את שני הצדדים בעסקת הרכישה. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

לפני שלושה שבועות העיד איש העסקים, המיליארדר פויו זבלודוביץ', ביחידת להב 433 על טובות הנאה ומתנות שהעניק לבנימין ולשרה נתניהו. על פי הדיווח בחדשות 2, זבלודוביץ' ששהה בישראל התבקש להעיד על טובות הנאה לנתניהו בעת כהונתו כשר אוצר וכראש ממשלה.

זבלודוביץ' מסר בתגובה לדיווח כי הוא התבקש והעיד באופן וולנטרי בעניין חקירותיו של ראש הממשלה. זבלודוביץ' הדגיש כי הוא אינו חשוד בדבר והמשטרה הודתה לו בחום על עדותו.

רועי, פויו ואניטה זבלודוביץ. אביב חופי,
זבדלוביץ' עם בנו ורעייתו/אביב חופי

במסגרת תיק 1,000 עומד החשד כי איש העסקים האוסטרלי ארנון מילצ'ן סיפק לנתניהו ולרעייתו שרה סיגרים ושמפניות בשווי מאות אלפי שקלים במשך שנים ובהתאם לבקשות ספציפיות של בני הזוג. במסגרת החקירה נגבתה גם עדותה של העוזרת של המיליארדר, וכן של שתי עובדות הנציגות שלו בישראל.

בחודש ינואר הודיע מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך על כך שחקירת התיק נמצאת בישורת האחרונה וכשנשאל על כך, הוסיף כי תוך כמה שבועות תסתיים החקירה בתיק הזה. בחודש שעבר נחקר נתניהו בפעם הרביעית במסגרת התיק. מילצ'ן נחקר לאחר תאום מראש עם המשטרה בביתו שבלוס אנג'לס במשך שעתיים זמן קצר לפני כן.

(עדכון ראשון: 08:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully