וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר החתימה על הסכם עד המדינה: המשטרה אישרה להרו לצאת לחו"ל

5.8.2017 / 13:35

ראש הסגל לשעבר של נתניהו, שעתיד למסור עדות בנוגע לחקירת פרשות 1000 ו-2000, שבהן חשוד ראש הממשלה בעבירות של שוחד ומרמה, ייצא לחופשה פרטית שתוכננה מראש. כשישוב ימסור עדות שתימשך כשבועיים עד חודש

צילום: פייסבוק

פרקליטות המדינה וחוקרי יאח"ה יאפשרו ביום שני הקרוב לארי הרו, עד המדינה שגוייס כדי להפליל את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשות 1000 ו-2000, התיקים המוכרים גם כפרשת המתנות ופרשת נתניהו-מוזס, לצאת לחופשה בת כמה ימים עם בני משפחתו בחו"ל. הרו, ראש הסגל לשעבר של נתניהו, תכנן את החופשה עוד לפני שהבשילו התנאים לחתימת הסכם עד המדינה עמו. חוקרי יאח"ה מתכוונים להשתמש כבר עתה בעדות ראשי הפרקים שמסר הרו במהלך ניהול משא ומתן עמו. מסמכים שהוכנסו למעטפה סגורה לפני חתימת ההסכם.

מיד לאחר חזרתו לארץ צפוי הרו למסור עדויות נוספות, שמכונות "עדות ניקיון", במסגרת עדות ניקיון מחויב העד למסור את כל המידע שיש ברשותו ואת כל העבירות שביצע בעבר – בין אם קשורות בתיק, ובין אם אחרות. עדות ניקיון אינה יכולה לשמש נגדו, אלא אמורה לשמש נגד אחרים שהיו מעורבים בפשעים האמורים. יחד עם זאת, עד המדינה מחויב לספק מידע תומך בנוסף לעדות שהוא מוסר. ההערכה היא שגביית העדות ובדיקת ממצאיה תימשך בין שבועיים לחודש. זו הסיבה שהמשטרה ביקשה להוציא צו איסור פרסום על עדותו של הרו עד ה-15 בספטמבר.

עוד בנושא:
ההמתנה השתלמה: מנדלבליט מצא את החיזוק שחיפש לתיק נגד נתניהו
פריצת דרך בחקירות נתניהו: איש סודו חתם על הסכם עד מדינה
המשטרה לבית המשפט: נתניהו חשוד בעבירות של שוחד והפרת אמונים

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
עדותו צפויה להימשך בין שבועיים לחודש. נתניהו וארו/AP

על הרו ייגזרו שישה חודשי עבודות שירות ו-700 אלף שקל קנס והוא יורשע בעבירות מרמה ובהפרת אמונים. אתמול חידדה המשטרה את צו איסור הפרסום שהוצא ביום חמישי על חקירתו של הרו, ואסרה לפרסם את פרטי עדותו. לפי הודעת המשטרה, הצו אוסר לפרסם כל פרט מתהליך המשא ומתן שהתנהל עם ארו, כל פרט מפרטי ההסכם שנחתם עמו ואת פרטי החקירה עצמה, זאת מלבד פרטי ההסכם שהיא עצמה פרסמה, הכוללים את העונש שיוטל עליו בתמורה למסירת המידע. בצו שהוטל שלשום חשפה המשטרה כי נתניהו חשוד בעבירות שוחד והפרת אמונים.

אתמול פרסם נתניהו סרטון שבו התייחס לפרשה, "אי אפשר בלי פרשיית השבוע: אני לא מתייחס לרעשי הרקע, אני ממשיך בעבודה למענכם, אזרחי ישראל", אמר נתניהו בסרטון שפרסם לפני כניסת השבת בעמוד הפייסבוק שלו. מטעמו של נתניהו נמסר שלשום: "אנו דוחים על הסף את הטענות המופרכות שמושמעות נגד ראש הממשלה. מסע הציד להחלפת השלטון נמצא בעיצומו, אבל הוא נידון לכישלון, מסיבה פשוטה: לא יהיה כלום כי לא היה כלום".

בערוצי הטלוויזיה דווח ביום רביעי כי הרו מסר לחוקרי המשטרה עדות בראשי פרקים, שמטרתה להציג את המידע שהוא יכול לספק כעד מדינה. העדות נועדה לקדם את המגעים בינו לבין המשטרה והפרקליטות, והיא מהווה תנאי בסיסי לחתימה על ההסכם.

עוד באותו נושא

נתניהו בסרטון לשבת: "לא מתייחס לרעשי הרקע, ממשיך בעבודה"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully