וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לבית המשפט: נתניהו חשוד בעבירות של שוחד והפרת אמונים

4.8.2017 / 1:00

בבקשת הטלת צו איסור פרסום על המו"מ המתנהל עם ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה, ארי הרו, חשפה המשטרה את העבירות שבהן חשוד נתניהו בפרשת המתנות ובפרשת נתניהו-מוזס. גורמים בסביבת נתניהו: "מסע הציד נידון לכישלון"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשוד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בפרשת המתנות ובפרשת נתניהו-מוזס, המכונות פרשות 1000 ו-2000. המשטרה חשפה אמש (חמישי) את העבירות עם הגשת בקשת צו איסור פרסום לבית משפט השלום בראש לציון, על המגעים המתנהלים עם ראש הסגל לשעבר של נתניהו, ארי הרו, בעניין הפיכתו לעד מדינה.

בית המשפט נעתר לבקשה. לפי הודעת המשטרה, "הצו חל על כל פרט מהליך המשא ומתן המתנהל עם ארי הרו ובא כוחו ותוכן הדברים שנמסרו במהלך המשא ומתן". תוקף הצו עד 17 בספטמבר.

מטעמו של נתניהו דחו את הדברים ואמרו כי "אנו דוחים על הסף את הטענות המופרכות שמושמעות נגד ראש הממשלה. מסע הציד להחלפת השלטון נמצא בעיצומו, אבל הוא נידון לכישלון, מסיבה פשוטה: לא יהיה כלום כי לא היה כלום".


לקריאה נוספת:
היועמ"ש על הפיכת הרו לעד מדינה: מתקדמים ועובדים עם המשטרה
בדרך להפיכתו לעד מדינה: "ארי הרו ימסור מידע גם בתיק הצוללות"
אחרי ארי הרו: ניסיונות לגיוס איש סודו הנוסף של נתניהו לעד מדינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו  בישיבת הממשלה הבוקר 23 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
נתניהו/רויטרס, רויטרס

צו איסור הפרסום

צו איסור פרסום בפרשיות המכונות "1000" ו-"2000". צילום מסך מדוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
צו איסור פרסום בפרשיות המכונות "1000" ו-"2000"/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך מדוברות המשטרה

בערוצי הטלוויזיה דווח ביום רביעי כי הרו ימסור מידע גם על פרשת הצוללות לקראת חתימתו על הסכם עד המדינה. בימים שלפני כן דווח כי מסר לחוקרי המשטרה עדות בראשי פרקים, שמטרתה להציג את המידע שהוא יכול לספק כעד מדינה. העדות נועדה לקדם את המגעים בינו לבין המשטרה והפרקליטות, והיא מהווה תנאי בסיסי לחתימה על ההסכם.

על פי הנהוג בעדות כזו, היא אינה יכולה להיות מופנית נגד הרו, והמשטרה יכולה לעשות בה שימוש רק בתנאי שהסכם עד המדינה מבשיל לחתימה. אחרת, העדות מוכנסת למעטפה חתומה ומקבלת חיסיון. רק לאחר החתימה על הסכם עד מדינה, עשוי הרו לשוב עם החוקרים ולמסור את מה שמכונה "עדות ניקיון".

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
הרו ונתניהו/AP

הצו מגיע יומיים בלבד לאחר צו נוסף שהוטל על דבר החקירה של עד המדינה בפרשת הצוללות, המכונה פרשה 3000, מיקי גנור. על פי הצו, שגם התוקף שלו עד 17 בספטמבר, אין לפרסם "כל פרט מפרטי החקירה הנוגעת, קשורה או עולה מעדותו של עד המדינה בפרשה, מיקי גנור, או מההליכים שקדמו לחתימת הסכם עד המדינה". הצו כולל גם פעולות חקירה הנגזרות מעדותו של גנור עד כה, מעדויות שהוא עתיד למסור בהמשך וכן מעדויותיהם של נחקרים נוספים.

(עדכון ראשון: 19:26)

מיקי גנור בבית המשפט, יולי 2017. אבי כהן
גנור/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully