וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארי הרו: ניסיונות לגיוס איש סודו הנוסף של נתניהו לעד מדינה

2.8.2017 / 12:40

לוואלה! NEWS נודע כי גיל שפר, שהיה ראש הסגל של נתניהו ומקורב לזוג, זומן עשרות פעמים בחודשים האחרונים ללהב 433. ככל הנראה ביאח"ה פועלים לגייסו לעד מדינה בפרשות 1000 ו-2000. מקורביו: חקירת עבירת המין נגדו נועדה להפעלת לחץ. שפר: "לא היה ולא נברא"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: נתניהו מתייחס לפרשה 2000 בכנסת, ינואר)

חוקרי יאח"ה פועלים בימים אלה לגיוסו של ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו, גיל שפר, לעד מדינה בפרשות 1000 ו-2000, המוכרות כפרשת המתנות ופרשת נתניהו-מוזס שבהן מעורב ראש הממשלה. לוואלה! NEWS נודע כי בחודשים האחרונים זומן עשרות פעמים ללהב 433. מראש הממשלה נמסר "בתגובה לגל הפרסומים האחרונים": "אנו חוזרים ומודיעים לכל גורמי התקשורת המודאגים, שלא יהיה כלום כי לא היה כלום".

במקביל, הפרקליטות משעה כבר שמונה חודשים את ההחלטה אם להעמיד את שפר לדין בגין עבירות מין לכאורה. בעבר טענו מקורבי שפר כי כל החקירה סביב עבירת המין שיוחסה לו, נועדה להפעיל עליו לחץ בפרשות נתניהו. לטענתם, שפר לא סיפק די מידע במהלך חקירותיו, ובהליך מהיר הגישו חוקרי יאח"ה המלצה לפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בעבירות מין. אלא שמאז, הפרקליטות משעה את ההליך והיא טרם הגישה כתב אישום למרות שמדובר בתיק פשוט.

יחד עם ארי הרו, שמילא בעבר את אותו התפקיד, נחשב שפר לאחר מהאנשים הקרובים ביותר לבני הזוג נתניהו. החוקרים מעריכים כי כל מה שקשור להתנהלות האישית של בני הזוג עבר דרך שפר והרו, ולכן מעוניינים לגייס אותם להפללתו.

גיל שפר ראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשעבר, 30 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
שפר ונתניהו בימים שבהם עבדו יחד/ראובן קסטרו

אתמול פורסם כי כפי שדווח לראשונה בוואלה! NEWS, הפרקליטות מנהלת מגעים מתקדמים עם הרו לחתימה על הסכם עד מדינה. המגעים להסכם החלו בעקבות תוצאותיו של חיקור דין שנערך להרו בארצות הברית בחודש שעבר בעקבות החשדות נגדו בפרשת מכירת חברת ייעוץ שהייתה בבעלותו, בשנת 2013.

הרו חשוד בהפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בשל מכירת החברה שבמשטרה נבדק האם התבצעה במסגרת עסקה פיקטיבית. טרם ברור מה יכלול הסכם עד המדינה עמו, שנערך במסגרת השלמת החקירה, ביחידת להב 433.

במסגרת החקירה נחשפו הקלטות שערך הרו שהובילו לפתיחת תיק 2000 - בחשד שנתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס ניהלו מגעים לעסקת שוחד שכללה סיקור חיובי תמורת חקיקה נגד העיתון "ישראל היום". הרו עצמו לא חשוד באותה פרשה, אך הוא מסר עדות לגבי נסיבות הקלטת השיחות, שבגינן נחקר נתניהו.

גיל שפר מסר בתגובה: לא היה ולא נברא.

עוד באותו נושא

כפי שפורסם בוואלה! NEWS: מגעים מתקדמים להסכם עד מדינה עם ארי הרו

לכתבה המלאה
ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
נתניהו והרו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully