וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפי שפורסם בוואלה! NEWS: מגעים מתקדמים להסכם עד מדינה עם ארי הרו

1.8.2017 / 18:29

בעקבות חיקור הדין בעניינו של ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה נתניהו, שכלל עדויות חדשות שהרעו את מצבו, מתנהלים מגעים עם עורך דינו על הסדר עד מדינה. הרו, שחשוד בהפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה, נעצר לפני כשנה ובחפציו נמצאה הקלטה של נתניהו ומוזס

עריכת וידאו: מיכאל ברגמן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניצן ליבנה.

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS על חקירתו של הרו, בשנה שעברה)

הפרקליטות מנהלת מגעים מתקדמים עם ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לחתימה על הסכם עד מדינה. זאת בהמשך לפרסום אתמול בוואלה! NEWS לפיו המגעים להסכם החלו בעקבות תוצאותיו של חיקור דין שנערך להרו בארצות הברית בחודש שעבר בעקבות החשדות נגדו בפרשת מכירת חברת ייעוץ שהייתה בבעלותו, בשנת 2013.

הרו חשוד בהפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בשל מכירת החברה שבמשטרה נבדק האם התבצעה במסגרת עסקה פיקטיבית. טרם ברור מה יכלול הסכם עד המדינה עמו, שנערך במסגרת השלמת החקירה, ביחידת להב 433.

במסגרת החקירה נחשפו הקלטות שערך הרו שהובילו לפתיחת תיק 2000 - בחשד שנתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס ניהלו מגעים לעסקת שוחד שכללה סיקור חיובי תמורת חקיקה נגד העיתון "ישראל היום". הרו עצמו לא חשוד באותה פרשה, אך הוא מסר עדות לגבי נסיבות הקלטת השיחות, שבגינן נחקר נתניהו.

לקריאה נוספת:
חיקור דין בארה"ב בעניינו של הרו; "עדויות חדשות מסבכות אותו"
בפרקליטות צפויים להקל עם ארי הרו: "קידם משמעותית את חקירות נתניהו"

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
חקירתו חשפה הקלטת השיחות בין ראש הממשלה למו"ל "ידיעות אחרונות". נתניהו והרו/AP

הרו הוא יליד ארצות הברית וכיהן בעבר כמנכ"ל עמותת ידידי הליכוד במדינה. בחודש פברואר 2009 מונה בידי נתניהו לראש לשכתו ופרש מהתפקיד כעבור כשנה. עם פרישתו הקים חברה פרטית לייעוץ ולפיתוח עסקי בשם H3 גלובל. בספטמבר 2013 לקראת כניסתו לתפקיד ראש הסגל במשרד ראש הממשלה התחייב הרו במסגרת הסכם ניגוד עניינים להתנתק מהחברה.

הרו, שהמגעים על הפיכתו לעד מדינה פורסמו הערב בחדשות 10, הציג אז הסכם למכירת החברה, אך הסכום שקיבל בעד מניותיו בה עורר תהיות. החברה נמכרה תמורת שלושה מיליון דולר, על אף שהייתה קיימת במשך מעט פחות מארבע שנים ולא צברה מוניטין בולט במיוחד. הרו היה אמור לקבל את הכסף ב-12 תשלומים של 250 אלף דולר כל אחד, בין אפריל 2014 לינואר 2017. אולם דיווחיו של נאמן מטעמו של הרו, שמונה על פי המתחייב בחוק, הראו כי התשלומים שקיבל בפועל לא תאמו את הסכם המכירה. הדבר עורר את החשד כי הרו ממשיך להפעיל את החברה במקביל לתפקידו כראש הסגל ותוך ניצול מעמדו.

ארי הרו בבית קפה במודיעין 23 ביולי 2017. ניב אהרונסון
חתם על הסכם ניגוד עניינים והתחייב למכור החברה. הרו/ניב אהרונסון

גורמים במערכת אכיפת החוק אמרו בעבר כי עדותו של הרו במשטרה על אודות הקלטות השיחות בין נתניהו למוזס - שעומדות במרכז חקירת תיק 2000 - היא שהכשירה בפועל את השימוש בהן במסגרת החקירה. ההקלטות נתפסו בחיפוש בדירתו של הרו במסגרת חקירת מכירת החברה, והיו עלולות להיחשב להאזנת סתר אלמלא היה מוסר הרו עדות שבה התייחס אליהן.

בשל כך עשויים הפרקליטות וכן היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להקל עם הרו. גורם מקורב לחקירה העריך בעבר שהרו "קידם בצורה משמעותית" את חקירתו של נתניהו. לדברי הגורם הרו היה "גורם משמעותי בקידום תיק 2,000 ואי אפשר להתעלם מכך". גורם אחר הוסיף כי "אמנם טרם הוגש כתב אישום בפרשות 1,000 ו-2,000, אבל אין ספק שיידרשו להביא את הרו לעדות כעד תביעה. במקרה שכזה נצטרך לבוא לקראתו - איך וכמה זה לא ברור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully