וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיקור דין בארה"ב בעניינו של הרו; "עדויות חדשות מסבכות אותו"

17.7.2017 / 10:49

פרסום ראשון: לוואלה! NEWS נודע כי חוקרי להב 433 שבו לישראל מחיקור דין לראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו, שנחקר בחשד למכירה פיקטיבית של חברה שהפעיל תוך ניגוד עניינים. לאחר מעצרו לפני שנה, נמצאה בחפציו של הרו הקלטה של נתניהו ומוזס, שעומדת במרכז תיק 2,000

ארי הרו, בכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה נתניהו. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
הרו/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

צוות חוקרים מלהב 433 חזר בימים האחרונים מחיקור דין בארצות הברית בעניינו של ארי הרו. הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, נחקר בחשד להפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. זאת בעקבות עסקה למכירת חברת ייעוץ שהיתה בבעלותו, שלפי חשד המשטרה מדובר היה בעסקה פיקטיבית. חיקור הדין נערך כחלק מהשלמות חקירה ובמשטרה מעריכים כי העדויות החדשות מסבכות את הרו.

כמה חודשים לאחר מעצרו של הרו ביולי שעבר, במהלך חיפוש שנערך בחפציו, איתרו החוקרים הקלטה שבה נשמע קולו של ראש הממשלה נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס. ההקלטה הזו עומדת היום במוקד תיק 2000 ובגינה נחקר ראש הממשלה באזהרה. הרו, שאף העיד לגבי נסיבות ההקלטה, אינו חשוד בפרשה.

הרו, יליד ארצות הברית, שימש בעבר כמנכ"ל עמותת ידידי הליכוד במדינה, ובפברואר 2009 מונה על ידי נתניהו לראש לשכתו. במרץ 2010, לאחר פרישתו, הקים הרו חברה פרטית לייעוץ ולפיתוח עסקי בשם H3 גלובל. בספטמבר 2013, לקראת מינויו לתפקיד ראש הסגל במשרד ראש הממשלה, חתם הרו על הסכם ניגוד עניינים שבו התחייב להתנתק מהחברה: "לא אהיה מעורב כלל בניהולה והיא תמשיך להיות פעילה על ידי שותפים עסקיים ושני אחיי", אמר אז.

לקריאה נוספת:
בסיוע איש סודו של נתניהו: כך התפתח הקשר החם בין ישראל לפרגוואי
בפרקליטות צפויים להקל עם ארי הרו: "קידם משמעותית את חקירות נתניהו"
המשטרה: תשתית ראייתית לעבירות שוחד נגד ראש הסגל לשעבר של נתניהו

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
הרו, לצדו של ראש הממשלה/AP

הרו הציג ליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע-פרגו, הסכם שערך למכירת H3 גלובל לחברה זרה שמושבה בשדרה השלישית במנהטן. בשם החברה הקונה, שהוקמה בינואר 2014, חתם על ההסכם אדם בשם ויקי דויטש, ששם החברה נגזר מראשי התיבות של שמו.

הסכום שקיבל הרו בעד מניותיו עורר תהיות: אף שהחברה פעלה שלוש-ארבע שנים בלבד ולא צברה מוניטין יוצא דופן, היא נמכרה לפי ההסכם תמורת שלושה מיליון דולרים - ב-12 תשלומים בסך 250 אלף דולר כל אחד, שהיו אמורים להגיע להרו מאפריל 2014 עד ינואר 2017.

כמתחייב בחוק, מונה נאמן מטעמו של הרו, רואה חשבון שתפקידו היה לדווח למשרד ראש הממשלה על מימושה בפועל של העסקה. לפי הדיווחים, שניים-שלושה תשלומים אכן הועברו להרו, אך הם לא עלו בקנה אחד עם חוזה המכירה - מה שעורר חשד שמדובר במכירה פיקטיבית ושהרו ממשיך להפעיל את החברה כראש הסגל, תוך ניצול מעמדו הבכיר.

עורך דינו של הרו, רועי בלכר, מסר בתגובה: אין ביכולתי להתייחס לחקירה תלויה ועומדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully