וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: תשתית ראייתית לעבירות שוחד נגד ראש הסגל לשעבר של נתניהו

24.2.2017 / 0:38

מחקירת המשטרה בנוגע לארי הרו עולות ראיות לכמה עבירות, בהן שוחד ומרמה והפרת אמונים. בחקירה עלה כי הוא פעל בניגוד עניינים בעת כהונתו, לאחר שהמשיך להחזיק בחברה שהייתה בבעלותו. תשתית ראייתית גובשה גם נגד עורך דינו דאז, שאמור לייצג את המדינה בבג"ץ חוק ההסדרה

ארי הרו, בכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה נתניהו. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
הרו, מימין/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

משטרת ישראל גיבשה תשתית ראייתית נגד ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון – כך נמסר אתמול (חמישי) מאגף חקירות ומודיעין במשטרה. מחקירתו של הרו עולה כי הוא המשיך להחזיק בחברה שהייתה בבעלותו בעת שכיהן כראש הסגל, בניגוד להסדר ניגוד עניינים שעליו חתם עם כניסתו לתפקיד.

במקביל, גובשה תשתית ראייתית נגד עורך הדין הראל ארנון, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. עו"ד ארנון ייצג את הרו באותה העת, ואמור לייצג את המדינה בדיון על העתירות שהוגשו נגד חוק ההסדרה בבג"ץ. משטרת ישראל העבירה את ממצאי החקירה למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, לעיון ולהחלטה לגבי המשך ההליך.

עו"ד ירון קוסטליץ, עורך דינו של ארנון, מסר כי הוא "משוכנע שהפרקליטות תגיע למסקנה כי לא נפל רבב בד"ר ארנון, וכי אין מקום להעמידו לדין".

עוד בוואלה! NEWS:
יועצת נתניהו הודתה: העברתי מסרים מטעמו ל"ישראל היום" סביב החוק
ברקע העתירה לבג"ץ: הנגבי ימונה לממלא מקום שר התקשורת לשלושה חודשים
"נתניהו פנה גם לשגריר ארה"ב בישראל בבקשה לסייע למילצ'ן"

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
הרו/AP

החקירה החלה כסמויה באמצע שנת 2015, ועברה לשלב הגלוי בסופה של אותה השנה, בהתאם לחוות הדעת של המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. במסגרת החקירה נחקרו באזהרה הרו ועו"ד ארנון, כמו גם עשרות מעורבים לכאורה. במקביל, נערכו חיפושים, נתפסו מסמכים ומוצגים וכן נתפסו רכוש וחשבוניות בשווי מיליוני שקלים לצורך בקשות חילוט בהמשך.

במסגרת הסדר ניגוד עניינים עליו חתם הרו לקראת כניסתו לתפקיד ראש הסגל, הוא התחייב למכור חברה שהייתה בבעלותו ולא לעסוק בעניינים הנוגעים לה. עם זאת, ממצאי החקירה מצביעים על כך שמכירת החברה הייתה למראית עין בלבד באמצעות מצג שווא, בעוד שבפועל המשיך הרו להחזיק בה, ליהנות מרווחיה ולקדם את ענייניה במסגרת תפקידו הציבורי.

עוד באותו נושא

כך הפך ראש הסגל לשעבר של נתניהו לאיש המפתח בתיק 2000

לכתבה המלאה
פרח לרנר, עובדת בכירה במשרד ראש הממשלה. מיכל פתאל, הארץ
לרנר/הארץ, מיכל פתאל

ההודעה על ההתקדמות בחקירה, שאינה קשורה לפרשות שבהן מעורב ראש הממשלה, מגיעה על רקע הודעת פרקליטות המדינה על סגירת התיק הפלילי נגד פרח לרנר, יועצתו של נתניהו שעבדה תחת הרו ונחשדה בעבירות של מרמה ושל הפרת אמונים במסגרת הסדר מותנה.

לרנר תפוטר מתפקידה, תורחק משירות המדינה לחמש שנים ותשלם קנס בסך של 20 אלף שקל. במסגרת ההסדר, לרנר הודתה כי קידמה בלשכת ראש הממשלה עניינים של כמה לקוחות של בעלה, אבי לרנר שניהל משרד יחסי ציבור. טרם התקבלה החלטה לגביו.

בהכנת הידיעה השתתפה גלי גינת

(עדכון ראשון: 18:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully