וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש על הפיכת הרו לעד מדינה: מתקדמים ועובדים עם המשטרה

3.8.2017 / 10:43

בהתייחסות ראשונה למגעים עם ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה, אמר מנדלבליט: "תנו לנו לעבוד בשקט ולהגיע לחקר האמת". הרו מסר בימים האחרונים עדות בראשי פרקים, שמטרתה להציג את המידע שיוכל לספק כעד מדינה

צילום: רוני כנפו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס הבוקר לראשונה למגעים לחתימת הסכם עד מדינה עם ארי הרו, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה לשעבר, ואמר: "אנחנו מתקדמים ועובדים בשיתוף פעולה עם המשטרה. תנו לנו לעבוד בשקט ולהגיע לחקר האמת". מנדלבליט אמר את הדברים בכניסה לטקס הפרישה של השופט סלים ג'ובראן.

בימים האחרונים מסר הרו לחוקרי המשטרה עדות בראשי פרקים, שמטרתה להציג את המידע שהוא יכול לספק כעד מדינה, במסגרת חקירות תיקים 1000 ו-2000 - המוכרות כפרשת המתנות ופרשת נתניהו-מוזס שבהן מעורב ראש הממשלה. העדות נועדה לקדם את המגעים בינו לבין המשטרה והפרקליטות, והיא מהווה תנאי בסיסי לחתימה על ההסכם. אתמול דווח בערוצי הטלוויזיה כי הרו ימסור מידע גם על פרשת הצוללות.

היועץ המשפטי לממשלה בטקס פרישתו של אליקים רובינשטיין 13 ביוני 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
"מתקדים ועובדים עם המשטרה בשיתוף פעולה". היועמ"ש מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

"אני מניח שעדות כזו תימשך בין שבועיים לכל הפחות ועד חודש ימים", אמר גורם המעורה בחקירה. לדברי הגורם, במסגרת עדות ניקיון מחויב העד למסור את כל המידע שיש ברשותו ואת כל העבירות שביצע בעבר – בין אם קשורות בתיק, ובין אם אחרות. עדות ניקיון אינה יכולה לשמש נגדו, אלא אמורה לשמש נגד אחרים שהיו מעורבים בפשעים האמורים. יחד עם זאת, עד המדינה מחויב לספק מידע תומך בנוסף לעדות שהוא מוסר.

המגעים להסכם עם הרו, שפורסמו לראשונה בוואלה! NEWS, החלו בעקבות תוצאותיו של חיקור דין שנערך להרו בארצות הברית בחודש שעבר בעקבות החשדות נגדו בפרשת מכירת חברת ייעוץ שהייתה בבעלותו, בשנת 2013. הרו חשוד בהפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בשל מכירת החברה שבמשטרה נבדק האם התבצעה במסגרת עסקה פיקטיבית. טרם ברור מה יכלול הסכם עד המדינה עמו, שנערך במסגרת השלמת החקירה, ביחידת להב 433.

במקביל, פועלים חוקרי יאח"ה בימים האחרונים לגיוסו של ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו, גיל שפר, כעד מדינה בפרשות 1000 ו-2000. לוואלה! NEWS נודע כי בחודשים האחרונים זומן שפר עשרות פעמים ללהב 433.

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
ראש הסגל לשעבר ארי הרו עם ראש הממשלה נתניהו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully