וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה ל-305 מניין ההרוגים בסיני; ארה"ב לא תסגור נציגות אש"ף | כותרות שבת

בין ההרוגים במתקפה המשולבת בסיני גם 27 ילדים. ארה"ב תאפשר את המשך פעילות משרדי אש"ף תחת הגבלות חדשות שיוטלו על פעילות הארגון. בהלה במרכז לונדון בעקבות דיווחים על ירי | הכותרות שעשו את סוף השבוע

305 נהרגו בפיגוע בסיני: "המחבלים צעקו 'אללה אכבר', הילדים צרחו"

מניין ההרוגים בפיגוע בצפון חצי האי סיני שבמצרים עלה היום (שבת) ל-305 – כך נמסר ממשרד התובע הכללי במדינה. בין ההרוגים גם 27 ילדים. 128 בני אדם נפצעו במתקפה המשולבת, שאירעה במסגד א-רוודא, שבביר אל-עבד, ממערב לעיר אל-עריש. עוד נמסר כי את הפיגוע, הקטלנית בתולדות המדינה, ביצעו 25 עד 30 מחבלים, שנשאו עמם את דגלי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

פצועים מהפיגוע סיפרו על מראות מזוויעים ב-20 הדקות שבהן נמשכה המתקפה. לדבריהם, חלק מהמתפללים במסגד קפצו מהחלונות וילדים זעקו באימה.

סיבוב פרסה: ארה"ב לא תסגור את נציגות אש"ף בוושינגטון

מחלקת המדינה אמריקנית הודיעה הלילה כי משרדי אש"ף בוושינגטון לא ייסגרו, וזאת בהתאם להגבלות חדשות שיוטלו על פעילות הארגון בארצות הברית. בשבוע שעבר הודיעה ארצות הברית כי היא מאיימת בסגירת המשרדים לאור כוונתם של גורמים פלסטינים לתבוע בכירים ישראלים בבית הדין הבינלאומי.

בשבוע שעבר דווח בסוכנות הידיעות "אי-פי" כי הממשל האמריקני הודיע לרשות הפלסטינית שהוא שוקל לסגור את משרדי אש"ף בוושינגטון אם הפלסטינים לא ייענו לדרישה לפתוח במשא ומתן עם ישראל. עוד דווח, כי ממשל טראמפ דרש מהפלסטינים לגנוז את התביעות נגד בכירים ישראלים בבית הדין הבינלאומי בהאג.

מזכ"ל האו"ם: משלוחי הנשק לחיזבאללה מגבירים הסיכוי לעימות עם ישראל

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הזהיר היום בדוח חדש שפרסם כי הנשק הלא חוקי שבידי ארגון חיזבאללה בלבנון והרטוריקה הלוחמנית מצדו כלפי ישראל מגבירים את הסיכון לתגובה מוטעית בגבול מצד מי מהצדדים שעלולה להתלקח לכדי עימות אלים. גוטרש קרא לישראל ולארגון השיעי "להימנע מהערות בעלות פונטציאל הסלמה" ובדוח שפרסם הוסיף כי ההאשמות כלפי חיזבאללה שהוא ממשיך לקבל משלוחי נשק הן עניין שבשגרה.

לדבריו, האו"ם מתייחס ברצינות לנושא אך "אינו נמצא בעמדה שמאפשרת למצוא בסיס לדיווחים אלה באופן עצמאי". יחד עם זאת ציין גוטרש, כי חיזבאללה הציג לראווה את כלי הנשק שהועברו לו והכיר בפומבי בשימוש בהם. גוטרש הוסיף כי ישראל עדכנה את כוח האו"ם בלבנון (יוניפי"ל) על הנשק שבידי חיזבאללה והעבירה מיקומים של שלושה אתרים לפחות שמשמשים לאחסונם. לדבריו, בין היתר, בהסתמך על צילומי לווין, מודיעין שנאסף מכלי טיס וסיורים של כוחות בגבול. אולם, הוא הדגיש כי "אין הוכחות המאשרות את ההאשמות" לפיהן הארגון קיבל משלוחי נשק.

טורקיה: טראמפ אמר שיפסיק לחמש את המורדים הכורדים בסוריה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי ארצו תפסיק לספק נשק למורדים הכורדים בסוריה - כך אמר אמש שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו. לדבריו הוא נכח בחדר בזמן ששני הנשיאים שוחחו בטלפון וטראמפ אמר לארדואן בפירוש כי נתן הנחיות להפסיק את משלוחי הנשק והתחמושת לכוחות המיליציה הכורדית (YPG). במסיבת עיתונאים שערך באנקרה טען צ'בושואלו כי טראמפ הוסיף ש"מזמן היה צריך לשים סוף לשטות הזו".

טורקיה רואה בכוחות הכורדים בסוריה טרוריסטים בגלל זיהויים עם המחתרת הכורדית הפועלת מזה עשורים בשטחה. אולם, ארצות הברית רואה ב-YPG בעלי ברית חשובים במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) על אדמת סוריה. בחודש מאי האחרון הודיעה וושינגטון כי תעביר משלוחי תחמושת ונשק לכורדים לקראת תחילתה של המערכה לשחרור א-רקה מידי הארגון הקיצוני. ארדואן זעם אז על המהלך ואמר כי "אין מקום לארגוני טרור באזור שלנו בעתיד".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

איראן על יורש העצר הסעודי שיצא נגד חמינאי: "ילדותי וחסר התחשבות"

איראן האשימה אמש את יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בהתנהגות "ילדותית, חסרת התחשבות וחסרת בסיס" לאחר שכינה בראיון ל"ניו יורק טיימס" את מנהיגה הרוחני האייתולה עלי חמינאי "ההיטלר החדש במזרח התיכון". בהודעה שנמסרה ממשרד החוץ האיראני נכתב כי על בן סלמאן "לחשוב על גורלם הסופי של עריצים שונים באזור בשנים האחרונות אותם הוא מנסה לאמץ כמודל לחיקוי".

יורש העצר הצעיר, בן 33, המחולל רפורמות עמוקות ודרמטיות בממלכה הסונית השמרנית, אמר לעיתונאי תומאס פרידמן כי "למדנו מאירופה שהפייסנות אינה עובדת. אנחנו לא רוצים שהיטלר החדש באיראן יעשה במזרח התיכון מה שקרה באירופה". לדבריו, "הדבר החשוב ביותר הוא שערב הסעודית תבנה את כוחה ואת כלכלתה". הנסיך מוביל את השינוי העמוק בכלכלת הממלכה, המבוססת על נפט, לכלכלה מגוונת יותר. לשם כך, הוא מנסה לשלב יותר נשים בשוק העבודה, מה שמוביל לרפורמות דומות לאלו שמאפשרות לנשים לנהוג ולהשתתף באירועי ספורט.

גאורגיה: 12 הרוגים בשריפה בבית מלון לחוף הים השחור

12 בני אדם נהרגו ו-21 נפצעו הלילה, בשריפה בבית מלון בעיר בטומי שבגאורגיה – כך נמסר ממשרד הפנים במדינה. כל קורבנות השריפה נהרגו משאיפת עשן כתוצאה מהשריפה הקטלנית, שפרצה במלון לאוגרנד שלחוף הים השחור. הסיבה לפרוץ השריפה טרם התבררה.

יותר ממאה בני אדם פונו מהמלון על ידי כוחות החירום, ובהם גם אזרח ישראלי אחד. זיהוי הגופות טרם הושלם, אך בהצהרה מטעם משרד הפנים נמסר כי בין ההרוגים 10 אזרחי המדינה ואדם אחד ממוצא איראני. במלון שהו באותה עת 47 ישראלים שפונו בשלום למלון "הילטון" בעיר. גבר ישראלי אחד נפצע באורח קל משאיפת עשן. קונסולית ישראל בטיבלסי, סמדר צמח רצבי, נפגשה עם הישראלים שהתארחו במלון ונותרו ללא דרכונים וחפצים, על מנת לסייע להם לשוב בהקדם למדינה.

בהלה בלונדון: נוסעים ברחו בעקבות דיווח שווא על ירי ברכבת התחתית

נוסעים ועוברי אורח בתחנת הרכבת התחתית אוקספורד סירקס שבמרכז לונדון, בירת בריטניה, הוכו בבהלה אתמול בעקבות דיווח על קולות ירי. לאחר בדיקה, שבה הבהירה המשטרה בעיר כי היא מתייחסת לאירוע כמו לתקרית טרור, הובהר כי אין עדות לירי בתחנה ובסביבתה.

לפי עדי ראייה במקום, אנשים רבים החלו לרוץ מתוך התחנה, המצויה במרכז התיירותי והעסקי של לונדון. הציבור התבקש בידי המשטרה לתפוס מחסה, אך לא נמצאו נפגעים במקום.

טראמפ שוחח עם א-סיסי לאחר הפיגוע: "מתקפה מתועבת נגד מתפללים"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח אמש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בעקבות פיגוע הטרור שגבה את חייהם של 235 מתפללים בצפון סיני. בהודעת הבית הלבן נמסר כי טראמפ הביע את תנחומיו לעם המצרי לאחר "המתקפה המתועבת נגד מתפללים". טראמפ גינה את המתקפה ואמר כי ארצו תמשיך לעמוד לצד מצרים במאבק נגד הטרור. עוד הוסיף נשיא ארצות הברית כי הקהילה הבינלאומית לא תסכים להתקפות נוספות מסוג זה ותילחם בגורמים הקיצוניים עד להכרעתם.

טראמפ שוחח מוקדם יותר עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, והשניים סיכמו כי ארצות הברית וטורקיה יילחמו יחד בארגוני הטרור, כולל דאעש, המחתרת הכורדית (PKK) והמטיף האסלאמי פתהוללה גולן, שנחשב לאויבו של ארדואן ולדמות שלה מיוחס ניסיון ההפיכה נגד הנשיא הטורקי ב-2016. לפי הודעת לשכת ארדואן, השניים דנו בנוסף גם בהתפתחויות האחרונות בסוריה ובוועידה שהתקיימה לאחרונה בסוצ'י שברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully