וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: משלוחי הנשק לחיזבאללה מגבירים הסיכוי לעימות עם ישראל

25.11.2017 / 15:50

המזכ"ל גוטרש הוסיף כי הרטוריקה הלוחמנית מצד הארגון השיעי - והתגובות אליה בישראל והטיסות שהיא עורכת מעל לבנון - תורמים גם הם למתיחות. לדבריו, ישראל העבירה ליוניפי"ל מידע על מיקומי אתרי נשק של חיזבאללה

צילום: רויטרס

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הזהיר היום (שבת) בדוח חדש שפרסם כי הנשק הלא חוקי שבידי ארגון חיזבאללה בלבנון והרטוריקה הלוחמנית מצדו כלפי ישראל מגבירים את הסיכון לתגובה מוטעית בגבול מצד מי מהצדדים שעלולה להתלקח לכדי עימות אלים. גוטרש קרא לישראל ולארגון השיעי "להימנע מהערות בעלות פונטציאל הסלמה" ובדוח שפרסם הוסיף כי ההאשמות כלפי חיזבאללה שהוא ממשיך לקבל משלוחי נשק הן עניין שבשגרה.

לדבריו, האו"ם מתייחס ברצינות לנושא אך "אינו נמצא בעמדה שמאפשרת למצוא בסיס לדיווחים אלה באופן עצמאי". יחד עם זאת ציין גוטרש, כי חיזבאללה הציג לראווה את כלי הנשק שהועברו לו והכיר בפומבי בשימוש בהם. גוטרש הוסיף כי ישראל עדכנה את כוח האו"ם בלבנון (יוניפי"ל) על הנשק שבידי חיזבאללה והעבירה מיקומים של שלושה אתרים לפחות שמשמשים לאחסונם. לדבריו, בין היתר, בהסתמך על צילומי לווין, מודיעין שנאסף מכלי טיס וסיורים של כוחות בגבול. אולם, הוא הדגיש כי "אין הוכחות המאשרות את ההאשמות" לפיהן הארגון קיבל משלוחי נשק.

גוטרש הוסיף עוד כי על אף השקט היחסי לאורך הגבול בין לבנון לישראל המתיחות בין המדינות מוסיפה להיות גבוהה וכי הרטוריקה הלוחמנית מצד שתיהן "מגבירה את החששות" בקרב האוכלוסיה באזור הגבול. יחד עם זאת, ציין מזכ"ל האו"ם כי הוא מודאג במידה שווה מטיסות שעורך חיל האוויר הישראלי מעל אדמת לבנון.

מזכ"ל האו"ם טס בסיור מוסק מעל שמי הארץ 30.8.17. שלומי אמסלם, מערכת וואלה! NEWS
גוטרש בסיור עם סגן הרמטכ"ל כוכבי והשגריר דנון, באוגוסט/מערכת וואלה! NEWS, שלומי אמסלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully