וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן על יורש העצר הסעודי שיצא נגד חמינאי: "ילדותי וחסר התחשבות"

מוחמד בן סלמאן תקף בחריפות את האייתולה חמינאי ועורר את זעמה של הרפובליקה האסלאמית. "מוטב שייזכר בגורלם הסופי של עריצים שונים באזור שאותם הוא מנסה לחקות", מסר משרד החוץ בטהראן

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

איראן האשימה אמש (שישי) את יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בהתנהגות "ילדותית, חסרת התחשבות וחסרת בסיס" לאחר שכינה בראיון ל"ניו יורק טיימס" את מנהיגה הרוחני האייתולה עלי חמינאי "ההיטלר החדש במזרח התיכון". בהודעה שנמסרה ממשרד החוץ האיראני נכתב כי על בן סלמאן "לחשוב על גורלם הסופי של עריצים שונים באזור בשנים האחרונות אותם הוא מנסה לאמץ כמודל לחיקוי".

יורש העצר הצעיר, בן 33, המחולל רפורמות עמוקות ודרמטיות בממלכה הסונית השמרנית, אמר לעיתונאי תומאס פרידמן כי "למדנו מאירופה שהפייסנות אינה עובדת. אנחנו לא רוצים שהיטלר החדש באיראן יעשה במזרח התיכון מה שקרה באירופה". לדבריו, "הדבר החשוב ביותר הוא שערב הסעודית תבנה את כוחה ואת כלכלתה". הנסיך מוביל את השינוי העמוק בכלכלת הממלכה, המבוססת על נפט, לכלכלה מגוונת יותר. לשם כך, הוא מנסה לשלב יותר נשים בשוק העבודה, מה שמוביל לרפורמות דומות לאלו שמאפשרות לנשים לנהוג ולהשתתף באירועי ספורט.

עוד בוואלה! NEWS:
בהלה בלונדון: נוסעים ברחו בעקבות דיווח שווא על ירי ברכבת התחתית
מתקפה משולבת בסיני: 235 הרוגים ויותר ממאה פצועים בפיגוע במסגד
נשיא זימבבואה החדש הושבע לתפקידו: "נבנה מדינה חדשה ודמוקרטית"

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, נובמבר 2017. רויטרס
היחסים בין ריאד לטהראן התדרדרו לשפל חדש. חמינאי/רויטרס

היחסים בין ריאד לטהראן התדרדרו בשבועות האחרונים לשפל חדש. ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי התפטר במפתיע בתחילת החודש, במהלך ביקורו בממלכה, ונימק זאת במעורבות האיראנית באזור ובאיומים על חייו. בנוסף לכך, המורדים החות'ים בתימן, הנתמכים בידי איראן, שיגרו טיל לעבר ריאד. בממלכה האשימו את איראן ואת חיזבאללה באחריות לכך, ואיימו כי יגיבו בזמן ובמקום הראויים, על אף שטהראן והארגון השיעי מכחישים זאת.

עוד באותו נושא

יורש העצר הסעודי: חמינאי הוא היטלר החדש, למדנו מפייסנות אירופה

לכתבה המלאה
יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בכנס כלכלי בריאד, אוקטובר 2017. רויטרס
מחולל רפורמות עמוקות ודרמטיות בממלכה הסונית. בן סלמאן/רויטרס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully