וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש העצר הסעודי: חמינאי הוא היטלר החדש, למדנו מפייסנות אירופה

24.11.2017 / 8:16

הנסיך מוחמד בן סלמאן השווה בין מנהיגה העליון של איראן למנהיג גרמניה הנאצית, אך הבהיר כי ארצו לא תשוב על טעויות העבר. "אנחנו לא רוצים שמה שקרה באירופה יקרה גם במזרח התיכון"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

יורש העצר של ערב הסעודית, הנסיך מוחמד בן סלמאן, השווה את מנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי למנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר, אך הבטיח לא לשוב על "הפייסנות האירופית". דבריו החריפים מגיעים בזמן שבו הרטוריקה והאיומים בין שתי האויבות הניצחות מחריפים בכל יום.

בריאיון שפורסם הלילה (שישי) בניו יורק טיימס, אמר יורש העצר הצעיר בן ה-33, המחולל רפורמות עמוקות ודרמטיות בממלכה הסונית השמרנית, לעיתונאי תומאס פרידמן כי "חמינאי הוא ההיטלר החדש במזרח התיכון. למדנות מאירופה, עם זאת, שהפייסנות אינה עובדת. אנחנו לא רוצים שהיטלר החדש באיראן יעשה במזרח התיכון מה שקרה באירופה".

לקריאה נוספת בנושא
אחרי שהובסה בסוריה, סעודיה שוברת כלים כדי לא לאבד את לבנון‎
המורדים בתימן מאיימים: "נפציץ את שדות התעופה ונמליה של סעודיה"

יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בכנס כלכלי בריאד, אוקטובר 2017. רויטרס
מחריף את הטון מול איראן. יורש העצר הסעודי/רויטרס

לדבריו, "הדבר החשוב ביותר הוא שערב הסעודית תבנה את כוחה ואת כלכלתה". הנסיך מוביל את השינוי העמוק בכלכלת הממלכה, המבוססת על נפט, לכלכלה מגוונת יותר. לשם כך, הוא מנסה לשלב יותר נשים בשוק העבודה, מה שמוביל לרפורמות דומות לאלו שמאפשרות לנשים לנהוג ולהשתתף באירועי ספורט.

היחסים בין ריאד לטהראן התדרדרו בשבועות האחרונים לשפל חדש. ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי התפטר במפתיע בתחילת החודש, במהלך ביקורו בממלכה, ונימק זאת במעורבות האיראנית באזור ובאיומים על חייו. בנוסף לכך, המורדים החות'ים בתימן, הנתמכים בידי איראן, שיגרו טיל לעבר ריאד.

בממלכה האשימו את איראן ואת חיזבאללה באחריות לכך, ואיימו כי יגיבו בזמן ובמקום הראויים, על אף שטהראן והארגון השיעי מכחישים זאת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, 17 בפברואר 2016. סוכנות הידיעות תסנים, מערכת וואלה! NEWS
עימותים בכל החזיתות. חמינאי/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות הידיעות תסנים

בתפנית נוספת בהתפתחויות באזור, חזר בו אל-חרירי בתחילת השבוע מהתפטרותו לבקשת נשיא לבנון מישל עאון, בעל ברית של חיזבאללה. בנו של המלך סלמאן סירב להתייחס ליחסים השנויים במחלוקת של הממלכה עם אל-חרירי, אך אמר כי לא יאפשר לפוליטיקאי הסוני להעניק כסות לממשלת לבנון הנשלטת בידי חיזבאללה השיעי.

במהלך הריאיון, יורש העצר הסעודי שיבח גם את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהחריף את הטון מול איראן. לדבריו, "הוא האדם הנכון בזמן הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully