וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה עשור: מעבר רפיח נפתח תחת אחריותה של הרשות הפלסטינית

המעבר נפתח לתנועת אזרחים בניהול אנשיו של אבו מאזן לראשונה מאז שנת 2007, אז תפס חמאס את השלטון ברצועה. פתיחת המעבר באה במסגרת הסכם הפיוס הפלסטיני שהושג בתיווך מצרי לפני כחודש

צילום: רויטרס

כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו הבוקר (שבת) כי מעבר רפיח נפתח למעבר אזרחים בניהולם של אנשי הרשות הפלסטינית, לראשונה מאז שנת 2007. העברת השליטה במעברים באה בעקבות החתימה על הסכם הפיוס לפני כחודש בין פתח לחמאס בעזה.

ההסכם, שהושג בתיווך מצרים, נועד לגשר על היריבות בין ממשלתו של יו"ר הרשות אבו מאזן, הנתמך בידי המערב, לבין ארגון הטרור, שהפך למבודד יותר ויותר בחודשים האחרונים. איחוד השורות בין הפלסטינים עשוי לחזק את אבו מאזן לקראת ניסיון לחדש את המשא ומתן עם ישראל.

עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי חמישה אוטובוסים לפחות העבירו נוסעים לצדו המצרי של המעבר בשעות הצהריים. שוטרים מטעם חמאס בדקו את מסמכים של הנוסעים באולם מעבר בשטח הרצועה. במשרד הפנים הפלסטיני דיווחו כי בחודשים האחרונים הגישו כ-30 אלף בני אדם בקשה לאשרת מעבר למצרים.

לקריאה נוספת:
לראשונה מאז השתלטות חמאס: פתח ציין את מות ערפאת בעזה
הפיוס הפלסטיני הוא הדרך היחידה למדינה. דעה
העיקר הכותרות: מה מרמז הקצב האיטי מדי של פיוס פתח וחמאס?

פלסטינים ממתינים בחאן יונס לקבלת אשרות מעבר למצרים לאחר פתיחת מעבר רפיח לראשונה מזה עשור, 18 בנובמבר 2017. רויטרס, רויטרס
המעבר נפתח לראשונה זה עשור. אזרחים ממתינים לאשרות מעבר למצרים, בחאן יונס/רויטרס, רויטרס

בעקבות הסכם הפיוס, בשבוע השעבר ציינו לראשונה מאז חמאס תפס את השלטון בעזה את יום השנה ה-13 למותו של יאסר ערפאת. תומכי פתח זרמו לכיכר א-סריה בעיר עזה מכל רחבי הרצועה, כשהם מנופפים בדגל הצהוב של פתח, מניפים את תמונותיו של ערפאת וחובשים כפיות, סימן ההיכר שלו.

ערפאת מת בבית חולים בצרפת ב-2004, אחרי שנתיים שבהן היה נצור במוקטעאה ברמאללה. הפלסטינים מאשימים את ישראל בהרעלתו, אך מעולם לא ביססו את הטענות הללו. כשנתיים לאחר מכן, חמאס ניצח בבחירות לפרלמנט, והדיח את אנשי פתח ממוסדות השלטון בעזה שנה לאחר מכן.

עוד באותו נושא

"סוף לפילוג": חמאס ופתח חתמו על הסכם הפיוס בקהיר

לכתבה המלאה
העברת מכליות דלק ממצרים לעזה, מעבר רפיח, 21 ביוני 2017. רויטרס
לראשונה בניהול הרשות הפלסטינית. מעבר רפיח/רויטרס
פלסטינים ממתינים בחאן יונס לקבלת אשרות מעבר למצרים לאחר פתיחת מעבר רפיח לראשונה מזה עשור, 18 בנובמבר 2017. רויטרס, רויטרס
התור לאשרות מעבר בחאן יונס, היום/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully