וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מל"ט סורי יורט בגולן, טראמפ ופוטין נפגשו | כותרות השבת

גורם ביון מערבי: איראן מקימה בסיס קבע מדרום לדמשק, נסראללה מאשים את ערב הסעודית בעידוד ישראל לתקוף בלבנון והקומיקאי לואי סי קיי מודה בהאשמות שהטריד מינית

צה"ל יירט כלי טיס בלתי מאויש מסוריה שהתקרב לגבול רמת הגולן

כלי טיס בלתי מאויש יורט היום (שבת) בידי סוללת טילי פטריוט המוצבת באזור צפת. תושבים באזור דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים בעקבות היירוט. כלי הטיס, ששימש לאיסוף מודיעין, הגיע מסוריה ויורט לאחר שנכנס לאזור המפורז שבגבול. בדובר צה"ל אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכטב"מ יוצר ברוסיה.

גורם ביטחוני התייחס לנושא ואמר כי פעולת היירוט כללה שיגור טיל אחד. עוד אמר כי פעולת הזיהוי של כלי הטיס כללה, ככל הנראה, העברת מידע ובירור עם מנגנון התיאום בין ישראל לרוסיה בסוריה. במרחב רמת הגולן הסורית פועלים בכל עת כלי טיס בלתי מאוישים של סוריה, חיזבאללה, איראן ורוסיה.

חמישה פצועים, בהם אחת אנוש ושניים קשה בתאונה ליד כרמיאל

חמישה צעירים נפצעו הלילה בתאונת דרכים, בהם צעירה כבת 20 באורח אנוש, שניים נוספים כבני 20 באורח קשה, צעיר בן 18 באורח בינוני-קשה ובן 20 באורח בינוני בכביש עוקף כרמיאל בקטע שבין אזור התעשייה לכרמיאל. כלי רכב פרטי התנגש בעמוד תאורה מסיבה שטרם ברורה והחל לעלות באש. כוחות משטרה חילצו את הפצועים וחובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותם באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי. שני פצועים באורח קשה לבית החולים רמב"ם שבחיפה, ושלושה פצועים נוספים פונו למרכז הרפואי לגליל שבנהריה. בוחני תאונות דרכים פועלים בזירת התאונה באיסוף ממצאים ופתחו בחקירת הארוע.

פרמדיק מד"א יניב מילשטיין סיפר: "כשהגענו, הזירה הייתה קשה מאוד, המקום היה חשוך וראינו רכב פרטי בוער, המראה היה מזעזע, על הכביש לאורך של כ-50 מטר שכבו חמישה פצועים, שלושה היו מחוסרי הכרה עם פגיעה רב מערכתית, בהם בחורה שהייתה ללא דופק וללא נשימה ומייד התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות עד שחזר דופק, הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים, שני צעירים נוספים היו בהכרה וסבלו מחבלות בפנים וחבלות בבטן, חלק מהנפגעים סבלו גם מכווית, לאחר טיפול בשטח הם פונו בדחיפות לבתי החולים במסוק מד"א שהוזנק ובניידות טיפול נמרץ".

גורם ביון מערבי: איראן מקימה בסיס קבע מדרום לדמשק

איראן מקימה בסיס קבע בסוריה, מדרום לדמשק – כך אמר גורם ביון מערבי לרשת BBC. לפי הגורם, המתחם הצבאי, שנראה בתמונות לוויין שפורסמו ברשת הבריטית, נבנה באתר ששימש את צבאי סוריה בפאתי אל-כיסווה, כ-14 ק"מ מדרום לבירה וכ-50 ק"מ מרמת הגולן.

בתמונות, שצולמו מינואר ועד אוקטובר השנה, מתועדת בניית כ-20 מבנים, שככל הנראה משמשים להצבת חיילים וכלי רכב. בחודשים האחרונים, הוקמו בבסיס מבנים נוספים ואחרים שופצו, אולם לא ניתן לאמת את תכליתם וכן את נוכחותו של צבא איראן. ייתכן שכוחות שיעיים ממדינות אחרות, הפועלים תחת פיקוד משמרות המהפכה, ייפרסו בבסיס זה.

גורם בארה"ב: "עלולים להפסיד במלחמה עם צפון קוריאה"

צבא ארצות הברית עלול למצוא את עצמו נחות מבחינה מספרית ולוגיסטית מול צבא קוריאה הצפונית במקרה שבו תפרוץ מלחמה בין שתי המדינות – כך לדברי גורם צבאי בכיר לשעבר שצוטט אתמול בשבועון האמריקני "ניוזוויק". הגורם, ג'אן מארק ג'ואס, לשעבר סגן מפקד הכוחות האמריקניים בקוריאה, כתב את הדברים במכתב ששלח לחברי קונגרס, שתוכנו הגיע לידי השבועון.

"28,500 החיילים האמריקנים בקוריאה פחותים בהרבה מכוחותיו של צבא קוריאה הצפונית, וכך גם כוחותיה של קוריאה הדרומית, שתבצע את רוב הלחימה במקרה של עימות צבאי", נכתב. "בשונה מכל העימותים שלנו מאז מלחמת קוריאה האחרונה, לא נהיה מסוגלים להגדיל את כוחותינו לפני פרוץ המלחמה". לפי הערכות, צבאה של פיונגיאנג מונה כ-1.2 מיליון חיילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"הכל נכון": לואי סי.קיי מודה בהאשמות בהטרדה מינית

יממה לאחר שחמש נשים האשימו אותו כי אונן מולן בהזדמנויות ובצורות שונות, פרסם אמש הקומיקאי לואי סי.קיי תגובה ראשונה להאשמות בהטרדה מינית ובה הודה באשמה, והביע חרטה.

"אני רוצה להתייחס למה שחמש הנשים סיפרו. הכל נכון. בזמנו אמרתי לעצמי שנהגתי בסדר, כי שאלתי אותן אם הן רוצות לראות את אבר המין שלי לפני שחשפתי אותו בפניהן, אבל מאוחר יותר בחיים הבנתי שבעצם לא היתה להן ברירה, כי הייתי בעמדת כוח בשל הערצתן כלפיי, וניצלתי אותו לרעה", כתב סי. קיי.

"עכשיו אני מבין את האימפקט שהיה למה שעשיתי. ניצלתי את העובדה שאני נערץ בקהילה מסוימת, מה שגם מנע מן הנשים שנפגעו ממני לחלוק עם אחרים את מה שקרה להן איתי.

"אני מביע חרטה, לא סולח לעצמי. הלוואי שהייתי מהווה דוגמה טובה כאדם וכקומיקאי. החרטה הכי גדולה היא לחיות עם איך שפגעת במישהו אחר, ולצערי פגעתי ברבים, כולל כאלה שעבדו ועובדים עמי וכעת נפגעים כתוצאה מן המעשים שלי"

נסראללה: ערב הסעודית מעודדת את ישראל לתקוף בלבנון

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר אתמול כי ערב הסעודית מעודדת את ישראל לתקוף את לבנון, והאשים את ריאד כי היא מחזיקה את סעד אל-חרירי ואילצה אותו לפרוש כדי לערער על יציבות המדינה, שנקלעה ליריבות האזורית המחריפה בין איראן לערב הסעודית.

בנאום שנשא לרגל חג הארבעין השיעי ושודר בטלוויזיה, אמר נסראללה כי החזקת אל-חרירי, בעל ברית ותיק של ערב הסעודית שהכריז על התפטרותו ביום שבת מריאד, היא עלבון לכל הלבנונים וכי על הפוליטיקאי הסוני לשוב למדינה. "הבה נאמר את הדברים כפי שהם - הוא עצור בערב הסעודית ונאסר עליו לשוב נכון לשלב זה ללבנון", אמר מנהיג הארגון השיעי.

בצל החקירה: פוטין וטראמפ לחצו ידיים בוועידה בווייטנאם

ברקע החקירות המתנהלות בארצות הברית בדבר המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגשו אמש בוועידת APEC בווייטנאם. יחד עם זאת השניים הסתפקו בלחיצת ידיים והם לא צפויים לקיים פגישה רשמית.

השניים אף עמדו זה לצד זה בתצלום הקבוצתי שהתקיים במהלך הוועידה ולאחר מכן פנו לארוחת ערב, במהלכה ישבו בנפרד. מוקדם יותר הבהיר הבית הלבן כי לא תוכננה פגישה רשמית בין השניים בשל אילוצי לוחות הזמנים של המנהיגים. עם זאת, דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אמרה כי לא מן הנמנע שטראמפ ופוטין "ייתקלו" זה בזה.

אנשי מאבק השוטרים תקפו את ביטן: "אתה הורס את המשטרה"

חברים במטה מאבק השוטרים, הסוהרים והגימלאים תקפו את יו"ר הקואליציה דוד ביטן בעת שנשא דברים באירוע "שבתרבות" בחולון. פעילי המטה בראשות אושרה אסף ועופר אשקורי קטעו את דבריו של ביטן וקראו לעברו כי הוא הורס את המשטרה ופוגע במפכ"ל. בתגובה, ביטן צעק לעברם כי הם אלו שהורסים את הארגון, ולאחר מכן הם התבקשו לעזוב את המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully