וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הנאשמים בהריגת מבקש המקלט בפ"ת יופנו לגישור פלילי

לאחר שהואשמו בהכאתו למוות של באביקר עלי אדהם-עבדו לפני כשנה, יופנו הנאשמים, בני 21 ו-17 מפתח תקווה, להליך שבו ידון שופט מגשר בתיק ללא חשיפה לעדויות ולראיות. הפרקליטות: "ההליך מקובל, אם לא יצלח - הדיון יוחזר לביהמ"ש"

עריכה: שניר דבוש

הפרקליטות הסכימה לפנות להליך גישור פלילי מול שני הנאשמים בהריגת באביקר עלי אדהם-עבדו, מבקש המקלט מסודאן שהוכה למוות בפתח תקווה – כך נודע לאחרונה לוואלה! NEWS. הנאשמים, דניס ברשיבץ בן ה-21 ונער נוסף, שהיה בן 16 בזמן האירוע לפני כשנה, יובאו בפני שופט מגשר שינסה להביא להסכמות עם הפרקליטות, ואולי אף להסדר טיעון.

ההליך, בניגוד למשא ומתן רגיל להסדר שבו משתתפים הנאשמים והפרקליטות, מנוהל בידי השופט המגשר. שופט זה אינו דן בתיק ולא נחשף לעדויות ולראיות. בדומה להסדר טיעון, גם הגישור הפלילי בדרך כלל מוביל לעונש קל יחסית למה שהיה נגזר על הנאשם בהליך רגיל.

האירוע שבו נהרג אדהם-עבדו התרחש ב-14 בנובמבר 2016 ברחבת העירייה בפתח תקווה ותועד במצלמות האבטחה במקום. הנאשמים שהו במקום סמוך לחצות עם כמה מחבריהם, אז גם פנה אדהם-עבדו לשלוש נערות שישבו באזור ואף התיישב לידן לכמה דקות. השלוש צעקו עליו ודרשו ממנו להתרחק, אך דווקא כשעשה זאת – ניגש אליו הנער, בעט בו והשליך עליו פחית בירה.

עוד בנושא
"בעטו בעודו שרוע על המדרכה": שני צעירים מואשמים שהרגו סודאני בפ"ת
ארבעה שבועות, ארבעה מקרי רצח בפתח תקווה: "רצף חריג"
עדה להרג הסודאני בפתח תקווה: "צעקתי שיפסיקו, הוא היה מחוסר הכרה"

באביקר עלי אדהם-עבדו שנרצח על ידי צעירים בפתח תקווה. פייסבוק, צילום מסך
הופל ונפצע אנושות מיד לאחר עזיבת כוחות הסיוע. אדהם-עבדו/צילום מסך, פייסבוק

לאחר שאדהם עבדו בן ה-38 קם והחל ללכת, הנער הלך בעקבותיו, הפיל אותו ובעט בו כמה פעמים נוספים. לאחר שהנער החל להתרחק, אדהם-עבדו ניסה לקום, אך ברשיבץ הגיע בריצה ובעט בו כך שראשו הוטח במדרכה. בשלב זה, אנשים נוספים שהיו במקום הזעיקו את המשטרה ואת מגן דוד אדום, ואלו מצאו את אדהם-עבדו מוטל על הקרקע ומחוסר הכרה. הוא אמר שאין ברצונו לקבל טיפול לאחר שהתאושש מעט, וניידת נוספת שהוזעקה למקום זיהתה את הנאשמים בצדו השני של בניין העירייה, אך עזבה את המקום עם שאר הכוחות.

כמה דקות לאחר שמד"א והמשטרה עזבו את המקום, שבו המעורבים באירוע לרחבה והכו את אדהם-עבדו שוב. לבסוף, הם עזבו את המקום כשהוא מוטל חסר הכרה, ובפעם השנייה שבה הוזעקו למקום כוחות סיוע, הוא נמצא במצב אנוש. הוא הועבר לבית החולים בילינסון במצב של מוות מוחי, ובמשך כמה ימים המשטרה חיפשה את אחיו. רק לאחר שאותר, נותק אדהם-עבדו ממכשירי ההנשמה.

עוד באותו נושא

אחיו של הסודאני שהוכה למוות בפתח תקווה: "זה היה רצח מתוכנן"

לכתבה המלאה
כיכר העירייה בפתח תקווה. google maps, צילום מסך
המקרה תועד כמעט במלואו. מקום האירוע בכיכר העירייה בפתח תקווה/צילום מסך, google maps

ברשיבץ והנער הואשמו בהריגה, והראשון הואשם בנוסף בעבירה של שיבוש הליכי משפט. על אף שהמקרה תועד, ייתכן שלא ניתן היה לקבוע בוודאות מי מהנאשמים גרם למותו של אדהם-עבדו, שהגיע לישראל ב-2007.

מוסא, אחיו של אדהם-עבדו, מסר: "הליכה לגישור היא קומבינה. אלמלא המקרה היה מתועד במצלמות האבטחה, כבר היו 'מדפדפים' את הרצח של אחי והוא בכלל לא היה מגיע לכותלי בית המשפט".

עו"ד איתי רוזין, המייצג את ברשיבץ, מסר: "איננו נוהגים להתייחס להתפתחויות במשפט תלוי ועומד".

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר: "מדובר באירוע חמור שבו קופחו חיי אדם בנסיבות מצערות וקשות. בשל מורכבות משפטית הסכימה לאחרונה הפרקליטות לקחת חלק בישיבת גישור בתיק. מדובר בהליך מקובל בתיקים המתנהלים בבית המשפט המחוזי, אף בתיקי פשיעה חמורים. הליך הגישור אינו מחייב את הצדדים, וככל שלא יצלח, יוחזר הדיון לשמיעת הוכחות. הפרקליטות נמצאת בקשר מתמיד עם עורך דין מטעם משפחת המנוח ודואגת לעדכנו בכל התפתחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully