וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה שבועות, ארבעה מקרי רצח בפתח תקווה: "רצף חריג"

9.12.2016 / 10:50

האזרח הסודאני בביקיר עלי אדהם-עבדו נרצח בכיכר העירייה רק משום שדיבר עם נערות, גבי נדקר למוות במסיבת גיוס כשניסה להגן על אחיו, ניסים הושאר להתבוסס בדמו על ידי אחיו. הרצח הלילה במסיבת שחרור הוא הרביעי שאירע בעיר בתוך חודש, ובמשטרה מנסים למצוא פתרון

חדשות 2

אריאל וואסי, הצעיר בן 22 שנרצח הלילה (שישי) במסיבת שחרור בפתח תקווה, הוא הקורבן רביעי במספר בעיר בתוך פחות מחודש. גורמים במשטרה מספרים כי מדובר "ברצף אירועים חריג שכמוהו אינם זוכרים, גם לא בהשוואה למקומות אחרים".

המקרה הראשון ברצף הנוכחי אירע ב-14 בנובמבר. על פי כתבי אישום שהוגשו בתחילת השבוע לבית המשפט המחוזי לוד, שני צעירים, נער בן 16 ששמו אסור בפרסום ודניס ברשיבץ בן 20, הכו אזרח סודאני בכיכר העירייה לאחר שדיבר עם קבוצת נערות. הוא נפצע אנושות ומותו נקבע כעבור ארבעה ימים.

מכתב האישום עולה כי בביקיר עלי אדהם-עבדו ניגש אל שלוש נערות שישבו בכיכר בסביבות חצות. הן נבהלו וצעקו לעברו שיעזוב אותן. בשלב זה התקרב הנער לאדהם-עבדו וצעק לעברו. בעוד אדהם-עבדו הרים את ידיו כלפי מעלה והחל בהתרחקות מהמקום, בעט בו הנער והשליך לעברו פחית בירה. בהמשך, ולאחר שאדהם-עבדו עזב את המקום, המשיך הנער ובעט בו בעוצמה רבה, עד שנפל על גבו. הוא המשיך להכות אותו ובעט בו כמה פעמים בפלג גופו העליון, גבו, עורפו וראשו, בעוד המותקף שרוע על המדרכה. הוא הועבר לבית החולים בילינסון בעיר במצב של מוות מוחי, וכעבור כמה ימים נותק ממכשירי הנשמה.

לקריאה נוספת:
בלי גופה ובלי הודאה: הבעל מואשם ברצח אשתו
שתי רציחות תוך שעות במגזר הערבי: "צונאמי שיטביע את החברה הישראלית"
הרצח בשכונת הר חומה: נעצר צעיר נוסף בחשד לשיבוש הליכי חקירה

צעיר בן 21 נדקר למוות בקטטה בפתח תקווה, 9 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
ארבעה מקרי רצח בחודש. הרחוב שבו נדקר למוות הצעיר במסיבת שחרור, הבוקר/ראובן קסטרו

ארבעה ימים לאחר המקרה הראשון, ביום שישי 18 בנובמבר, אירע רצח נוסף בעיר. במהלך קטטה בפאב ברחוב ז'בוטינסקי נדקר למוות גבי דוידוב בן 27, שמוכר למשטרה כבעל עבר של עבירות אלימות. אחיו, בן 19 ללא עבר פלילי, נפצע באורח קשה.

המשטרה אספה את ההקלטות ממצלמות האבטחה מהפאב ומעסקים נוספים סמוכים, וכן עוכבו לחקירה כמה צעירים שהיו במקום. עם זאת, עד כה טרם נעצר חשוד ברצח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
זירת דקירה מחוץ לפאב בפתח תקווה, 18 בנובמבר 2016. ניב אהרונסון
"ניסה להגן על אחיו ושילם על כך בחייו". זירת הרצח מחוץ לפאב ברחוב ז'בוטינסקי/ניב אהרונסון

"גבי נרצח במסיבת הגיוס של אחיו, ישראל. הוא ניסה להגן בגופו על ישראל ושילם על כך בחייו", סיפר אחיו מיקי בשיחה עם וואלה! NEWS ביום הרצח. לדבריו, "גבי היה איש שלום, אף פעם לא חיפש מריבות".

דוידוב סיפר כי המשפחה נקרעה לגזרים. "גבי יצא עם כמה חברים טובים ובני משפחה לחגוג לפני הגיוס של האח הצעיר ישראל. הספקנו לדבר אתמול בערב, לפני שיצאו למועדון, והוא הבטיח לי שיחזור לישון בבית. אני לא מעכל שהוא איננו. אחיו הצעיר, ישראל, שעדיין מאושפז בבית החולים מתאושש מפצעיו, ולא יודע שאחיו, זה שהיה כל כך קרוב אליו, איננו".

עצר את אחיו שנסע על אופניים - ודקר אותו למוות

יומיים לאחר הרצח בפאב אירעה קטטה קטלנית נוספת. על פי החשד, דוד דיגמי, תושב פתח תקווה בן 28, דקר למוות את אחיו ניסים דיגמי, בן 41, על רקע סכסוך ארוך שנים בין השניים.

זירת הקטטה בפתח תקווה, 20 בנובמבר 2016. מגד גוזני
השאיר את אחיו להתבוסס בדמו. זירת הרצח ברחוב הנרייטה סולד, בחודש שעבר/מגד גוזני

מחקירת המקרה עולה כי האח הצעיר נסע במכוניתו בעיר עד שהבחין באחיו רוכב על אופניים ברחוב הנרייטה סולד. הוא עצר את אחיו, ירד אל הכביש, דקר אותו והותיר אותו מתבוסס בדמו. "לא ברור אם הרצח היה מתוכנן, אם ארב לו או נתקל בו באקראי בכביש. אנחנו מניחים שהוא לא התכוון להמית את אחיו, אלא רק לפצוע אותו", סיפרו במשטרה.

השכנים סיפרו כי האחים עברו לרחוב בשבועות האחרונים. "זאת ממש טראומה, קשה לי להאמין שרצח התרחש ברחוב השקט שלנו, ועוד אח שרוצח את אחיו. ממש נורא", אמרה רחל צנעני, שמתגוררת בבניין מול האחים. ירוחם דגני, נהג מונית שמתגורר באותו הבניין בו מתגוררת המשפחה, הוסיף כי שמע שהאחים היו מסוכסכים. "בקושי הכרנו אותם. הם עברו לפה עם אמם המבוגרת לפני פחות מחודש. משפחה מסכנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרצח האחרון אירע כאמור הלילה. צעיר כבן 20 נדקר למוות בקטטה שפרצה בדירה ברחוב החמישה בעיר. הנדקר נפצע תחילה באורח קשה ופונה לבית החולים בילינסון בעיר, שם נקבע מותו. קצין במחוז מרכז אמר כי לנרצח אין רקע פלילי: "מדובר בצעיר נורמטיבי שמעולם לא הסתבך עם החוק".

חוקרי מרחב השרון בפיקודו של תת-ניצב שמעון לביא עיכבו לחקירה 15 מהמשתתפים באירוע, אך טרם נעצרו חשודים. "אנחנו בודקים מי מהמעוכבים לחקירה היה עד לרצח, ומנסים לגלות מי מהם השתתף בקטטה ומי החזיק בסכין. באירוע היו חברים מהתיכון, מהצבא ומהשכונה, ואנחנו מנסים להבין איך התפתחה הקטטה", הוסיף הקצין, שאמר כי ניידת משטרה הגיעה למקום בתוך דקות ספורות מהרגע שבו התקבלה הקריאה במוקד 100.

באביקר עלי אדהם-עבדו שנרצח על ידי צעירים בפתח תקווה. פייסבוק, צילום מסך
הוכה למוות בעודו שרוע על הקרקע. בביקיר עלי אדהם-עבדו/צילום מסך, פייסבוק

על אף רצף האירועים, טוענים במשטרה כי אין חוט מקשר בין מקרי הרצח. כמו כן, אומרים במחוז כי לא ניתן היה למנוע את המקרים גם אם כוחות המשטרה היו פרוסים אחרת.

"ברצח בפאב המעורבים לא היו תושבי העיר, והרצח ברחוב הנרייטה סולד היה בין שני אחים שהיו מסוכסכים שנים ארוכות. איש לא היה יכול לצפות לאירוע כזה", אמרו במשטרה. לגבי רצח האזרח האזרח הסודאני אדהם-עבדו אמרו: "לא היתה פה התגרות מוקדמת או סכסוך, הצעירים פשוט הכו אותו בצורה סדיסטית".

(עדכון ראשון: 09:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully