וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים דורשים: חוק הגיוס יכיר בלימוד תורה כ"חיזוק לעם היהודי"

31.10.2017 / 19:25

לוואלה! NEWS נודע כי במהלך דיוני הקואליציה על החוק החדש, הציגו הסיעות החרדיות דרישה שתכיר רשמית בלימוד תורה כערך - כדי להתמודד משפטית עם הטענה לאפלית המתגייסים. הנוסח צפוי להשתנות, גורם בקואליציה: "הליכוד הסכים עקרונית"

צלמים זמניים מורשים

הקואליציה החלה בשבועיים האחרונים לקדם את חוק הגיוס החדש, ולוואלה! NEWS נודע כי בדיונים על ההצעה המתגבשת הציגו בסיעות החרדיות דרישה לפיה בחוק ייכנס סעיף חדש שיעניק הכרה רשמית של מדינת ישראל בלימוד התורה כערך - כך שיהיה ניתן להתמודד משפטית עם הטענה לאי שוויון בין המתגייסים לצה"ל לאלה שלומדים תורה. לפי גורם בכיר בקואליציה, "הליכוד נתן לכך הסכמה עקרונית".

הנוסח שמציעים החרדים קובע כי "הממשלה רואה בלימוד התורה יעד ותכלית שיש בה חשיבות לחיזוקו ולחוסנו הרוחני של העם היהודי". עם זאת, הנוסח צפוי לעבור שינויים בכפוף להסכמתן, או התנגדותן, של יתר השותפות הקואליציוניות.

יעקב ליצמן ואריה דרעי באירוע שבע ברכות לרגל חתונת בתו של דרעי. דצמבר 2015. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
הכרה בלימוד תורה כערך. השרים דרעי וליצמן/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

עד כה התכנס הצוות הקואליציוני שאמור לנסח את חוק הגיוס שנפסל בבג"ץ, בראשות השר יריב לוין, פעם אחת בלבד. עם זאת, הסיעות החרדיות מנהלות ערוץ נפרד עם בכירים בליכוד, ובראשם לוין עצמו. "החוק לא יהיה שונה מקודמו", אמר גורם פוליטי המעורה בפרטים. "ייעשו שינויים מינוריים כדי להתמודד עם הטענות שהעלה בג"ץ בפסיקתו ולא מעבר לכך".

לפני כחודש נחשף בוואלה! NEWS כי ראשי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה הודיעו בשיחות סגורות כי יוותרו על "פסקת ההתגברות" שמונעת את פסילתו העתידית של החוק החדש בבג"ץ. השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר בפתח מושב החורף של הכנסת כי הסיבה לכך נובעת בעיקר בשל ההתנגדות של סיעת "כולנו" והעומד בראשה, השר משה כחלון.

בג"ץ ביטל לפני כחודשיים את החוק המאפשר פטור לתלמידי ישיבות עד 2023. ההחלטה התקבלה בהרכב מורחב של תשעה שופטים, עם דעת מיעוט של השופט נעם סולברג. ההחלטה הכעיסה נציגים במפלגות החרדיות שתקפו בחריפות את שופטי בית המשפט העליון. עקב כך, הוחלט בישיבת ראשי הקואליציה בשבוע שעבר על הקמת ועדה שתגבש חוק גיוס חדש ותעבירו בהקדם.

הפגנה של הפלג הירושלמי החרדי נגד גיוס לצה"ל בירושלים, 28 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
הפגנת חרדים נגד הגיוס בירושלים/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully