וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי על חוק הגיוס: "מי שרוצה ללמוד - שילמד"; לפיד: "תחזור בך"

3.10.2017 / 14:21

יו"ר העבודה התייחס לחוק הגיוס שהקואליציה מגבשת בעקבות החלטת בג"ץ ואמר כי יש להפנות תקציבים כך שהמשרתים בצה"ל יהנו משכר ומהטבות. לפיד: "גם הבן שלי היה שמח ללכת ללמוד במקום להתגייס"

צלמים זמניים מורשים

יושב ראש מפלגת העבודה אבי גבאי, אמר היום (שלישי) כי אסור לכפות גיוס חרדים לשורות צה"ל. בריאיון לרשת "קו לעיתונות" נשאל גבאי אם יתמוך בתיקון לחוק הגיוס שהקואליציה צפויה לגבש בנושא גיוס החרדים בעקבות החלטת בג"ץ, אמר כי יש להקצות תקציבים – כך שמשרתים ייהנו משכר גבוה, לעומת אלו שיבחרו להמשיך בלימודיהם.

"אנחנו כבר 70 שנה בוויכוח הזה", אמר גבאי. "הילדים שלנו עושים צבא, חלק גדול מהחרדים לא עושים, והערבים בכלל לא עושים. אני בעד שמי שהולך לצבא יקבל שכר מינימום. אני רוצה שכמה שיותר חרדים ילכו לצבא, אבל מי שהולך לישיבה או לשירות אזרחי זה בסדר גמור. יחד עם זאת, מי שעושה צבא צריך לקבל יותר".

לקריאה נוספת:
פרסום ראשון: החרדים יוותרו על פסקת ההתגברות בחוק הגיוס
לפיד על פסיקת בג"ץ: גמרנו להיות פראיירים, גיוס הוא לכולם
למרות המילים החריפות: בג"ץ החזיר את ההכרעה על הגיוס לכנסת

אבי גבאי, במהלך ועידת מפגלת העבודה 24.9.17. ראובן קסטרו
להפסיק את הוויכוח. יו"ר העבודה אבי גבאי/ראובן קסטרו

גבאי, שהציג עמדה שונה מרוב חברי מפלגתו הוסיף כי צריך להפסיק את הוויכוח בנוגע לגיוס תלמידי ישיבות. "אני לא מאמין בלהמשיך את הוויכוח הזה עוד 70 שנה נוספות", אמר. "אני חושב שמי שרוצה ללמוד וכבר לומד, יוכל לעשות זאת. השאר יצטרכו לשרת בצבא או בשירות האזרחי. כמו כן מי שלומד ורוצה לצאת לעבוד יידרש לשירות אזרחי".

דבריו של גבאי גררו ביקורת מצד יושב ראש מפלגת יש עתיד יאיר לפיד, שנמנע בתקופה האחרונה מביקורת נגד פוליטיקאים במחנה השמאל. מאחר שעניין גיוס החרדים נחשב לאחד מנושאי הדגל של מנהגו, הדבר הוביל אותו לחרוג ממנהגו, והוא השיב לגבאי בעמוד הפייסבוק שלו. "עצוב לראות איך אבי גבאי מוותר על ערכי יסוד כמו גיוס לצה"ל ויציאה לעבודה של הציבור החרדי", כתב.

עוד באותו נושא

בג"ץ ביטל את חוק גיוס חרדים המאפשר פטור לתלמידי ישיבות

לכתבה המלאה
יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בישיבת הסיעה היום 26 ביוני 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"קורא לגבאי לחזור בו", יו"ר יש עתיד יאיר לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"גם הבן שלי היה שמח ללכת ללמוד במקום להתגייס, אבל אותו אף אחד לא שאל", הוסיף לפיד. "אין שום סיבה שהילדים שלנו יסכנו את חייהם יום יום ומפלגת העבודה תתמוך בשחרור כל מי שלא מתחשק לו רק כי היה לו את המזל להיוולד חרדי. אפילו המתווה של הממשלה הנוכחית לא הלך כל כך רחוק בוויתורים ליהדות התורה. ובואו לא נשכח, שחרור מהצבא פירושו שהצעירים האלה גם לא ייצאו לעבודה. אם אבי גבאי חושב שכל מי שרוצה ללמוד בישיבה אינו צריך לפרנס את עצמו, מי אמור לפרנס אותם? אני קורא לגבאי לחזור בו מדבריו".

בתוך כך, הקואליציה תחל היום לעבוד על חוק גיוס חדש. השבוע נחשף בוואלה! NEWS כי ראשי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, יוותרו על פסקת ההתגברות שמונעת את פסילתו בבג"ץ, וינסחו חוק דומה לחוק הקודם עם שינויים מינוריים שיתנו מענה לבעיות שהעלה הרכב השופטים.

פוסט התגובה של לפיד:

בישיבת ראשי הקואליציה בתחילת השבוע הוחלט כי בראש הצוות שינסח את החוק יעמוד השר יריב לוין מהליכוד, ויהיו בו נציגים של כל מפלגות הקואליציה, בהם שרת המשפטים איילת שקד מהבית היהודי, סגן שר החינוך מאיר פרוש וח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, ח"כ מרב בן ארי מכולנו והשר לשעבר אריאל אטיאס מש"ס. האחרון אינו מכהן בתפקיד פוליטי, אך ייצג את המפלגה היות והיה מעורב בניסוח החוק הקודם. פגישתם צפויה להתקיים בשעות אחר הצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully