וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריק חרדי מתאו בכלא: "משמח את הלב שהארץ בוערת". האזינו

29.10.2017 / 19:50

בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS, מספר ישראל מאיר קפלינסקי, בן 23, אחד מעשרות עריקים חרדים, על שהותו בכלא שש. "זו חוויה, זכותנו לשבת ולעסוק בתורה", אמר. "זו מלחמה, לא ניכנע ולא נוריד את הראש"

עריכה: שניר דבוש

יותר מ-40 עריקים חרדים, מרביתם מהפלג הירושלמי, זרם חרדי-ליטאי, מרצים בימים האחרונים את עונשם בכלא צבאי לאחר שלא התייצבו בלשכות הגיוס או שיתפו פעולה עם רשויות צה"ל. חלקם נעצרו בהפרות סדר שהתקיימו ברחבי הארץ ורק לאחר שהתגלה כי הם עריקים הועברו לידיה של המשטרה הצבאית.

אחד מהם הוא ישראל מאיר קפלינסקי, בן 23 מישיבת פוניבז, והוא כמו שאר האסירים מכונה בפי חבריו "אסיר עולם התורה". קפלינסיקי מרצה את עונשו בכלא שש ובהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS הוא מספר מתוכו על מה שעבר עליו מאז שנעצר. "זו חוויה, חוויה מהנה", הוא אומר. "אני יודע איפה ולמה אני נמצא, יודע מי וכמה עומדים מאחוריי. ההבנה שלי למה אני פה הופכת את זה לחוויה נעימה ואפילו מרתקת".

לקריאה נוספת בנושא
זעם במשטרה: "מח"ש שולחת בלשים להפגנות החרדים"
אחרי 120 עצורים: מחאת הגיוס של הפלג הירושלמי בצומת דרכים

הפגנת חרדים בכניסה לירושלים 23 באוקטובר 2017. שלומי גבאי
רוב העצורים מהזרים הליטאי. הפגנת חרדים בכניסה לירושלים, בשבוע שעבר/שלומי גבאי

בשיחה הוא מתאר "הרגשה טובה, הרגשה של שליחות" ולדבריו, הוא מקבל תמיכה ו"רוח גבית מהציבור, מהמשפחה, מהקהילה ומכל בני התורה". בין היתר הוא מציין את ההפגנות הרבות ברחבי הארץ כפעילות שמחזקת אותו ואת שאר האסירים אך מסייג וטוען "הארץ בוערת לא בגללי אלא בגלל הזכות שלנו לשבת ולעסוק בתורה, לעמוד על רצוננו וללכת עם האמת שלנו עד הסוף. מאד משמח את הלב שהארץ בוערת בגלל זה ואנשים לא יושבים בשקט".

לשאלה אם הוא מתחרט, השיב קפלינסקי כי הוא "לא מתחרט לרגע על כך שלא התייצבתי בלשכת גיוס או שיתפתי פעולה. אנחנו במלחמה על התורה. לא ניכנע ולא נוריד ראש". בנוסף לכך, הוא ביקש להעביר מסר "לכל אלה שהם בסיכון", שאם באים להיעצר "בראש שהולכים להנות מזה, אז אפילו מהנה. שימשיכו להרעיש את העולם. זה נותן לנו גב ומחזק אותנו. נמשיך להלחם את מלחמת של תורה. אנחנו במלחמה ובמלחמה יש מחיר, ואם זה המחיר שאנחנו צריכים לשלם, נשלם אותו בגאווה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עצור בהפגנת חרדים בבני ברק 19 באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
סבב ההפגנות החל בעקבות מעצר שני עריקים. שוטרים עוצרים מפגין בבני ברק, החודש/ראובן קסטרו

לפי "הוועדה להצלת עולם התורה" ו"וועד ארגוני ההצלה החרדים", גופים קיצוניים שפועלים להגן על עריקים חרדים ומובילים מאבק נגד גיוס לצה"ל, בבתי הכלא הצבאיים מרצים 42 עריקים את עונשם, לאחר שהיום ובסוף השבוע שוחררו ארבעה נוספים. העריקים ששוחררו מתקבלים על ידי חבריהם בשירה וריקודים מחוץ לכלא הצבאי, וזוכים לביקור אישי בביתו של מנהיגם הרוחני הרב שמואל אוירבך ובבתים נוספים של ראשי ישיבות בכירים בזרם המזוהה עמם. כך הם הופכים לגיבורים בקרב חבריהם ואנשי קהילתם.

סבב ההפגנות האחרון החל לפני כחודש, עם מעצרם של שני עריקים חרדים. ההפגנות התקיימו במוקדים רבים ברחבי הארץ, בהם ירושלים, בני ברק ובית שמש. במהלך ההפגנות, נעצרו יותר מ-200 מפגינים, רובם הפרו את הסדר הציבורי. בעקבות מעצרם התברר כי חלקם נחשבים עריקים והם הועברו לידי משטרה צבאית. הם נשפטו לעונשים שנעים בין 20-30 ימי מחבוש. צה"ל מנסה לענות לדרישותיהם של העריקים בכלא, כמו שלושה מהם שביקשו לא לרצות את עונשם בתוך תא עם טלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully