וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במשטרה: "מח"ש שולחת בלשים להפגנות החרדים"

על פי הטענות, המחלקה לחקירות שוטרים פועלת לתעד מקרים של אלימות משטרתית כלפי המפגינים מהפלגים הקיצוניים. זאת, ברקע כתבי האישום שהוגשו נגד שוטרים שתקפו לכאורה את המוחים. מח"ש: "לא נתייחס להיבטים סמויים"

צילום: מני רפאל "מחאות החרדים הקיצוניים", עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: השוטרת שתועדה תוקפת מפגין חרדי במהלך מחאת החרדים בירושלים)

בצל ההפגנות ההמוניות שמתקיימות בשבועות האחרונים על ידי "הפלג הירושלמי" נגד הגיוס, טוענים השוטרים שמפזרים את ההפגנות כי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שולחת את אנשיה לתעד את פעילותם מול ציבור המפגינים. זאת, לדבריהם, במטרה לתעד שוטרים המפעילים כוח בלתי פרופורציונלי כלפי מפגינים בירושלים ובבני ברק.

לטענת גורמים במשטרה, בכמה מההפגנות שהתקיימו בימים האחרונים, נצפו אנשי מח"ש מסתננים לתוך פעילות השוטרים. לדבריהם, הם עוקבים אחר שוטרי מג"ב, שוטרי יס"מ ושוטרי סיור ותנועה, בוחנים את פעילותם בהפגנות – ואף מתעדים אותם.

עוד בוואלה! NEWS:
נכדו של האדמו"ר מסאטמר בפייסבוק: "זו הסיבה שהתגייסתי לקרבי"
המפלגות החרדיות תכננו לגנות ההפגנות – אך נתקלו בסירוב מבפנים
קיצוני ופורע חוק: תוכנית ההתנתקות של "הפלג הירושלמי" מהמדינה

הפגנת חרדים החסימות בכניסה לעיר, גשר המיתרים בירושלים 23 באוקטובר 2017. הלל מאיר, TPS, מערכת וואלה! NEWS
עימותים בין שוטרים למפגינים בהפגנת חרדים בירושלים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר, TPS

"בפעילות היזומה של מח"ש יש טעם לפגם. נראה כי מח"ש פועלת מתוך קו מחשבה שהשוטרים פועלים בדרך לא חוקית בפיזור הפגנות", נמסר מגורם במשטרה. אושרה אסף מעמותת זכויות השוטרים והסוהרים, אמרה כי מדובר בפעילות "לא ראויה" של חוקרי מח"ש, שהופכים מראש את השוטרים בהפגנות למפרע חוק.

ממח"ש נמסר: "מטבע הדברים לא נתייחס להיבטים סמויים של עבודת המחלקה. בכל מקרה, כל פעילות כזו, אם היא מתבצעת, נעשית בתיאום עם פיקוד המשטרה".

עצור בהפגנת חרדים בבני ברק 19 באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
עצור בהפגנה שנערכה בבני ברק/ראובן קסטרו

מוקדם יותר החודש הכריז זרם הפלג הירושלמי על "יום הזעם", במהלכו חסמו מאות מפגינים חרדים את התנועה, הציתו פחים והתעמתו עם המשטרה במספר מוקדים ברחבי הארץ. 120 נעצרו בירושלים ובבית שמש והפגנות נוספות התקיימו בצפת ובבני ברק, זאת במחאה נגד מעצר שני עריקים, הבאתם למשפט בבית דין צבאי ושליחתם למחבוש. בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS על הליך משמעתי שמתקיים נגד שוטרת בת 23, שפורסם תיעוד שלה בועטת במפגין חרדי בהפגנות.

הפלג הירושלמי, בהנהגתו של הרב שמואל אוירבך, נחשב לזרם ליטאי קיצוני המוביל קו תקיף נגד גיוס לצה"ל ומעורר מחלוקת בתוך העולם החרדי באשר לשיטת הפעולה שלו. ההפגנות החלו כבר בחודש שעבר על רקע מעצר נכדו של אדמו"ר שערק מצה"ל, במהלכן נעצרו שמונה מפרי סדר שחסמו את התנועה בירושלים. שלושה מפגינים אושפזו לאחר שנפצעו במהלך ההפגנה והוטחה ביקורת כנגד השוטרים בהאשמה שפעלו באלימות מופרזת. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראו השוטרים דוחפים את המפגינים לאחר שהשתטחו על הקרקע.

הפגנת חרדים של הפלג הירושלמי בירושלים 19 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
עימותים בין שוטרי מג"ב לבין מפגינים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

לטענות אלה הגיבה אז המשטרה: "תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום לאור המצב בשטח, כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש. יחד עם זאת, אנו רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בשוטרים".

ימים אחדים לאחר מכן, הגישה מח"ש כתב אישום נגד שוטרת נוספת בגין תקיפה במהלך הפגנה ושיבוש הליכי משפט. על-פי כתב האישום, השוטרת חבטה בראשו של מפגין שלוש פעמים, אחזה בראשו והפילה אותו ארצה, והגישה דוח פעולה שקרי לאחר האירוע, במטרה להסתיר את התקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully