וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל יום אנחנו שואלים אם יש סכנה": בדרום חוששים ממאזן האימה

בעוטף עזה הביעו שביעות רצון מהשמדת המנהרה באזור קיבוץ כיסופים, אך קראו גם להשגת הסדר שימנע את הטרור: "שמחים שכוחות הביטחון עמלים באזור, מקווים שזה לא יוביל להסלמה". ביישובי עוטף עזה יתקיימו הלימודים במבנים סגורים בלבד

צילום: שי מכלוף, עריכה: תום זואילי

תושבי עוטף עזה הביעו הערב (שני) שביעות רצון בעקבות פיצוץ מנהרת הטרור שהייתה בשלבי בנייה באזור קיבוץ כיסופים, ושהביאה למותם של לפחות שמונה מחבלים - שניים מהם מחמאס. "אנו שמחים שכוחות הביטחון עמלים כל הזמן על הביטחון באזור ומקווים שזה לא יוביל להסלמה", אמרה לוואלה! NEWS יעל רז לחייני, תושבת קיבוץ נחל עוז.

יישובי האזור נכנסו הערב לכוננות, בעקבות איומי הג'יהאד האסלאמי וחמאס להגיב לפיצוץ המנהרה. ביישובי עוטאף עזה יתקיימו מחר הלימודים כרגיל, אך הלמידה תתקיים בתוך המבנים ולא תתאפשר יציאה לחצרות מוסדות הלימוד. בנוסף, לא יבוצעו עבודות חקלאיות בסמוך לגדר הגבול עם הרצועה. הערכת מצב נוספת תתקיים מחר.

בצה"ל הגדירו את הפעילות "הצלחה מבצעית המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת". בשעות הערב נרשמה תנועה ערה של כלי טיס בשמי רצועת עזה, במסגרת מוכנות לאפשרות שגורמי טרור ברצועת עזה יגיבו לפיצוץ המבוקר של המנהרה. בג'יהאד האסלאמי אמרו כי הפיצוץ הוא "הכרזת מלחמה ברורה מצד ישראל", וכי הארגון יקבע את דרך התגובה בשעות הקרובות. דובר הארגון אמר כי "כל האופציות פתוחות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצוץ המנהרה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
מחסום של כוחות צהל באיזור כיסופים 30 באוקטובר 2017. שי מכלוף
כוחות צה"ל באזור גבול עזה, הערב/שי מכלוף

מירב כהן מקיבוץ עין השלושה אמרה: "אנחנו שמחים שמצאו את המנהרה בזמן, זה הבהיל אותנו מאוד. היו בומים שלא שמענו תקופה ארוכה, לא הבנו מה המקור שלהם וזה היה מפחיד. אין הנחיות מיוחדות, אנחנו חוששים מהסלמה. נקווה שמאזן האימה ישמור על השקט, אף אחד לא רוצה להיגרר למבצע או מלחמה נוספים".

יעלה רענן, חברת קיבוץ כיסופים, קראה להגיע להסדר עם הפלסטינים כדי להסיר את איום הטרור מעל הרצועה. "מבחינת הצבא אני מרוצה מאוד, הוא עושה את עבודתו כמו שצריך, אבל לגבי התנהלות המדינה יש לי ביקורת קשה. כל עוד לא יגיעו לפתרון מוסכם עם האנשים מהצד השני של הגדר, הם ימשיכו לחפש דרכים לפגוע בנו והילדה הקטנה שלי בת השש היא הראשונה להיפגע. המדינה מפקירה אותנו, זו המנהרה השלישית ליד הבית שלי, אז אני חוששת כל יום. מהבית אני רואה את התושבים בחאן יונס ושואלת את עצמי, היום אני בסכנה?".

מחסום של כוחות צהל באיזור כיסופים 30 באוקטובר 2017. שי מכלוף
אזור גבול עזה, היום/שי מכלוף

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אחר הצהריים כי "אנו רואים בחמאס אחראי לכל ניסיון לפגוע בריבונות ישראל" וכי "אמרתי פעמים רבות שאנחנו מפתחים טכנולוגיות פורצות דרך". שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר גם הוא כי איתור ופיצוץ המנהרה הם תוצאה של פריצת דרך טכנולוגית, שלדבריו "מאפשרת לנו להתמודד יותר טוב עם איום המנהרות".

בימים האחרונים, נפרסו סוללות של מערכת "כיפת ברזל" באזור. אזרחים העובדים באזור גדר המערכת פונו היום מהאזור לאחר הפיצוץ וחקלאים הונחו להתרחק. ברשתות החברתיות פרסמו הפלסטינים תיעוד מהאזור, שבו נראה עשן מיתמר מכיוון הגבול עם ישראל. איתור המנהרה, באזור חאן יונס, מגיע ברקע הסכם הפיוס בין חמאס לפתח, שבו מסרבת ישראל להכיר עד שחמאס יתפרק מנשקו ויכיר במדינת ישראל.

דובר צה"ל רונן מנליס אמר כי "איתור מנהרת הטרור הוא חלק ממאמץ הגנה נרחב המובל על ידי כוחות צה"ל מאז סיום מבצע 'צוק איתן'. צה"ל ממשיך בפעילות באמצעים שונים העומדים לרשותו ומשתכללים כל העת. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות למתרחש ברצועת עזה וממנה".

מחסום של כוחות צהל באיזור כיסופים 30 באוקטובר 2017. שי מכלוף
כוחות צה"ל באזור מחסום כיסופים, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully