וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פוצץ מנהרת טרור בשלבי בנייה שחדרה מעזה באזור כיסופים

מצה"ל נמסר כי המנהרה אותרה ופוצצה כ-2 ק"מ מאזור הקיבוץ. נתניהו האשים את חמאס: "אנו מפתחים טכנולוגיות פורצות דרך". בפיצוץ נהרגו שמונה פלסטינים. סוללות "כיפת ברזל" נפרסו באזור בימים האחרונים. לפי מקורות פלסטיניים, מדובר במנהרה של הג'יהאד האסלאמי

צילום: שי מכלוף, עריכה: תום זואילי

פיצוץ מנהרת הטרור - כל הפרטים:

- צה"ל ערך פיצוץ מבוקר של מנהרה שהייתה בשלבי בנייה באזור כיסופים
- לפי משרד הבריאות הפלסטיני, שמונה פלסטינים נהרגו
- בין ההרוגים מפקד הג'יהאד האסלאמי במחוז המרכז וסגנו
- צה"ל: "הצלחה מבצעית המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת"

צה"ל ערך היום (שני) פיצוץ מבוקר של מנהרה שהייתה בשלבי בנייה באזור קיבוץ כיסופים, בסמוך לגדר המערכת עם רצועת עזה. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שמונה פלסטינים נהרגו בפיצוץ. לדברי צה"ל, "הפעילות היא הצלחה מבצעית המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת". בין ההרוגים בפיצוץ מפקד הג'יהאד האסלאמי במחוז המרכז ערפאת אבו מורשד, וסגנו חסן אבו חסנין. הרוג נוסף הוא אחמד חליל אבו ערמאנה בן ה-25.

מקורות פלסטיניים מסרו לוואלה! NEWS, כי מדובר במנהרה של ארגון הג'יהאד האסלאמי. בארגון הג'יהאד האסלאמי הגיבו על פיצוץ המנהרה, ואיימו להגיב נגד "תוקפנותה של ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנו רואים בחמאס אחראי לכל ניסיון לפגוע בריבונות ישראל" וכי "אמרתי פעמים רבות שאנחנו מפתחים טכנולוגיות פורצות דרך". שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר גם הוא כי איתור ופיצוץ המנהרה הם תוצאה של פריצת דרך טכנולוגית, שלדבריו "מאפשרת לנו להתמודד יותר טוב עם איום המנהרות".

עוד בוואלה! NEWS:
העיקר הכותרות: מה מרמז הקצב האיטי מדי של פיוס פתח וחמאס?
מפקד מנגנוני הביטחון של חמאס נפצע במניסיון חיסול בעזה
למרות הפיוס: באיראן ממשיכים לדחוף את חמאס לבצע פיגועים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשן מיתמר מאזור הגבול עם עזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים האחרונים, נפרסו סוללות של מערכת "כיפת ברזל" באזור, ואזרחים העובדים באזור גדר המערכת פונו היום מהאזור לאחר הפיצוץ וחקלאים הונחו להתרחק. ברשתות החברתיות פרסמו הפלסטינים תיעוד מהאזור, שבו נראה עשן מיתמר מכיוון הגבול עם הרצועה. איתור המנהרה, באזור חאן יונס, מגיע ברקע הסכם הפיוס בין חמאס לפתח, שבו מסרבת ישראל להכיר עד שחמאס יתפרק מנשקו ויכיר במדינת ישראל.

דובר צה"ל רונן מנליס אמר כי "איתור מנהרת הטרור הוא חלק ממאמץ הגנה נרחב המובל על ידי כוחות צה"ל מאז סיום מבצע 'צוק איתן'. צה"ל ממשיך בפעילות באמצעים שונים העומדים לרשותו ומשתכללים כל העת. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות למתרחש ברצועת עזה וממנה".

עוד אמר כי "צה"ל ימשיך וינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול ניסיונות פגיעה בתושבי מדינת ישראל ולשימור השקט היחסי באזור שהושג לאחר מבצע 'צוק איתן'. אין לצה"ל כוונה לדרדר את המצב. עם זאת, אנו ערוכים למגוון תרחישים".

בישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת, שיבח יו"ר המפלגה ושר הביטחון ליברמן את הפעילות של צה"ל. "המסר ברור לכולם, אנחנו לא נסבול הפרת ריבונות ישראלית", הזהיר. "הפיצוץ מהבוקר היה בשטח שלנו. זה מוכיח שלמרות הפיוס, רצועת עזה נשארה ממלכת הטרור. אין לנו שום עניין בהסלמה או לאפשר למישהו לפגוע בריבונות שלנו. בשום שלב לא נשקף איום לתושבי עוטף עזה. זיהנו את המנהרה בזמן ועשינו את מה שהיינו צריכים לעשות".

(עדכון ראשון: 13:22)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פינוי גופה מקריסת מנהרהאוקטובר 2017. תקשורת פלסטינית, מערכת וואלה! NEWS
חילוץ אחת הגופות מתוך המנהרה/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת פלסטינית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully