וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הבחירות: מנהל קמפיין טראמפ מואשם בקשירת קשר נגד ארה"ב

30.10.2017 / 17:01

פול מנפורט ושותפו העסקי הסגירו את עצמם ל-FBI, עם התפתחות חקירת התובע המיוחד שהובילה למעצרים ראשונים. הם מואשמים ב-12 סעיפים שונים, אך לא בשיתוף פעולה עם רוסיה. יועץ לשעבר אחר של טראמפ הודה ששיקר ל-FBI בדבר קשריו עם רוסיה. טראמפ: "לא היה תיאום!"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

פול מנפורט, מנהל הקמפיין לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ושותפו העסקי, הואשמו היום (שני) בשורת עבירות במסגרת חקירות המעורבות הרוסית בבחירות, בהן קשירת קשר נגד ארצות הברית - אולם לא בתיאום עם מוסקבה.

מנפורט וריק גייטס הסגירו את עצמם ל-FBI והיו לעצורים הראשונים בפרשה הסבוכה שאותה מנהל החוקר המיוחד רוברט מולר. הם יובאו במהלך היום לדיון בבית משפט.

החוקרים חשפו עוד כי העוזר המיוחד ג'ורג' פפדופולוס, ששימש יועצו של טראמפ למדיניות חוץ במהלך קמפיין הבחירות, כבר הודה ששיקר לחוקרי ה-FBI בדבר קשריו עם רוסיה. הוא הואשם ב-3 באוקטובר.

ND מעצרים ראשונים בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב. רויטרס
הסגיר את עצמו. מנפורט בצאתו מביתו, היום/רויטרס

טראמפ מיהר להתנער משלושת הנאשמים, ואמר כי העבירות המיוחסות למנפורט אירעו לפני שהיה חלק מהקמפיין - על אף שכתב האישום מייחס למנפורט העברות כספים בין השנים 2006 ל-2016 - כולל בזמן הקמפיין, ולפפדופולוס קשרים עם רוסיה במהלך הקמפיין. "אין תיאום, למה לא מתמקדים בהילרי?", כתב טראמפ בטוויטר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מנפורט וגייטס מואשמים בקשירת קשר נגד ארצות הברית, קשירת קשר להלבנת הון ועבירות כלכליות אחרות. גייטס הוא שותף ותיק של מנפורט, ושמו מופיע במסמכים הקשורים לחברה שהקים מנפורט בקפריסין וקיבלה כספים מפוליטיקאים ואנשי עסקים ממזרח אירופה.

פפדופולוס מואשם בהצהרות שקריות ל-FBI. הוא עמד לכאורה בקשר עם פרופסור רוסי בעל קשרים לקרמלין, והודה ששיקר לחוקרים כשנשאל אם היו לו שיחות עם גורמים רוסים בשנה שעברה. לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, באפריל 2016 נפגש פפדופולוס עם הפרופסור הרוסי בלונדון, וזה סיפר לו כי "הרוסים השיגו לכלוך על קלינטון". עוד נכתב כי פפדופולוס אמר מאוחר יותר ל-FBI: "לרוסים יש עליה לכלוך, יש להם אלפי מיילים שלה".

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס הגיבה להודעה על האישומים, ואמר כי "אין שום קשר לנשיא, לקמפיין או לפעילותו. אין עדויות לתיאום רוסיה וטראמפ, ושום דבר בכתבי האישום אינו משנה את זה". על פפדופולוס אמרה כי "הוא אינו קשור לקמפיין".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ופול מנפורט בוועידת המפלגה הרפובליקנית, 20 ביולי 2016. ברוקס קרפט, GettyImages
טראמפ ומנפורט במהלך קמפיין הבחירות/GettyImages, ברוקס קרפט

בינואר קבעו סוכנויות המודיעין האמריקניות כי רוסיה התערבה בבחירות במטרה לסייע לטראמפ לנצח את הילרי קלינטון דרך מתקפות סייבר ופרסום מיילים מביכים, וכן הפצת תעמולה מכפישה נגד המועמדת הדמוקרטית ברשתות
החברתיות.

מולר, לשעבר ראש ה-FBI, חוקר אם מקורביו של טראמפ שיתפו פעולה עם הקרמלין, וכן חשד להלבנת הון, לאי-תשלום מס ולפשעים כלכליים אחרים. הוא גם חוקר אם טראמפ או מקורביו שיבשו את החקירה, בין היתר בשל פיטורי ראש ה-FBI ג'יימס קומי במאי.

הוא מונה שבוע לאחר ההדחה הדרמטית. טראמפ נימק זאת בתחילה בשל חוסר במנהיגות מצדו של קומי, אך אחר כך אמר כי "הדבר הזה עם רוסיה" הייתה הסיבה.

טראמפ עצמו מכחיש כל טענה לשיתוף פעולה בין קמפיין הבחירות שלו לרוסיה, וכינה את החקירה "ציד מכשיפות". גם בקרמלין דחו בתוקף את ההאשמות.

(עדכון ראשון: 11:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully