וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו ההגירה של טראמפ פקע: אזרחי 11 מדינות הושמו תחת סינון מוגבר

25.10.2017 / 4:40

נשיא ארה"ב חתם על צו המאפשר המשך קליטת מהגרים ופליטים, תוך הפעלת אמצעי סינון קפדניים. הממשל הגדיר רשימה של 11 מדינות שאזרחיהן "מהווים סיכון ביטחוני" אך לא חשף באילו ארצות מדובר

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הלילה (רביעי) על צו המתיר את כניסתם של מהגרים למדינה, לאחר שפג תוקפו של הצו הנשיאותי הזמני שמנע קליטת פליטים ומהגרים. אולם, כניסתם של אזרחי 11 מדינות שהוגדרו "בסיכון גבוה לביטחון הלאומי" תותנה בבידוק קפדני יותר של מעמדם. בכירים בממשל סירבו לפרט באילו מדינות מדובר אך ציינו כי בקשות של אזרחיהן להיכנס לתחומי ארצות הברית ייבחנו כל מקרה לגופו.

כניסתם של אזרחי מדינות שאינן נכללות ברשימה זו תתאפשר אף היא בכפוף לסינון "מוגבר". בין היתר יוכלו רשויות ההגירה לערוך בדיקות מקיפות יותר לגבי הרקע של המבקשים להיכנס למדינה, כדי לאמת את טענותיהם לקבלת אשרת כניסה; וכן יוגבר התיאום בין הרשויות כדי למנוע מקרים של הונאה בנקודות בידוק מחוץ למדינה.

בחודש שעבר צמצם טראמפ את מכסת קליטת הפליטים בארצות הברית ל-45 אלף בני אדם בשנת הכספים 2018 - שהחלה ב-1 באוקטובר. זאת, בהשוואה ליעד הקודם שעמד על 110 אלף בני אדם, בשנה שהחלה בשלהי כהונתו של הנשיא ברק אובמה. בפועל מספר הפליטים שייכנסו למדינה עלול להיות נמוך יותר, מכיוון שהנשיא קובע מספר מקסימלי של נכנסים ולא מינימלי.

לקריאה נוספת:
לאחר האישור בבית המשפט: ארה"ב פרסמה את הנחיות הכניסה משש המדינות
שש מדינות בארצות הברית עותרות נגד צו ההגירה החדש של טראמפ
טראמפ על צו ההגירה: "אנחנו בסכנה בגלל מערכת המשפט"

הפגנות בארה"ב נגד מדיניות ההגירה של טראמפ. רויטרס
הפגנה נגד מדיניות ההגירה של טראמפ, בינואר/רויטרס
נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 23 באוקטובר 2017. רויטרס
צמצם את מכסת קליטת הפליטים. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully