וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש מדינות בארצות הברית עותרות נגד צו ההגירה החדש של טראמפ

10.3.2017 / 0:30

וושינגטון, ניו יורק, מינסוטה, אורגון ומסצ'וסטס מצטרפות להוואי שכבר עתרה נגד הצו החדש שעליו חתם השבוע הנשיא. הצו המרוכך הוצא לאחר שהמקורי נפסל בידי בית משפט פדרלי ועל יישומו הוטל צו מניעה. "אף שנעשו בו שינויים משמעותיים, הוא עדיין מכיל כשלים משפטיים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(שר השיכון של טראמפ משווה בין עבדים למהגרים)

מדינות וושינגטון, אורגון, מינסוטה, מסצ'וסטס וניו יורק יעתרו לבית משפט פדרלי כדי לחסום את צו ההגירה החדש של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ובכך יצטרפו להוואי, המדינה הראשונה שקראה תיגר על איסור הכניסה של מהגרים. התובע הכללי של מדינת וושינגטון בוב פרגוסון אמר אתמול (חמישי) כי אף שנעשו שינויים משמעותיים בצו החדש מהצו הקודם, הוא עדיין מכיל כשלים משפטיים.

"אנחנו טוענים כי הנשיא לא יכול להכריז כי הוא חף מכל צו מניעה או צווים אחרים שמוציא בית משפט", אמר פרגוסון במסיבת עיתונאים. ביום שני האחרון חתם טראמפ על צו נשיאותי האוסר על כניסה של מהגרים משש מדינות מוסלמיות ל-90 ימים ועל כניסה של פליטים ל-120 ימים. הצו מחריג מחזיקי "גרין קארד" ומחזיקי אשרות בתוקף.

מדינת הוואי עתרה אתמול לבית משפט נגד הצו החדש, שהסכים לשמוע את טיעוניה יום אחד לפני שהוא ייכנס לתוקף – ב-16 במרץ. משרד המשפטים פנה לבית המשפט הפדרלי ביום שני וטען בפניו כי הצו החדש נופל מחוץ לפסיקה שביטלה את האיסור המקורי. הממשל ציין את השינויים המהותיים שנעשו בצו וטען כי הצו מבטל את החששות מהפרות חוקתיות שזוהו בעבר בידי בית המשפט.

לקריאה נוספת:
ארה"ב: הוואי תגיש עתירה נגד צו ההגירה החדש של טראמפ
בחודש הראשון של ממשל טראמפ: צניחה במספר המהגרים ממקסיקו
שר השיכון בארה"ב השווה בין עבדים למהגרים - ועורר סערה

שר החוץ רקס טילרסון והשר לביטחון פנים ג'ון קלי במסיבת עיתונאים בנושא צו ההגירה החדש של ממשל טראמפ, 7 במרץ 2017. רויטרס
בכירי ממשל טראמפ מציגים את הצו החדש/רויטרס

לפי הצו החדש, תיאסר כניסתם של תושבים משש מדינות: איראן, סומליה, לוב, תימן סוריה וסודן למשך 90 ימים. הצו ייכנס לתוקפו ב-16 במרץ, ותושבים שברשותם ויזה יוכלו להמשיך להיכנס למדינה. הצו גם קובע מניעת כניסה לפליטים למשך 120 יום, למעט כאלה שעבורם כבר נקבע תאריך לכניסה לארצות הברית.

ב-3 בפברואר הוציא בית משפט פדרלי צו מניעה לאומי נגד יישום הצו המקורי. עשרות תביעות הוגשו לבתי משפט בארצות הברית נגד הצו המקורי, ומדינת וושינגטון אף הצליחה להביא להשעייתו בתביעה שהגישה לבית משפט פדרלי. היא טענה כי הוא מפר את ההגנות המעוגנות בחוקה נגד אפליה על רקע דת. טראמפ מתח ביקורת פומבית על השופטים שפסקו נגדו והצהיר כי יילחם בהם בבית המשפט העליון, אך לאחר מכן החליט לגבש צו חדש עם שינויים, שיהיה קל יותר להגן עליו בבתי המשפט.

(עדכון ראשון: 21:40)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חותם על צו בבית הלבן, 23 בינואר 2017. AP
טראמפ חותם על צו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully