וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הוואי תגיש עתירה נגד צו ההגירה החדש של טראמפ

8.3.2017 / 6:41

מדינת האיים תהיה הראשונה שתעתור נגד הצו המרוכך. בית המשפט בהונולולו צפוי לדון בעתירה בשבוע הבא. הצו החדש מבקש להקפיא למשך שלושה חודשים כניסת אזרחים משש מדינות בעלות רוב מוסלמי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הוואי הודיעה הלילה (רביעי) כי בכוונתה לעתור לבית משפט פדרלי נגד צו ההגירה החדש של הנשיא דונלד טראמפ. הוואי תהיה הראשונה לעתור נגד הצו המעודכן והמרוכך, המבקש להקפיא למשך שלושה חודשים את כניסתם של אזרחים משש מדינות בעלות רוב מוסלמי. העותרים יצטרכו להגיש את נימוקיהם היום, ואילו משרד המשפטים יגיש את תגובתו עד ה-13 במרץ. בית המשפט בהונולולו צפוי לדון בעתירה, ייתכן כי בדיון טלפוני, ב-15 בחודש.

שלשום הוגש צו ההגירה החדש של טראמפ, אחרי שבית המשפט פסל בחודש שעבר את הצו המקורי. לפי הצו החדש, תיאסר כניסתם של תושבים משש מדינות: איראן, סומליה, לוב, תימן סוריה וסודן למשך 90 ימים. הצו ייכנס לתוקפו ב-16 במרץ, ותושבים שברשותם ויזה יוכלו להמשיך להיכנס למדינה. הצו גם קובע מניעת כניסה לפליטים למשך 120 יום, למעט כאלה שעבורם כבר נקבע תאריך לכניסה לארצות הברית.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון.  1 במרץ 2017. רויטרס
טראמפ/רויטרס

במסיבת עיתונאים שכונסה אחרי חתימת הצו, נשאו דברים השר להגנת המולדת, התובע הכללי ושר החוץ. קלי הזכיר את מתקפת 11 בספטמבר על מגדלי התאומים בעת ההכרזה על הצו החדש. "המתקפה הזו לימדה אותנו שאנחנו לא יכולים לקחת את ביטחון ארצנו כמובן מאליו, ושעלינו לדעת לחבר את הנקודות המודיעיניות לתמונה אחת רחבה. הרבה השתנה בשנים האלה", אמר.

לדבריו, "האויבים שלנו לעיתים משתמשים בחירויות ובנדיבות שלנו נגדנו. הצו הזה ממוקד בלמנוע מאזרחי שש מדינות כניסה - שום דבר לא ישפיע על תושבי קבע או אנשים עם אישורים קיימים להיכנס הזה. הבית הלבן עובד בצמוד למשרד להגנת המולדת כדי להגן על אזרחינו. נאכוף את הצו בצורה מקצועית והומנית, אבל נאכוף אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחאה נגד איסור הנשיא טראמפ לכניסת מוסלמים לארצות הברית, מחוץ לבית המשפט לערעורים בו יוחלט בנוגע לצו הנשיאותי. סן פרנסיסקו 9 בפברואר 2017. AP
מפגינים נגד צו ההגירה, בחודש שעבר/AP

התובע הכללי ג'ף סשנז אמר כי "בראש סדר העדיפויות שלנו להגן על העם האמריקני מאיומים ביטחוניים. מרבית האנשים המורשעים בטרור מאז 11 בספטמבר הגיעו מבחוץ. היום יותר מ-300 איש, לפי הבולשת הפדרלית, שהגיעו הנה כפליטים, נמצאים תחת חקירה בחשד למעורבות אפשרית בטרור".

סשנז, שנקלע לאחרונה לסערה אחרי שנחשף כי נפגש עם שגריר רוסיה בזמן קמפיין הבחירות ולא חשף זאת בשימוע, הוסיף: "אנחנו רוצים להרחיק מכאן את מי שמבקש להסב לנו נזק. משרד המשפטים מאמין שהצו הזה, כמו הקודם, הוא חוקי וחלק מהסמכות של הנשיא. המשרד יגן על פעולות הנשיא שעולות בקנה אחד עם החוקה".

שר החוץ רקס טילרסון הבהיר: "הצו יחזק את הביטחון הלאומי שלנו. זו חובת הנשיא להגן על העם האמריקני. השגרירויות שלנו ברחבי העולם ישחקו תפקיד מפתח לוודא שנמשיך להיות בטוחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully