וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר השיכון בארה"ב השווה בין עבדים למהגרים - ועורר סערה

השר בן קרסון, אמר בנאום בפני עובדיו כי "היו מהגרים אחרים, שהגיעו בבטן ספינות עבדים". דבריו זכו לגינויים, גם משחקן הקולנוע סמואל אל ג'קסון. קרסון ניסה להבהיר את דבריו, אך מתברר שזו לא הפעם הראשונה שבה הוא עורך השוואה כזו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר השיכון של ארצות הברית בן קרסון השווה אתמול (שני) בין עבדים למהגרים שהגיעו לארצות הברית במהלך נאום לעובדים במשרדו. "היו מהגרים אחרים, שהגיעו לכאן בבטן ספינות עבדים, שעבדו יותר, קשה יותר, עבור מעט, אבל היה להם חלום שיום אחד בניהם, בנותיהם, נכדיהם ונכדותיהם יחיו בשפע ובאושר על אדמה זו", אמר קרסון, שחור בעצמו.

הוא הוסיף: "אתם יודעים שמכל האומות בעולם, ארצות הברית היא הגדולה מכולן והטובה מכולן שאפשרה להכניס את כל האנשים האלה כדי להגשים את חלומם. זו ההזדמנות שלנו להגביר את החלום הזה". עוד קודם לכן אמר כי "זוהי אמריקה, אומה של חלומות והזדמנות".

לקריאה נוספת:
"הוא מבריק": טראמפ מינה את בן קרסון לשר השיכון בממשלו
קרסון הודיע על תמיכה בטראמפ: "למעשה הוא אדם אינטליגנטי"
לאחר שלא זכה באף מדינה: קרסון פרש מהמרוץ במפלגה הרפובליקנית

בן קרסון פרש מהמרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית. רויטרס
ניסה להבהיר את דבריו. קרסון/רויטרס

האמירה השנויה במחלוקת עוררה סערה ברשתות החברתיות. כוכב הקולנוע השחור סמואל אל ג'קסון צייץ בעמוד הטוויטר שלו: "אוקיי בן קרסון, אני לא יכול... מהגרים? בבטן ספינות עבדים??!! בן זו... באמת!!!". גם פרשן CNN קית בוייקין, צייץ: "בן קרסון הוא הבחור שפעם השווה בין אובמהקר לעבדות. אני מתחיל לחשוב שאולי הוא לא מבין את המילה 'עבדות'".

דובר משרד השיכון בריאן סאליבן ניסה להבהיר את דברי קרסון. "אף אחד לא סבור כי הוא השווה בין הגירה מרצון לעבדות". קרסון עצמו פרסם בעמוד הפייסבוק שלו הצהרה בנושא, שבה אמר כי מהגרים ועבדים זה "שתי חוויות שונות לגמרי. עבדים נקרעו ממשפחותיהם ומבתיהם נגד רצונם ונמכרו לעבדות בידי סוחרי עבדים. למהגרים עמדה הבחירה להגיע לאמריקה. אסור ששתי החוויות הללו ישולבו זו בזו או יישכחו".

ב-2013 אמר קרסון כי רפורמת הבריאות של הנשיא הקודם, "אובמהקר", היא הדבר הגרוע ביותר שקרה לאומה האמריקנית "מאז העבדות. הרפורמה היא עבדות בצורה מסוימת משום שהיא גורמת לכולנו להיות עבדים לממשל וזה לא קשור לביטוח בריאות. מדובר בשליטה". בריאיון אחר שנערך בזמן המרוץ לנשיאות ב-2016, שבמהלכו התמודד קרסון על ראשות המפלגה הרפובליקנית, השווה קרסון בין הפלה לעבדות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

האגודה לזכויות האזרח:

סמואל אל ג'קסון:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully