וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שלא זכה באף מדינה: קרסון פרש מהמרוץ במפלגה הרפובליקנית

5.3.2016 / 9:00

המועמד השמרן, שניצב במקום השני בסקרים בתחילת הדרך, דשדש מאז ולא הצליח לתרגם זאת להצלחה בשטח. לאחר שאמר השבוע כי "אינו רואה עתיד לקמפיין", סיכם את דרכו: "הרבה אנשים אוהבים אותי, אך לא מצביעים לי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לאחר שלא הצליח לזכות בבחירות המקדימות באף מדינה עד כה, פרש הלילה (שבת) המועמד בן קרסון מהמרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית. בתחילת המרוץ ועם העימותים הראשונים בין המתמודדים, מוקם קרסון אפילו במקום השני בסקרים, ונחשב למועמד אפשרי לניצחון על דונלד טראמפ, הגורף אחוזי תמיכה גבוהים עוד מההתחלה. עם זאת, בחודשים האחרונים נתוני הסקרים ניבאו תוצאות גרועות במיוחד עבור המתמודד השמרן, שהואשם בתחילת הקמפיין שלו בסילוף עברו.

קרסון הודיע על פרישתו מהבחירות המקדימות במהלך נאום בכנס של ועידה שמרנית המשויכת למפלגה. לדבריו, "הרבה אנשים אוהבים אותי, אך הם פשוט לא מצביעים לי". הוא הוסיף כי "זה בסדר, זו לא בעיה. אני אמשיך להיות מעורב מאוד ולהיאבק כדי להחזיר את האומה שלנו לגדולה". עוד ביום רביעי האחרון אמר המועמד לשעבר כי הוא לא רואה "נתיב התקדמות פוליטי" לקמפיין שלו לראשות המפלגה. כמו כן, הוא לא השתתף בעימות בין המועמדים שהתרחש בלילה שבין חמישי לשישי במישיגן.

לקריאה נוספת:
"אסון עולמי, סכנה ממשית": מדוע אירופה פוחדת מדונלד טראמפ?
רוביו: לטראמפ ידיים קטנות; טראמפ: מבטיח שאין בעיה במקומות אחרים
ניצחונות גדולים לטראמפ ולקלינטון ב"סופר טיוזדיי"; קרוז שרד

המועמד הרפובליקני בן קרסון בהודעת פרישתו מהמרוץ. 5 במרץ 2016. רויטרס
"אמשיך להיות מעורב מאוד". קרסון בהודעה על פרישתו, הלילה/רויטרס

בתחילת הדרך, עורר קרסון סערה בשל כמה התבטאויות שנויות במחלוקת שניפק במהלך ראיונות ודיונים. במהלך ריאיון שהעניק לתכנית "פגוש את העיתונות" ברשת הטלוויזיה NBC בספטמבר, אמר קרסון כי מוסלמים אינם מתאימים לכהן כנשיאי ארצות הברית, זאת כיוון שאמונתם אינה עולה בקנה אחד עם החוקה האמריקנית. "לא אתמוך במינוי מוסלמי כחאראי על האומה הזו. אמונתו הדתית של הנשא צריכה להתאים לרוח המדינה ולערכיה", אמר קרסון, תוך שציין כי האסלאם לא עונה על הקריטריונים הללו. דבריו עוררו עניין רב בשל היותם התנגחות חזיתית בשורשיו המוסלמיים של הנשיא המכהן, ברק אובמה.

אמירה נוספת מבית היוצר של קרסון שהגיעה לכותרות הגיעה בריאיון שהעניק לרשת CNN, שם ציין כי שואת יהודי אירופה יכולה הייתה להימנע אם היהודים היו חמושים. הוא אמר את הדברים בתגובה לטענה כי בספרו כתב על כך שהנאצים הצליחו לממש את כוונותיהם הזדוניות באמצעות "שילוב בין הוצאת הנשק מידי העם ותעמולה רחבה". "יש סיבה שדיקטטורים לוקחים את הנשק קודם", טען בזמנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דונדל טראמפ ובן קרסון בעימות הטלוויזיוני של המפלגה הרפובליקנית, 17 בספטמבר 2015. רויטרס
הותקף על אי-דיוקים באוטוביוגרפיה שלו. קרסון עם טראמפ באחד העימותים הראשונים/רויטרס

המתמודד הרפובליקני המשיך להסתבך לנוכח אי-דיוקים ביוגרפיים שצצו בכלי התקשורת לגבי עברו. לאחר שחקרו את האוטוביוגרפיה שלו, "ידיים מוכשרות", שראתה אור ב-1990 - נמצאו פיסות מידע שאינן מתיישבות עם זכרונות האנשים שגדלו עמו. לדוגמה, אתר החדשות "פוליטיקו" הפריך את טענתו של קרסון כי קיבל מלגה יוקרתית מהאקדמיה הצבאית ווסט פוינט. כמו כן, שכניו ומכריו מתקופתו כנער לא זוכרים אותו כנער אלים, זאת על אף שסיפר כי דקר אדם אחר בתקופה זו.

דוגמה נוספת לאי-דיוקים של המועמד האפרו-אמריקני ניתן היה למצוא בטענתו לפיה בימים שאחרי ההתנקשות במרטין לותר קינג ג'וניור, הוא – אז תלמיד תיכון סאותווסטרן שבדטרויט – הגן בגבורה על כמה תלמידים לבנים מפני מתקפות זעם. הוא סיפר כי החביא אותם במעבדת ביולוגיה, שם עבד. אך העיתון "וול סטריט ג'ורנל" ערך ראיונות עם כמה מבני כיתתו של קרסון ומורתו לפיזיקה - ולא הצליח לאמת את הסיפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully