וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחונות גדולים לטראמפ ולקלינטון ב"סופר טיוזדיי"; קרוז שרד

המועמד הרפובליקני המוביל זכה בשבע מדינות, בעוד שהסנאטור ניצח במדינת הבית שלו טקסס, באוקלהומה ובאלסקה. ערב קשה לרוביו. שרת החוץ לשעבר גרפה שמונה מדינות, אך סנדרס מסרב לוותר על ראשות המפלגה הדמוקרטית: "נותרו עוד 35 מדינות"

צילום: רויטרס

דונלד טראמפ והילרי קלינטון רשמו הלילה (רביעי) סדרת ניצחונות גדולים במסגרת ה"סופר טיוזדיי", שבמהלכו קיימו הרפובליקנים והדמוקרטים בחירות מקדימות ב-12 מדינות ברחבי ארצות הברית. המיליארדר ושרת החוץ לשעבר התקרבו לקראת הבטחת מועמדותם בבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב ועברו להתמקד האחד בשנייה בזמן שמתחריהם נותרו הרחק מאחור.

טראמפ, שזכה בשבע מדינות, הבטיח "לרדוף" אחרי קלינטון, שמצדה גינתה את הרטוריקה "הפלגנית" של איל הנדל"ן מניו יורק. שרת החוץ לשעבר, שרוצה להפוך לנשיא הראשונה בתולדות ארצות הברית, ניצחה בשבע מדינות שונות ובסמואה האמריקנית.

עוד על המרוץ לבית הלבן
אחרי שמחצה את סנדרס: קלינטון פוזלת לטראמפ וחושבת על נובמבר
הקרב על "הקול השחור": קלינטון צפויה להשאיר אבק לסנדרס בקרוליינה הדרומית
הסקסיזם של טראמפ חוצה מעמדות: "יכולתי לשכב עם הנסיכה דיאנה"

המיליארדר דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפאלם ביץ', פלורדיה, ארצות הברית, 1 במרץ 2016. רויטרס
"אני גורם מאחד". טראמפ בנאום ניצחון בפאלם ביץ', הלילה/רויטרס

אצל הרפובליקנים, טראמפ זכה באלבמה, בארקנסו, בג'ורג'יה, במסצ'וסטס, בטנסי, בווירג'יניה ובוורמונט. הסנאטור טד קרוז ניצח בטקסס, מדינת הבית שלו, באוקלהומה ובאלסקה. הסנאטור מרקו רוביו זכה במדינה הראשונה במרוץ לאחר שגבר על המיליארדר במינסוטה. מושל אוהיו ג'ון קייסיק היה צמוד לטראמפ בוורמונט, אך נכשל בניסיונו לזכות במדינה הראשונה שלו. בן קרסון נותר הרחק מאחור בכל הבחירות המקדימות, אך הוא עדיין מסרב לפרוש מהמרוץ.

"אני גורם מאחד", אמר טראמפ לכתבים בפאלם ביץ', פלורידה, בניסיון להפיג את החשש מכך שזכייתו במועמדות תגרום לקרע במפלגה. "אחרי שנסיים עם כל זה, אני הולך לרדוף אחרי אדם אחד – הילרי קלינטון. היא הייתה שם כל כך הרבה זמן, ואם היא לא שיפרה את זה עכשיו, היא לא תעשה את זה".

המיליארדר, שבימים האחרונים נקשר שמו בתנועת הקו קלאס קלאן (KKK) הגזענית, התייחס בנאומו ליריביו העיקריים שנותרו במרוץ - קרוז ורוביו. "אני רוצה לברך את טד (קרוז) על טקסס. אני יודע כמה קשה הוא עבד". על רוביו אמר: "היה לו לילה קשה. הוא עבד קשה ובזבז כסף רב". הוא אף הבטיח להביס אותו במדינתו, פלורידה.

"המדינה שלנו בבעיה גדולה", פירט טראמפ את משנתו. "סין מנצלת אותנו. אין לי כלום נגד סין, אבל המנהיגים שלהם חכמים מדי ביחס למנהיגנו. מדינות כמו מקסיקו פוגעות בנו בגבולות, פוגמות בנו מבחינת פיתוח. חברות עוברות למקסיקו וסוגרות סניפים אצלנו. אנו ניצור עבודות כמו שלא ראיתם ונוריד מסים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הסנאטור טד קרוז בעצרת בחירות ביוסטון, טקסס, ארצות הברית, 1 במרץ 2016. רויטרס
קורא להתאחד סביבו. הסנאטור קרוז בעצרת בחירות ביוסטון, הלילה/רויטרס

אחרי שהבטיח את ניצחונו במדינת הבית שלו, קרוז קרא לשאר המועמדים להתאחד "על מנת להביס את דונלד טראמפ". הוא הוסיף וטען כי מועמדות של טראמפ תהיה "אסון מוחלט" למפלגה הרפובליקנית. המסר שהעביר הסנאטור היה מיועד בעיקר לרוביו, שהיה צמוד אליו בפריימריז רבים.

ואולם, רוביו הבטיח להישאר במרוץ. "לא משנה כמה זה ייקח, כמה מדינות, כמה שבועות וכמה חודשים, אני אמשיך את הקמפיין כדי להבטיח שאני אהיה הנשיא הבא של ארצות הברית", אמר בנאום בפני תומכיו במיאמי. לדבריו, "לא נאפשר שהנשיא הבא של ארצות הברית יהיה סוציאליסט כמו ברני סנדרס, ולא מישהו תחת חקירה של ה-FBI כמו הילרי קלינטון".

הוא הוסיף: "אני אאחד את המדינה הזאת ונגדל, וננצח בנובמבר. הסיכונים גדולים מדי, נעשה מה שצריך. כמה מדינות ממתינות לי בימים הקרובים, אבל אז אני אגיע לפלורידה, ואז תעבירו מסר לאומה, שימיה הגדולים של אמריקה בדרך". לאחר שנאם גם בספרדית, סיכם בהתייחסות למיקומו בסקרים עד כה: "זאת מדינה של אנדרדוגים".

מרקו רוביו נואם במהלך סופר טיוזדיי בפלורידה, מרץ 2016. רויטרס
זכה במדינה הראשונה שלו. רוביו במיאמי, הלילה/רויטרס

בשדה הדמוקרטי, קלינטון גרפה את אלבמה, את ארקנסו, את ג'ורג'יה, את מסצ'וסטס, את טנסי, את טקסס, את וירג'יניה ואת סמואה האמריקנית. יריבה, הסנאטור ברני סנדרס, זכה במדינת הבית שלו בוורמונט ובשלוש מדינות נוספות – קולורדו, אוקלהומה ומינסוטה. על אף שבאמתחתו חמש מדינות מאז החלו הפריימריז במפלגה, פער הצירים הבוחרים את המועד בוועידת המפלגה בקיץ בינו לקלינטון גדול מאוד. ואולם, סנדרס הבטיח להמשיך להתמודד ב-35 המדינות הבאות.

הילרי קלינטון בעצרת תמיכה בפלורידה במהלך הסופר טיוזדיי, מרץ 2016. רויטרס
לילה מוצלח. קלינטון בעצרת בחירות בפלורידה/רויטרס

קלינטון, כהרגלה בימים האחרונים, לא התייחסה מפורשות לטראמפ, אלא רק רמזה לכך. "הסיכויים בבחירות הללו לא היו מעולם כה גבוהים והרטוריקה בצד השני מעולם לא הייתה כה נמוכה", הכריזה שרת החוץ לשעבר בעצרת ניצחון בפני תומכיה במיאמי. "הניסיון לפלג את אמריקה הוא שגוי ולא ניתן לזה להצליח. הקמפין ממשיך הלאה. נעבוד עבור כל קול. המדינה הזו שייכת לכולנו".

לדבריה, "אמריקה משגשגת כשכולנו משגשגים. יש לנו עבודה לעשות, אבל זה לא אומר להשיב את אמריקה לגדולתה, כי אמריקה לא הפסיקה להיות נהדרת. אנו צריכים להפוך את אמריקה לשלמה". בכך רמזה שרת החוץ לשעבר לסיסמת הבחירות של טראמפ, שמבטיח "להחזיר את אמריקה לגדולתה".

קלניטון הדגישה כי "אולי זה לא רגיל שמועמדת לנשיאות אומרת את זה, אבל אמשיך להגיד את זה - מה שאמריקה צריכה זה אהבה וטוב לב. זה פשוט עובד. במקום לבנות חומות, אנו נהרוס מחסומים ונבנה סולמות של אפשרויות, כך שכל אמריקני יגשים את הפוטננציאל שלו". היא הוסיפה: "אם אנו אוהבים את זה או לא, כולנו כאן יחד. לצערי, העשירים שכחו את האמת של אמריקה".

ברני סנדרס ואשתו ג'יין בנאום במהלך הסופר טיוזדיי בוורמונט. רויטרס
הודה לתומכיו. סנדרס בנאום בברלינגטון, הלילה/רויטרס

סנדרס הודה לתומכיו בברלינגטון, ורמונט, עיר הבית שלו ותקף את המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית. "אנחנו לא נאפשר לדונלד טראמפים של העולם לפלג אותנו", הבטיח הסנאטור הסוציאליסט בן ה-74, שהוסיף כי הוא מקווה להשיג מאות צירי ועידה. "טוב להיות בבית. אנחנו רוצים לנצח בכל חלק של המדינה, אבל זה חשוב עבורי שהאנשים שמכירים אותי הכי טוב הצביעו בהמוניהם כדי לשים אותי בבית הלבן, תודה רבה לכם".

(עדכון ראשון: 7:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully