וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג אמריקני-קנדי ושלושת ילדיו חולצו משבי הטליבאן באפגניסטן

קייטלין קולמן וג'ושוע בויל שוחררו בידי צבא פקיסטן לאחר שחצו את הגבול עם שוביהם. הם נתפסו לפני חמש שנים כשטיילו באפגניסטן, בעוד ילדיהם נולדו בשבי. טראמפ ושר ההגנה בירכו: "תקווה להידוק שיתוף הפעולה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

- קייטלין קולמן מפנסילבניה וג'ושוע בויל מקנדה, נחטפו באוקטובר 2012 כשטיילו במחוז וורדאק שבדרום אפגניסטן במסגרת טיול באסיה
- השניים נחטפו באוקטובר 2012 כשטיילו במחוז וורדאק שבדרום אפגניסטן במסגרת טיול באסיה, על ידי ארגון "חקאני" המזוהה עם הטליבאן
- שלושת ילדיהם נולדו בשבי
- המשפחה שוחררה על ידי צבא פקיסטן
- טראמפ שיבח את פקיסטן על נכונותה "לעשות יותר כדי לספק ביטחון באזור"
- שר ההגנה מאטיס אמר שהוא מקווה שהאירוע מבשר על שיתוף פעולה הדוק יותר בין המדינות
- טרם התברר אם המשפחה המריאה לארצות הברית
- גורמים סיפרו שהמשפחה דרשה לטוס לקנדה, ככל הנראה עקב חששו של האב, שאשתו לשעבר היא בת למשפחה הקשורה לאל-קאעידה

אזרחית ארצות הברית ובעלה הקנדי שוחררו אתמול (חמישי) ביחד עם שלושת ילדיהם מחמש שנים בשבי הטליבאן באפגניסטן. הם שוחררו על ידי צבא פקיסטן בעימות שכלל יריות מול שוביהם, אך נסיבותיו טרם התבררו במלואן. ההורים, קייטלין קולמן מפנסילבניה וג'ושוע בויל מקנדה, נחטפו באוקטובר 2012 כשטיילו במחוז וורדאק שבדרום אפגניסטן במסגרת טיול באסיה, על ידי ארגון "חקאני" המזוהה עם הטליבאן ומוגדר כארגון טרור על ידי ארצות הברית. קולמן הייתה בהריון כשנחטפה, ושלושת ילדיה נולדו בשבי.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול כי שחרורם התאפשר הודות לשיתוף פעולה בין הממשלה האמריקנית לממשלת פקיסטן. הוא שיבח את פקיסטן על נכונותה "לעשות יותר כדי לספק ביטחון באזור" ואמר שהשחרור מעיד על כך ש"מדינות אחרות מתחילות שוב לכבד את ארצות הברית". שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס אמר כי הוא מקווה שהאירוע מבשר על שיתוף פעולה הדוק יותר בין המדינות בהמשך.

הצבא הפקיסטני הודיע שהמשפחה שוחררה לאחר שחצתה את הגבול מאפגניסטן, במבצע שהתבסס על מידע מודיעיני. לאחר ששוחח עם בויל, אמר אביו פטריק לעיתון "טורונטו סטאר" כי בנו סיפר לו שהמילים האחרונות ששמע מחוטפיו היו "תהרוג את בני הערובה", וכי סיפר חולצו ברקע יריות. לפי שלושה אנשי מודיעין, המבצע לשחרורם התקיים בכביש באזור נאווה-קילי שבמחוז קוהאט בצפון פקיסטן.

עוד בוואלה! NEWS:
צריך לשפשף עיניים כדי להאמין: הפיוס הפלסטיני שאיחד בין אויבים מרים
תאונה קטלנית שנייה ביממה: שלושה הרוגים בהתנגשות ליד דימונה
אמנון זכרוני, מבכירי עורכי הדין בישראל, הלך לעולמו בגיל 82

בשבי הטליבאן: ג'ושוע, קייטלין וילדיהם מתחננים לעזרה. רויטרס
תיעוד של הזוג ושניים מילדיהם בשבי, ב-2016/רויטרס

מוקדם יותר הודיע צבא פקיסטן כי המשפחה "חזרה לארץ מוצאה", אך לפי מקור ביטחוני אמריקני שהתראיין בעילום שם, המשפחה שוהה במקום בטוח בפקיסטן. לפי גורם צבאי אחר, צוות צבאי הגיע אתמול לפקיסטן כדי להטיס את המשפחה, אך אב המשפחה סירב לעלות למטוס. גורם אמריקני אחר סיפר כי הוא חשש לעשות זאת מכיוון שהיה נשוי בעבר לזיינאב ח'דר, בת למשפחה שהייתה ידועה בקשריה לאוסאמה בן לאדן. אביה, אחמד סעיד ח'דר, היה אחד המממנים של אל-קאעידה. אחיה, עומר ח'דר, יליד קנדה, נתפס בגיל 15 במתקפה על מתקן הנחשד כמעוז אל-קאעידה. הוא נשלח למתקן המעצר בגואנטנמו והואשם בפשעי מלחמה על ידי ועדה צבאית. הוא הודה באשמה ב-2010 בעבירות שונות, בהן רצח, ונשלח לשמונה שנות מאסר.

עם זאת, גורמים רשמיים שללו כל קשר בין הרקע המשפחתי של בויל לתפיסתו על ידי הטליבאן, שב-2014 תוארה על ידי גורם רשמי אחר כ"צירוף מקרים נורא". גורם שהתראיין בעילום שם סיפר כי המשפחה ביקשה לטוס ישירות לקנדה, וכי היא עדיין שוהה בפקיסטן. שם, מתקיימים דיונים לגבי האופן והזמן שבו יעזבו.

בריאיון ל"טורונטו סטאר" אמר אביו של בויל כי "ג'וש אמר שהוא די בסדר יחסית למישהו שבילה את חמש השנים האחרונות בשבי מתחת לאדמה. הוריה של קייטלין, ג'ים ולין קולמן, הציבו שלט על דלת ביתם שבפנסילבניה לפיו הם מעריכים את "כל העניין והדאגה שהובעו בעקבות החדשות המשמחות שקייטי, ג'וש ונכדינו שוחררו אחרי חמש שנים ארוכות בשבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully