וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג חטופים באפגניסטן ילד שני בנים: "אובמה וטראמפ - שחררו אותנו"

21.12.2016 / 13:43

זוג אמריקני-קנדי, שנחטף ב-2012 בזמן שהאישה הייתה בהיריון, תועד בסרטון חדש שפרסם ארגון קיצוני ובעל ברית של טליבאן. "שני הצדדים שונאים אותנו", אמרה האם, נותר לנו רק להתפלל"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גורם בכיר בטליבאן אישר אתמול (שלישי) כי הארגון שחרר סרטון חדש של זוג אמריקני-קנדי, יחד עם שני בניהם הצעירים שנולדו בשבי בזמן שהם מוחזקים על ידי רשת חקאני. הילדים מתועדים לראשונה לצד האב, ג'ושוע בויל, תושב ארצות הברית, וקייתלין קולמן, תושבת ארצות הברית. קולמן, בת 31, נחטפה עם בעלה כשהייתה בהיריון ב-2012 בזמן שהשניים טיילו באפגניסטן. ממשלת קנדה נמסר כי היא בוחנת את הסרטון, ואילו הממשל האמריקני טרם הגיב.

קולמן התחננה בסרטון ש"הסיוט" יסתיים והעבירה ביקורת על ממשלותיהן של ארצות הברית ושל קנדה, כמו גם על שוביה. "אנחנו מבינים ששני הצדדים שונאים אותנו ומוכנים להשאיר אותנו ואת שני הילדים שלנו בבוץ הזה", אמרה. "אנחנו רק יכולים לבקש ולהתפלל שמישהו יכיר בזוועות שהאנשים האלו עושים לנו, שבצביעותם הם רואים בהן כנקמה". שני הילדים, שנראים בריאים כמו הוריהם, תועדו לצד אביהם כשאמם הוסיפה: "הילדים שלי ראו את אמם מחוללת".

זוג אמריקני-קנדי המוחזק בשבי של ארגון רשת חקאני, אפגניסטן, דצמבר 2016. רויטרס
ארה"ב קוראת לשחרורם. הזוג החטוף/רויטרס

שני גורמים בכירים בטליבאן באפגניסטן סיפרו כי הסרטון פורסם באינטרנט על ידי הארגון האסלאמי הקיצוני, שנלחם נגד הממשלה בקאבול הנתמכת בידי ארצות הברית. אחד מהם סיפר כי רשת חקאני, בעלת ברית של טליבאן, העבירה את הסרטון לגורמים אמריקניים וקנדיים לפני שפרסמה את הסרטון ביוטיוב ביום שני בלילה. לפי שני הגורמים, הרשת דורשת את שחרורם של שלושה גורמים בכירים משורותיה – בהם אחיו ודודו של סירז'ודין חקאני, סגן מנהיג טליבאן.

לא ברור למה התכוונה קולמן כשהתייחסה לבניה כ"ילדים שורדים". היא קראה לנשיא ארצות הברית ברק אובמה וליורשו דונלד טראמפ להגיע לעסקה עם שוביהם. "הם רוצים כסף, כוח וחברים. אתם חייבים לתת להם את הדברים הללו לפני שאפשר להתקדם". גורמים אמריקניים סירבו להגיב על הסרטון החדש, אבל הפנו את הכתבים להצהרות קודמות בנושא שמסר דובר מחלקלת המדינה ג'ון קירבי אחרי הסרטון הקודם של הזוג, שפורסם באוגוסט האחרון.

בהצהרות אלו קרא קירבי ל"שחרורם המידי ממניעים הומניטריים" וכי ארצות הברית "תמשיך לפעול בתקיפות" להשיב את כל החטופים האמריקנים הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully