וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנון זכרוני, מבכירי עורכי הדין בישראל, הלך לעולמו בגיל 82

דניאל דולב, כתבנו לענייני משפט

13.10.2017 / 0:21

זכרוני שימש כפרקליטם של המרגלים שמעון לוינזון, נחום מנבר, שבתאי קלמנוביץ ומרדכי ואנונו. בשנות השמונים עסק בשחרור בני ערובה בלבנון ולאחר מכן שימש כיועצו של רה"מ רבין לענייני שבויים ונעדרים

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

בווידאו: זכרוני בריאיון לוואלה! NEWS בפברואר 2016

עורך הדין אמנון זכרוני, מבכירי עורכי הדין בישראל, הלך לעולמו אמש (חמישי) בגיל 82. זכרוני ייצג בין היתר את המרגלים נחום מנבר, שבתאי קלמנוביץ' ומרדכי ואנונו, וכן את יושב ראש ש"ס אריה דרעי.

זכרוני התפרסם ב-1954, כאחד מסרבני המצפון הראשונים בישראל. הוא שבת רעב במשך כשלושה שבועות, שאחריהם שוחרר מהכלא, ועבר לתפקיד שאינו קרבי. לאחר מכן היה ממקימי תנועת "העולם הזה - כוח חדש", ואף התמודד מטעמה בבחירות לכנסת השביעית והשמינית, ב-1969 וב-1973, אך לא נבחר.

עוד בוואלה! NEWS:
במקביל לארה"ב: נתניהו הורה לבחון פרישה ישראלית מאונסק"ו
אביה של הצעירה שסטרה לנהג: "זו זעקה לעזרה, הנהג פשוט היה שם"
טראמפ יכריז על שינוי אסטרטגיה מול איראן: "לא היחיד שמוטרד"

הלוויתו של שבתאי קלמנוביץ' נובמבר 2009. אורי לנץ
עו"ד אמנון זכרוני/אורי לנץ

בשנות ה-80' זכרוני היה מעורב במסגרת המגעים שניהלה ישראל לשחרור בני ערובה בלבנון, וכן בניסיונות לשחרר את הנווט רון ארד. כמה שנים לאחר מכן שימש זכרוני כיועצו של ראש הממשלה יצחק רבין לענייני שבויים ונעדרים.

עו"ד דרור ארד אילון, שעבד עם זכרוני בשנות התשעים, והגן איתו על איש העסקים נחום מנבר סיפר שקיבל את הבשורה "בעצב רב. הוא היה אישיות יוצאת דופן מבחינה אישית ומשפטית. יש הרבה מאוד אנשי משפט שהוא השאיר בהם חותם, וכשהוא בחר לעזור הוא לא עשה חשבון. אני זוכר שטיפלנו פעם במקרה של אישה שרבה עם שוטר והואשמה שזרקה לעברו גפרור שרוף. נלחמנו שיסגרו לה את התיק. הוא היה משפטן מחוייב ומבריק".

חבר הכנסת דב חנין, שהיה מתמחה במשרדו של זכרוני ולאחר מכן עבד אצלו כעורך דין, ספד לו ואמר כי "לאמנון שמור מקום של כבוד בתולדות המשפט בישראל. הוא יצר את המקום שממלאים היום ארגוני זכויות האזרח בישראל. עורך דין לוחם, בהתנדבות הגן על מקופחים ומופלים, ופעל למען הדמוקרטיה וזכויות האדם".

עורך הדין אמנון זכרוני בארכת מעצר לשלמה לחיאני דצמבר 2009. אורי לנץ
זכרוני במשפטו של ראש עיריית בת ים לשעבר, לחיאני/אורי לנץ

עו"ד ערן לב, שעבד עם זכרוני, אמר כי "הוא היה איש ובוס נוח ונעים וסימפטי, ומעולם לא שמעתי אותו מרים קול או מנבל את פיו. מערכת המשפט הישראלית חבה לו המון. הוא אחד מעורכי הדין הראשונים שנלחמו נגד הכיבוש ובעד זכויות האדם, והוא אבן מאבני היסוד של המערכת שלנו. הוא היה עו"ד מייצג בנשמתו, שאהב את בתי המשפט, ומעל הכל אהב בני אדם".

(עדכון ראשון: 22:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully