וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניאו-נאצים שבו לצעוד בשרלוטסוויל: "לא תחליפו את הלבנים"

8.10.2017 / 9:38

פעילי ימין קיצוני התארגנו בחשאי וצעדו בעיר במחאה על הסרת הפסל של מפקד הקונפדרציה, חודשיים לאחר האירועים האלימים שהסעירו את ארה"ב. "הדרום ישגשג שוב", קראו. ראש העיר גינה: "בוחנים את האפשרויות המשפטיות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

חודשיים אחרי צעדת הלפידים של הימין הקיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, שבמהלכה נשמעו קריאות אנטישמיות בנוסח "יהודים לא יחליפו אותנו" ו-"דם ואדמה", חזרו הלילה (ראשון) תומכי עליונות הגזע הלבן אל העיר, וצעדו ברחובות במשך כעשר דקות כשהם נושאים לפידים.

הצעדה התארגנה בחשאי, ללא הודעה מוקדמת, כאשר סביב השעה 19:30 (שעון מקומי) העלה ריצ'רד ספנסר, ממנהיגי ה"אלט-רייט" תיעוד בעמוד הטוויטר שלו. בסרטון נראים עשרות משתתפים צועדים ונושאים לפידים, כאשר כל המשתתפים מלבדו לובשים חולצות לבנות ומכנסיים חומים.

הקבוצה צעדה ברחובות העיר עד שהגיעה אל פסלו של מנהיג צבא הקונפדרציה במלחמת האזרחים בארצות הברית, רוברט לי, שמיועד להסרה – צעד שהיה מוקד ההפגנות בצעדות הקודמות של הקבוצה הגזענית במאי ובאוגוסט.

לקריאה נוספת בנושא
הקונגרס העביר החלטה הקוראת לטראמפ: גנה קבוצות שנאה ואנטישמיות
שבועיים לאחר שרלוטסוויל: 26 תקריות אנטישמיות בארה"ב
דיווח: יועצו היהודי של טראמפ תכנן להתפטר לאחר נאום שרלוטסוויל

צעדת ניאו-נאצים בוירג'יניה- תומכי עליונות הגזע הלבן חזרו אל שרלוטסוויל, וצעדו ברחובות במשך כעשר דקות כשהם נושאים לפידים. רויטרס
הצעדה התפזרה בתוך כמה דקות. פעילי הימין הקיצוני בשרלוטסוויל/רויטרס

ראש עיריית שרלוטסוויל, מייק זינגר, כינה את האירוע "עוד ביקור נתעב של קהל ניאו-נאצי". בצעדה הקודמת נרשמו עימותים אלימים בין פעילי הימין הקיצוני לבין מתנגדיהם, ואישה אחת נרצחה בפיגוע דריסה של פעיל ניאו-נאצי.

האירועים גרמו לסערה רבה בארצות הברית, שרק התחדדה לאחר שהנשיא דונלד טראמפ השווה בין אלימות הימין הקיצוני למתנגדיהם. רבים בממשלו התנערו מכך, אך הוא שב על עמדתו השנויה במחלוקת לאחרונה.

הלילה, צעקו המפגינים בסמוך לפסל של מפקד הקונפדרציה כי "אתם לא תחליפו אותנו" ו"הדרום ישגשג שוב, רוסיה היא חברתנו". ספנסר פנה במגפון אל העוברים ושבים וקרא: "העיר שלכם הפכה לסמל. היא סמל לדיכוי חופש הדיבור. הם מדכאים את הזכויות שלנו לדבר. הם קורעים את הסמלים של ההיסטוריה האומה שלנו, של האנשים שלנו, של הלבנים, של הדרום ושל ארצות הברית".

עוד באותו נושא

לשם שינוי, טראמפ עלה על משהו נכון ומעורר מחשבה

לכתבה המלאה

הוא אמר עוד כי "העיר הזו הפכה לסמל של המחיקה של מי שאנחנו. אנחנו תמיד באים בשלום. באנו בשלום במאי, באנו בשלום ביולי ואנחנו באים בשלום גם עכשיו. כי לנו איכפת מהמסורת שלנו וממי שאנחנו כאנשים לבנים בארץ הזו ומסביב לעולם. ואנחנו ננקוט עמדה. ננקוט עמדה בשרלוטסוויל, בוושיגנטון, ובכל מקום. ואתם תצטרכו להתחיל להתרגל לאלט-רייט ואתם תצטרכו להתרגל לזהות הלבנה". לדבריו, "הארץ הזו שייכת לנו, תתרגלו לזה".

מיד אחרי שסיים ספנסר את דבריו נראים הפעילים מכבים את הלפידים שלהם ורצים מן המקום.

"אתם לא רצויים פה! לכו הביתה! בינתיים אנחנו בוחנים את כל האפשרויות המשפטיות, המתינו להתפתחויות", כתב ראש העיר של שרלוטסוויל בחשבון הטוויטר שלו. על כך השיב לו ספנסר בסרקזם: "היה נהדר לשוב ולבקר בשרלוטסוויל. נוכל להתעדכן בפעם הבאה שנבקר בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully