וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס העביר החלטה הקוראת לטראמפ: גנה קבוצות שנאה ואנטישמיות

13.9.2017 / 20:14

בית הנבחרים והסנאט העבירו פה-אחד את ההצעה ברקע הביקורת שנשמעה כלפי נשיא ארה"ב אחרי דבריו על עצרת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל. לא ברור אם טראמפ, שנפגש עם הסנאטור הרפובליקני השחור היחיד שביקר אותו בחריפות לאחר האירועים, יחתום על ההצעה

צילום: CNN

הקונגרס האמריקני אישר אתמול פה-אחד החלטה הקוראת לנשיא דונלד טראמפ לגנות קבוצות שנאה גזעניות ואנטישמיות. זאת על רקע הביקורת שנשמעה בקונגרס נגד הנשיא על תגובתו לאירועים האלימים בשרלוטסוויל, וירג'יניה, בחודש שעבר.

הערב (רביעי) נפגש טראמפ בבית הלבן עם טים סקוט, הנציג הרפובליקני השחור היחיד בסנאט. אחרי האירועים בשרלוטסוויל, סקוט תקף בחריפת את טראמפ ואמר כי "יהיה קשה לנשיא להנהיג כל עוד סמכותו המוסרית מוטלת בספק" וכי "לפני שהוא אומר משהו הוא צריך שיהיה לו קשר אישי להיסטוריה של המדינה הזו בכל הנוגע לגזענות ושנאה". עבור טראמפ, הפגישה מהווה הזדמנות לפייס את סקוט ולנסות לשים מאחוריו את הביקורת על התנהלותו בנושא.

נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 13 בספטמבר 2017. רויטרס
לחץ מצד הקונגרס. טראמפ, אתמול/רויטרס

ההחלטה עברה פה אחד גם בסנאט וגם בבית הנבחרים, ונשלחה אל שולחנו של טראמפ לחתימה, צעד שנועד לשלוח מסר ברור לנשיא לגבי האכזבה מהתנהלותו סביב עצרת הימין הקיצוני, שבה נרצחה אישה בפיגוע דריסה של תומך עליונות הגזע הלבן.

בבית הלבן טרם הודיעו אם הנשיא יחתום על ההחלטה, שקוראת לו לגנות קבוצות שנאה, וכן "את הגילויים הגוברים של קיצוניים התומכים באנטישמיות, שנאת זרים ועליונות לבנה". ההחלטה גם קוראת לתובע הכללי ג'ף סשנז לחקור את גילויי האלימות והאנטישמיות על ידי ה-KKK וקבוצות ניאו-נאציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully