וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: יועצו היהודי של טראמפ תכנן להתפטר לאחר נאום שרלוטסוויל

היועץ הכלכלי הבכיר גארי כהן ניסח מכתב התפטרות לאחר התבטאויותיו של הנשיא בנוגע לפיגוע הדריסה בווירג'יניה. הדיווח בא לאחר שכהן מתח ביקורת על התנהלותו של טראמפ וטען כי "הממשל חייב לעשות יותר כדי לגנות את הקבוצות הקיצוניות"

עריכת וידאו:ניר חן

היועץ הכלכלי הבכיר של נשיא ארצות הברית, גארי כהן, ניסח מכתב התפטרות בעקבות דבריו של הנשיא דונלד טראמפ על אירוע הדריסה בשרלוטסוויל שבווירג'ינה, אך לבסוף לא הגיש אותו – כך דווח היום (שישי) בתקשורת האמריקנית. בשלב זה, לא ברור מה גרם לכהן לחזור בו מכוונתו.

הדיווח בדבר ניסוח מכתב ההתפטרות של מי שעומד גם בראש המועצה לאומית לכלכלה בארוצות הברית, בא בנוסף לדיווח של הניו יורק טיימס בנושא, לפיו "כהן שקל ברצינות להתפטר" וכי לבסוף המכתב לא נשלח. הדיווח בא כשעות ספורות לאחר שכהן, יהודי-אמריקני, התראיין ל"פייננשל טיימס" בו מתח ביקורת על התנהלות הנשיא בנושא ואמר כי "הממשל חייב וצריך לעשות יותר ובעקביות בכל הקשור לגינוי הקבוצות האלו", תוך התייחסות לאנשי הימין הקיצוני בארצות הברית ולפעילים הניאו-נאצים.

לקריאה נוספת:
ארגונים יהודיים יחרימו שיחה עם טראמפ: "סייע לאנטישמים"
שבועיים לאחר מהומות וירג'יניה: אחד ממארגני העצרת הסגיר עצמו
ניצולת שואה אמריקנית על צעדת הימין בשרלוטסוויל: "אסור לנו לשתוק"

גארי כהן היועץ הכלכלי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ניסח מכתב התפטרות, 25 באוגוסט 2017. GettyImages
ניסח מכתב התפטורות. היועץ כהן עם טראמפ/GettyImages

טראמפ סופג לאחרונה ביקורת רבה בעקבות התבטאותו לאחר אותו אירוע לאחר שגינה את "האלימות והבורות בשני הצדדים". אתמול הודיעו ארבעה ארגונים יהודיים בארצות הברית הודיעו כי לא ייקחו חלק בשיחת הוועידה המסורתית בין הנשיא ונציגי הקהילה לכבוד ראש השנה, על רקע התבטאויותיו מדובר במסורת שהחלה בימי הנשיא ברק אובמה, שהיה מברך מדי שנה את נציגי הקהילות היהודיות בברכת שנה טובה.

לנוכח ההודעה, לא ברור אם השיחה תתקיים עם מספר משתתפים נמוך יותר או שמא תבוטל, והודעה על כך טרם נמסרה מן הבית הלבן. ארבעת הארגונים משתייכים לזרמים הרפורמיים, הקונסרבטיביים ושל היהדות המתחדשת, ואין ביניהם אף ארגון אורתודוקסי.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
גארי כהן היועץ הכלכלי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ניסח מכתב התפטרות, 25 באוגוסט 2017. GettyImages
"הממשל צריך לעשות יותר". כהן/GettyImages

"חגי תשרי הם הזדמנות לחשבון נפש. כמנהיגי ציבור גדול בקהילה היהודית, אנחנו מתבוננים באירועי השנה שעברה ומתכוננים אל השנה הבאה", טענו נציגי הארגונים את מכתבם. "שקלנו אם להמשיך את המסורת של השנים האחרונות, להשתתף בשיחת הוועידה עם נשיא ארצות הברית כדי להעביר את ברכת השנה החדשה לרבנים האמריקנים, והגענו למסקנה שההצהרה של הנשיא טראמפ במהלך האירועים הטרגיים ולאחריהם נעדרת מנהיגות מוסרית ואמפתיה לקורבנות של שנאה גזענית, ולכן לא נוכל לארגן שיחה כזו השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully