וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע רוסי-טורקי בסוריה, ומסר מאיים לטראמפ מטהראן | כותרות השבת

נשיא איראן רוחאני הגן על הסכם הגרעין וטען כי טראמפ לא יוכל לעצור אותו, נשיא טורקיה ארדואן הודיע על מבצע לשחרור העיר אידליב שבסוריה, רבבות הפגינו למען אחדות ספרד בעקבות משאל העם בקטלוניה, ונבחרת ישראל ניצחה את ליכטנשטיין במוקדמות המונדיאל. חדשות סוף השבוע

רוחאני הגן על הסכם הגרעין: "גם עשרה טראמפים לא יבטלו אותו"

נשיא איראן חסן רוחאני הגן היום (שבת) על הסכם הגרעין שנתם עם ארצו בשנת 2015 ואמר כי "אפילו עשרה דונלד טראמפים לא יוכלו לבטלו". בנאום שנשא מול קהל סטודנטים באוניברסיטת טהראן אמר הנשיא האיראני כי ארצו זכתה להשיגים רבים בעקבות ההסכם וכי לא ניתן להשיב את הדברים לקדמותם.

רוחאני אמר את הדברים ברקע הדיווחים על כך שנשיא ארצות הברית טראמפ לא יאשרר את ההסכם עד לתאריך היעד, ה-15 באוקטובר. לפי דיווחים בכלי תקשורת אמריקניים, הנשיא צפוי להודיע כי ההסכם, שאותו הבטיח לבטל במהלך קמפיין הבחירות שלו, אינו משרת את האינטרס הלאומי. אז תעבור ההחלטה אם לחדש את הסנקציות הקשורות לתכנית הגרעין אל הקונגרס, מהלך שעלול להוביל בסופו של דבר לקריסתו. אם ארצות הברית תבטל את ההסכם, העולם כולו יבקר אותם, לא את איראן", אמר רוחאני

בגיבוי רוסיה וטורקיה: החל המבצע לשחרור אידליב שבסוריה

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הודיע היום כי החל מבצע לשחרור אידליב שבצפון-מערב סוריה מידי שליטתם של אנשי תחריר א-שאם, לשעבר ארגון ג'בהת א-נוסרה. המבצע מובל על ידי פלגים בצבא סוריה החופשי ומגובה בידי טורקיה ורוסיה, שסיכמו לפני כחודש שיהוו מדינות משקיפות באזור ביחד עם איראן. לדברי ארדואן, רוסיה פועלת במסגרת המבצע מהאוויר, ואילו חייליו נלחמים מהצד הטורקי של הגבול.

בדבריו, הבהיר ארדואן כי "טורקיה תמשיך ליטול יוזמות באזור גם לאחר המבצע", וכי "לא ניתן לטרור לשלוט בגבולותנו". כמו כן, ארגוני מורדים הנתמכים בידי טורקיה דיווחו כי הם ממתינים לפקודה להיכנס למחוז.

רבבות הפגינו במדריד למען אחדות ספרד: "קטלוניה, אנחנו אוהבים אותך"

עשרות אלפי בני אדם השתתפו היום בהפגנות שנערכו במדריד ובברצלונה על רקע כוונותיה של קטלוניה להכריז על עצמאות בעקבות תוצאות משאל העם. בבירת ספרד קראו ההמונים לאחדות ספרד והתנגדו לרצונם של הקטלונים להיפרד מהמדינה, ואילו בברצלונה הביעו המפגינים תמיכה בהליך של הידברות לפתרון המשבר במדינה.

נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון ינאם בפני הפרלמנט האזורי ביום שלישי הקרוב וידון במצב הפוליטי בחבל לאחר משאל העם. זאת אחרי שהתכנית המקורית להעלות ביום שני להצבעה את ההכרזה על עצמאות הושהתה על ידי בית המשפט החוקתי של ספרד.

בריטניה: פצועים בדריסה מחוץ למוזיאון בלונדון; הרקע לא ברור

כמה בני אדם נפצעו היום באירוע דריסה מחוץ למוזיאון ההיסטוריה של הטבע בלונדון. הנהג נעצר, והרקע לאירוע עדיין לא ברור. לפי דיווחים בכלי תקשורת בבריטניה, הפצועים סובלים מפגיעות קלות. המשטרה תיארה את האירוע במערב בירת בריטניה כהתנגשות בשלב הזה וכי המניע תחת חקירה. צוותי חירום נשלחו לאזור שנסגר לתנועה בעקבות האירוע.

בריטניה נמצאת ברמת הכוננות השנייה בחומרתה, שמשמעותה כי תיתכן מתקפת טרור בטווח הזמן המידי. במהלך השנה החולפת אירעו חמש תקריות שהוגדרו פיגועים על ידי הרשויות, בשלושה מהם היו מעורבים כלי רכב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חמאס מבהיר: "לא נניח את נשקנו עד לשחרור המולדת - גם עבור פיוס"

בכירי ארגון חמאס אמרו ביממה האחרונה כי הוא לא יניח את נשקו, גם לא למען פיוס עם פתח. "נושא הנשק קשור באויב הציוני, ונוותר עליו רק אחרי שחרור המולדת", אמר אתמול דובר חמאס, מושיר אל-מסרי, בריאיון לביטאון הארגון א-ריסאלה. הדברים מגיעים לאחר שמצרים הבהירה לרשות הפלסטינית כי פירוז הרצועה מנשק ותפקידה של הזרוע הצבאית של חמאס במסגרת פיוס, ידון רק לאחר הסדר עם ישראל.

הרצח בצוללת בדנמרק: אותרו ראשה ורגליה של העיתונאית השבדית

משטרת דנמרק מסרה היום כי מצאה את ראשה ואת רגליה של העיתונאית השוודית קים וול שנעלמה בנסיבות מסתוריות, לאחר שיצאה לסיור בצוללת של יזם פרטי דני ונעלמה. לפני כחודש וחצי נמצאו חלקים אחרים מגופתה לא הרחק מחופיה של קופנהגן וממצאי בדיקת הד-נ-א הראו כי מדובר בגופת העיתונאית.

מוקדמות מונדיאל: ישראל ניצחה את ליכטנשטיין 0:1 בחוץ

נבחרת ישראל ניצחה אתמול 0:1 בחוץ את ליכטנשטיין במחזור התשיעי ולפני אחרון בבית ז' של מוקדמות מונדיאל 2018. איתן טיבי כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-21 וישראל עלתה ל-12 נקודות; מחציתן נגד ליכטנשטיין שנועלת את הטבלה.

אלישע לוי פתח עם הרכב שונה בתלכית מזה שהעלה במשחק הקודם נגד ליכטנשטיין; לא פחות מ-10 שינויים, כשהגיל הממוצע של ה-11 שלו עומד על לא פחות מ-29. על המגרש ישראל שלטה לאורך מרבית המשחק, אם כי היא הציגה יכולת בינונית למדי וכדורגל שבלוני.

עשרות אלפי מטיילים ניצלו את מזג האוויר; ממחר - התקררות

כ-40 אלף מטיילים ניצלו את מזג האוויר הנאה ששרר היום ופקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. גם בחופי הכנראת נרשמה תפוסה גבוהה, וחוף צאלון אף נסגר לכניסה כלי רכב ומבקרים.

ביום ראשון יהיה מעונן חלקית וייתכן גשם מקומי קל. ביום שני תחול ירידה בטמפרטורות, שיהיו נמוכות מהרגיל לעונה וייתכן גשם קל בצפון הארץ ובמרכזה עם סופות רעמים בודדות. ביום שלישי צפוי להיות מעונן חלקית והטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully