וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני הגן על הסכם הגרעין: "גם עשרה טראמפים לא יבטלו אותו"

7.10.2017 / 14:09

נשיא איראן נאם בפני סטודנטים על רקע הדיווחים לפיהם הנשיא האמריקני מתכוון שלא לאשרר את העסקה שהושגה עם טהראן בשנת 2015. "אם אמריקה תיסוג מההסכם - העולם יבקר אותה ולא אותנו"

צלמים זמניים מורשים

נשיא איראן חסן רוחאני הגן היום (שבת) על הסכם הגרעין שנתם עם ארצו בשנת 2015 ואמר כי "אפילו עשרה דונלד טראמפים לא יוכלו לבטלו". בנאום שנשא מול קהל סטודנטים באוניברסיטת טהראן אמר הנשיא האיראני כי ארצו זכתה להשיגים רבים בעקבות ההסכם וכי לא ניתן להשיב את הדברים לקדמותם.

רוחאני אמר את הדברים ברקע הדיווחים על כך שנשיא ארצות הברית טראמפ לא יאשרר את ההסכם עד לתאריך היעד, ה-15 באוקטובר. לפי דיווחים בכלי תקשורת אמריקניים, הנשיא צפוי להודיע כי ההסכם, שאותו הבטיח לבטל במהלך קמפיין הבחירות שלו, אינו משרת את האינטרס הלאומי. אז תעבור ההחלטה אם לחדש את הסנקציות הקשורות לתכנית הגרעין אל הקונגרס, מהלך שעלול להוביל בסופו של דבר לקריסתו.

"אם ארצות הברית תבטל את ההסכם, העולם כולו יבקר אותם, לא את איראן", אמר רוחאני, שנבחר במאי לכהונה שנייה על בסיס הצלחתו להסיר סנקציות רבות מעל טהראן במסגרת ההסכם. "מי ירצה לחתום איתם על הסכמים אחרי זה?".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ לא יאשרר את הסכם הגרעין עם איראן
"לא רק הבעיה של ישראל": הבית הלבן יחשוף קמפיין חדש נגד חיזבאללה
גורמים באיראן ובמערב: טהראן מוכנה לדון על תכנית הטילים הבליסטיים

נשיא איראן חסן רוחאני נואם בעצרת הכללית של האו"ם, 20 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
,זכינו להישגים בזכות ההסכם". רוחאני/רויטרס, רויטרס

בימים האחרונים החריף טראמפ את הטון נגד איראן, ואתמול דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי הרפובליקה האסלאמית מוכנה לדון בתכנית הטילים הבליסטיים שלה, כפי שדורשת וושינגטון. עם זאת, משרד החוץ בטהראן הכחיש זאת.

"אסור לנו לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני", אמר אתמול טראמפ במהלך פגישה עם מפקדי צבא בבית הלבן. "המשטר האיראני תומך בטרור ומייצא אלימות, שפיכות דמים ותוהו ובוהו לרחבי המזרח התיכון. לכן, עלינו לשים סוף לתוקפנותה המתמשכת של איראן ולשאיפותיה הגרעיניות", הוסיף. כשנשאל אם יאשרר את ההסכם, ענה ש"תשמעו על איראן בקרוב מאוד".

בסיום הפגישה הצטלם עם המפקדים ואמר: "ייתכן שזה השקט שלפני הסערה", אך סירב להסביר לאיזו סערה הוא מתכוון. אתמול אמרה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אמרה כי "הנשיא החליט בנושא, ויודיע על החלטתו בזמן המתאים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נשיא ארה"ב טראמפ חושף את הרפורמה במס, 27 בספטמבר 2017. רויטרס
"ההסכם הגרוע אי פעם". טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully