וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רק הבעיה של ישראל": הבית הלבן יחשוף קמפיין חדש נגד חיזבאללה

בכירים בממשל האמריקני אמרו כי ארה"ב החליטה להתמקד בארגון השיעי כחלק מהחרפת המאבק באיראן. ארה"ב תבקש לגייס את בעלות בריתה למאמץ, כדי לערער את יציבות הארגון. "בזמן שחיזבאללה חותר ללגיטימציה, הוא מתנהל בדרך של טרור"

צילום: רויטרס

(רואחאני לטראמפ: "לא ניתן שיאיימו עלינו")

הבית הלבן צפוי לחשוף היום (שישי) קמפיין חדש נגד חיזבאללה, כחלק מהרחבת המאבק באיראן התומכת בארגון השיעי – כך דיווח אמש אתר "פוליטיקו". לדברי שלושה בכירים בממשל האמריקני, הקמפיין יכלול בין היתר מענק כספי עבור הפעילים "המבוקשים ביותר" והגברת השימוש באמצעים מודיעיניים. בנוסף, ארצות הברית שואפת לגייס את בעלות בריתה במטרה שיפעלו יותר נגד הארגון, כדי לערער את אחיזתו מחוץ ללבנון. ארצות הברית הגדירה את חיזבאללה ארגון טרור כבר ב-1997.

הקמפיין ייצא לדרך הערב, בהודעה שתימסר בתדרוך הכתבים של הבית הלבן, ויימשך בשורה של "מאמצים ציבוריים" נוספים בסוף השבוע ובשבוע הבא. לדברי גורם בממשל, המטרה העיקרית של הקמפיין החדש היא "לחשוף את התנהגותם", ולנסות לערער את הלגיטימיות הפוליטית של הארגון בלבנון.

גורם נוסף בממשל אמר כי "זהו שינוי באופן שבו אנו רואים את חיזבאללה. בזמן שהוא חותר ללגיטימציה, הוא מתנהל בדרך של טרור". גורם נוסף אמר כי חיזבאללה הוא "לא רק הבעיה של ישראל".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נואם בעקבות אירוע הירי במלון מנדליי ביי בלאס וגאס נבדה, 2 באוקטובר 2017. AP
לא צפוי לאשרר את הסכם הגרעין. טראמפ/AP

הגורמים אמרו כי האסטרטגיה החדשה צמחה מתוך סקירה רחבה יותר שערך הבית הלבן על איראן. בשבוע הבא יצטרך להחליט הנשיא דונלד טראמפ אם לאשר מחדש את הסכם הגרעין עם איראן. לפי דיווחים בארצות הברית, טראמפ צפוי להודיע שההסכם נוגד את האינטרס הלאומי האמריקני וכי הוא לא מאשרר אותו אלא מעביר את הסוגיה לקונגרס.

לדברי אחד הגורמים, "אנחנו רוצים לפעול נגד הפעולות הזדוניות של איראן". הוא הוסיף כי ההתמקדות החדשה בחיזבאללה היא חלק בלתי נפרד מכך, וכי הארגון "מתנהג כמו שליח של טהראן". המאמצים של ארצות הברית באו לידי ביטוי גם בכתבי אישום שהוגשו בחודש יוני נגד שני גברים, סאמר אל-דבק ועלי קוראני, שהואשמו במתן סיוע ומשאבים לחיזבאללה, בפעילויות שתוכננו נגד שגרירויות ישראל וארצות הברית בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully