וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בספרד לקראת הכרזת העצמאות וקרע בממשל בארה"ב: כותרות החג

בית המשפט במדריד הודיע על השעיית פעילות הפרלמנט בקטלוניה, שתכנן להכריז עצמאות ביום שני, ובארה"ב דווח כי שר החוץ האמריקני שקל להתפטר וכינה את טראמפ 'אידיוט'. חדשות חג סוכות

לקראת הכרזת העצמאות: ביהמ"ש בספרד השעה את כינוס הפרלמנט הקטלאני

בית המשפט לחוקה בספרד השעה היום (חמישי) את כינוס הפרלמנט הקטלאני שתוכנן ליום שני הקרוב, ושבו תכננו מנהיגי החבל להכריז על עצמאות חד צדדית מספרד. הפסיקה הגיעה בעקבות עתירה של המפלגה הסוציאליסטית בקטלוניה, המתנגדת לפרישה.

מוקדם יותר היום קרא ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי לנשיא חבל קטלוניה קרלס פוג'דמן לזנוח את תוכניות הפרישה, "כדי למנוע נזק גדול יותר". בריאיון לסוכנות הידיעות הספרדית EFE, אמר ראחוי כי הפתרון למשבר בקטלוניה הוא חזרה מידית למסגרות החוק, בנוסף ל"הצהרה מוקדמת ככל האפשר שלא תהיה הכרזת עצמאות חד צדדית".

סגנו של הנייה: בכיר חמאס - ממתכנני חטיפת הנערים בגוש עציון

בכיר חמאס סאלח אל-עארורי מונה היום (חמישי) לסגנו של ראש הלשכה המדינית של הארגון איסמעיל הנייה. אל-ערורי נחשב לאחד ממקימי הזרוע הצבאית של חמאס בשנות ה-90 והיה אחראי על תיאום פיגועי טרור ביהודה ושומרון, בהם גם חטיפת שלושת הנערים ב-2014.

אל-ערורי, שריצה עונש מאסר ממושך בישראל, ממוקם כיום בלבנון, אחרי שגורש בשנתיים האחרונות מקטאר ומטורקיה. הוא מקדם את ההתקרבות בין חמאס לחיזבאללה ולאיראן, ואף היה חלק ממשלחת של הארגון שביקרה בטהראן לאחרונה.

קאזואו אישיגורו הוא זוכה פרס נובל לספרות לשנת 2017

הסופר האנגלי ממוצא יפני קאזואו אישיגורו הוא הזוכה בפרס נובל לספרות לשנת 2017, כך הכריזה היום האקדמיה השבדית. בנוסף לכבוד הרב בזכיה בפרס הנחשב ליוקרתי ביותר בתחום הספרות, לזוכה יינתן מדליית זהב, תעודה ומענק כספי בסך כ-832 אלף אירו. הבחירה בזוכה בפרס היוקרתי נעשתה על ידי 18 חברי אקדמיה בהצבעה חשאית, ועל פי עיתון הגרדיאן מתוך כ-350 מועמדים שהוצעו על ידי מומחי ספרות מרחבי העולם וחתני פרס נובל לספרות לשעבר.

קרע בממשל: "שר החוץ שקל להתפטר - וכינה את טראמפ אידיוט"

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון שקל להתפטר בשל חילוקי דעות עם הנשיא דונלד טראמפ, אך שוכנע להישאר בתפקידו - כך דיווחה רשת NBC. עוד דווח מפי גורמים המעורים בנושא כי טילרסון כינה את טראמפ "אידיוט" בפני בכירים בממשל. שני האירועים התרחשו בקיץ האחרון, לפי הדיווח.

בעקבות הדיווח, כינס טילרסון מסיבת עיתונאים במחלקת המדינה בוושינגטון, ובה הכחיש כי שקל להתפטר ואמר כי הוא מחויב לטראמפ. עם זאת, הוא לא הכחיש מפורשות כי כינה את טראמפ "אידיוט" אלא אמר שהוא לא "מתעסק" בכך. בהמשך, דחתה מחלקת המדינה כי טילרסון אכן כינה כך את טראמפ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

חברתו של היורה מלאס וגאס: "קיוויתי לעתיד רגוע, לא היו סימנים"

מרילו דנלי, בת זוגו של סטיבן פאדוק שביצע את הטבח בלאס וגאס, מסרה הלילה הצהרה באמצעות עורך דינה לאחר חקירתה ואמרה כי הכירה את פאדוק "כאדם אדיב, תומך ושקט". דנלי, אזרחית אוסטרליה ילידת הפיליפינים בת 62, אמרה כי "אהבתי אותו וקיוויתי לעתיד משותף רגוע ושקט, הוא מעולם לא אמר לי משהו או פעל בדרך שהייתה יכולה להיות סימן אזהרה למשהו נורא כמו זה שעלול היה לקרות". את הצהרתה פתחה בהבעת צער על מותם של עשרות הקורבנות בטבח ומסירת תנחומים לבני משפחותיהם. "אני אמא וסבתא ולבי נשבר עם הידיעה על כל מי שאיבד את יקיריו".

פעוט כבן שנתיים טבע בבריכה בירושלים; מצבו קשה

פעוט כבן שנתיים טבע היום בבריכה בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה. משחזר הדופק לליבו של הפעוט הוא פונה בידי אנשי הצוות הרפואי לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר כשהוא מונשם ומצבו מוגדר קשה.

לדברי פרמדיקית מד"א אנה שרמן הפעוט היה מחוסר הכרה כשהגיעה לזירה יחד עם כוננים נוספים. "מיד הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים תוך כדי הנשמה וטיפול רפואי מציל חיים כשמצבו קשה".

המשטרה עצרה שני חשודים בגל הפיצוצים בצפון תל אביב

המשטרה עצרה הלילה שני תושבי תל אביב, כבני 20, בחשד למעורבות בהשלכת רימוני ההלם והנחת מטען שאירעו ביומיים האחרונים בצפון העיר. אחד החשודים הוא אחיין של ניצב בכיר בדימוס במשטרה. מחקירה ראשונית עולה כי בין השניים ישנו סכסוך על רקע כספי. השניים יובאו הערב לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב. החקירה נמשכת.

נערה הותקפה בידי אדם מחופש לליצן בתל מונד; מצבה קל

תופעת הליצנים ממשיכה להתפשט, והבוקר נחבלה נערה באורח קל כשהותקפה בידי אדם מחופש לליצן ביישוב תל מונד שבשרון. שוטרים שהוזעקו למקום פתחו בבדיקת האירוע ובסריקות לאיתור החשוד, אך הוא טרם אותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully