וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה הותקפה בידי אדם מחופש לליצן בתל מונד; מצבה קל

שוטרים פתחו בסריקות אחר החשוד, אך הוא טרם אותר. בירושלים עוכב נער בן 17 שברשותו נמצאו מסיכת ליצן ושוקר. במקרה אחר, עוכבו שני צעירים עם אגרופן ואולר, שלדבריהם נשאו מחשש שיפגשו בליצן

ליצנים מפחידים מטילים אימה ברחבי הארץ, אוקטובר 2017/צילום: סרטוני גולשים ופייסבוק, עריכה: יאיר דניאל

תופעת הליצנים ממשיכה להתפשט, ואתמול (חמישי) נערה נחבלה באורח קל כשהותקפה בידי אדם מחופש לליצן ביישוב תל מונד שבשרון. שוטרים שהוזעקו למקום פתחו בבדיקת האירוע ובסריקות לאיתור החשוד, אך הוא טרם אותר.

בירושלים הגיעו שוטרים לשכונה בדרום העיר בעקבות דיווחים על נער מחופש לליצן שמסתובבות ברחובות. בסריקות אותר נער בן 17 שבקטנוע שברשותו נמצאו מסיכת ליצן ושוקר חשמלי. הנער עוכב לחקירה בתחנת עוז והוריו זומנו לתחנה.

במקרה נוסף בבירה, עיכבה המשטרה שני צעירים שברשותם נתפסו אגרופן ואולר. השניים סיפרו לשוטרים כי החליטו לשאת עמם את כלי הנשק מחשש שיפגשו באדם מחופש לליצן שינסה להפחיד אותם.

לקריאה נוספת:
ליצנים ברחובות: בן 13 מחופש נעצר בהרצליה – ובכיסו נמצא סכין
ליצנים ברחובות מטילים אימה - והמשטרה קוראת לציבור: "אל תפגעו בהם"
"זה חולני - תפסיקו": ליצנים מפחידים עם נשק מעוררים בהלה ברחבי הארץ

נער בן 17 עם מסיכה ושוקר חשמלי עוכב בירושלים, 5 באוקטובר 2017. חטיבת דובר המשטרה
המסכה והושקר שנמצאו בידי הנער בירושלים/חטיבת דובר המשטרה

אתמול בלילה עיכב השיטור העירוני בקריית מוצקין נער בן 15 ששוטט בפארק אריק אינשטיין בעיר עם פנס שוקר חשמלי ועל פניו מסיכת ליצן. החשוד, תושב חיפה, עוכב לתחנת משטרה. ובחקירה ראשונית עלה כי הנער נעצר בעבר בשל התפרעות בעיר.

המשטרה התייחסה השבוע לתופעה שבמסגרתה נערים ברחבי הארץ מתחפשים לליצנים ומפחידים עוברי אורח, כשלעתים הם אף אוחזים בכלי נשק. "התופעה גוררת גם חשש שמישהו יפרש את ההלצה כאיום ממשי ויפגע בנערים, שעושים לעתים שימוש באביזרים שונים דמויי כלי תקיפה", נמסר. "לאור זאת אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער".

עוד באותו נושא

למה בעצם אנחנו כל כך מפחדים מליצנים?

לכתבה המלאה
שני צעירים שהסתובבו עם אולר ואגרופן מחשש ל"ליצנים" עוכבו בירושלים, 5 באוקטובר 2017. חטיבת דובר המשטרה
חששו ממפגש עם "ליצן". כלי הנשק שנמצאו בידי הצעירים בירושלים/חטיבת דובר המשטרה

עוד נמסר מהמשטרה כי "מעשי ההפחדה, וכן כוונות הנערים ברובם המוחלט של המקרים אינם כוללים פגיעה פיזית או רצון לפגוע בגוף או רכוש. במצבים אלו יש להתרחק מהמקום ולדווח למשטרה בהקדם. כמו כן אנו קוראים לבני הנוער בישראל, שלא לקחת חלק במעשה החברתי הפסול שעומד בניגוד לחוק, שכן זה יתקל באכיפה משטרתית נחושה ובלתי מתפשרת".

גם משרד החינוך התייחס לתופעה, ופרסם מסמך ובו הנחיות לבתי הספר שמטרתן לסייע לתלמידים להתמודד עם התופעה המפחידה. במסמך, שהופץ על ידי השירות הפסיכולוגי הייעודי של המשרד (שפ"י), התבקש הצוות החינוכי לקיים שיחות עם התלמידים בבתי הספר ולהציג בפניהם דרכים אפשריות להתמודדות עם התופעה.

(עדכון ראשון: 15:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully