וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה חולני - תפסיקו": ליצנים מפחידים עם נשק מעוררים בהלה ברחבי הארץ

התופעה המטרידה, שפשטה ברחבי העולם והתפרסמה בעיקר בשל האימה שהטילה על ארצות הברית, נראתה לאחרונה גם בראשון לציון, בדימונה, בעפולה ובבאר שבע - מה שגרם לראש העיר דנילוביץ' להגיב: "ננהג באפס סובלנות". צפו בתיעוד התופעה בישראל

תיעוד: "ליצן" חמוש בסכין בבאר שבע

תופעת הליצנים המפחידים, שעברה בתחנות רבות בעולם ובלטה בארצות הברית, הגיעה לאחרונה גם לערי ישראל: נערים מחופשים לליצנים נצפו משוטטים ברחובות הערים באר שבע, ראשון לציון, דימונה, קריית גת ועפולה, ואורבים לילדים, לעיתים כשהם אוחזים כלי נשק.

בראשון לציון נעצרו אמש (שני) ארבעה נערים בני 16 כשברשותם מסיכות ליצן. בסמוך לשעה חצות עצרו מספר תושבים ניידת של החברה לביטחון שסיירה בעיר וסיפרו כי ליצן מטיל אימה על עוברי אורח. לאחר סריקה הבחינו הפקחיות בארבעת הנערים, כשאחד מהם מחזיק במסכה ובפאה. בחקירתם הודו הנערים כי חבשו את המסכות, והועברו להמשך חקירה. נערה נוספת נתפסה מחוץ לבית הקברות בעיר כשהיא מחופשת לליצנית וזומנה לתחנת המשטרה.

בפארק בקריית גת נעצרו אתמול שני נערים בני 14 לאחר שגרמו לבהלה בעיר באמצעות מסכות שחבשו על פניהם. "התלוצצנו", טענו להגנתם החשודים. השניים עוכבו לחקירת מחלק הנוער במשטרה.

ארבעה נערים בני 16 עם מסיכות ליצן נתפסו אמש בפארק הזיכרון בראשל"צ. עיריית ראשל"צ, מערכת וואלה! NEWS
מסיכה ופיאה שאותרו אצל נערים בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, עיריית ראשל"צ

שני נערים בני 16 ו-14 נעצרו אתמול בחולון, לאחר שהתחפשו לליצנים גם הם והבהילו עוברי אורח. מהמשטרה נמסר כי השניים חבשו מסיכות ליצן על ראשיהם. בתיקו של אחד העצורים נמצא פטיש, שעל פי החשד שימש את השניים בהפחדת הילדים. השניים הודו במיוחס להם והביעו חרטה על מעשיהם, ובתום חקירתם שוחררו לביתם.

עוד באותו נושא

לא קטן ולא נחמד: הליצנים שמפחידים את הבית הלבן, רוסיה ומקדונלד'ס

לכתבה המלאה
ליצן בדימונה במסגרת חבורת הליצנים שהובילה לבהלה בעיר. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
גם בישראל. ליצן שנצפה משוטט ברחובות דימונה/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

בשבוע שעבר נחקרו בדימונה ארבעה ילדים מתחת לגיל 12 שעוכבו לאחר שעטו מסיכות של ליצנים והפחידו את עוברי האורח בעיר. מפאת גילם הצעיר ובעקבות הבעת חרטה על המעשים, הם הועברו להמשך טיפול רשויות הרווחה העירוניות.

יחידת השיטור העירונית בעפולה לכדה גם היא חבורת ליצנים צעירה שעוררה בהלה ברחובות העיר. בעמוד הפייסבוק של "חדשות עפולה והסביבה" נכתב כי ברשות הנערים שנתפסו נמצאו מסיכות ליצנים.

ראש עיריית באר שבע התייחס לתופעה שהגיעה גם לעירו. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב דנילוביץ': "בוקר טוב לתלמידים שלנו ולהורים. אתמול, עד שעת לילה מאוחרת עסקנו יחד עם מפקד תחנת משטרת באר שבע וצוותו, בתופעת ה'ליצנים', שנפוצה לאחרונה ברחבי הארץ. מדובר בבדיחה עצובה ומסוכנת מאוד".

לדבריו, "מי שלוקח חלק בדבר החולני הזה, מסכן גם את עצמו וגם את התושבים. עלול להיות לכך מחיר פלילי כבד מאוד. אנחנו והמשטרה ננהג באפס סובלנות כלפי התופעה החמורה הזו. לא חסרות לנו בעיות והתמודדויות במדינה, לכן אני מצפה מה'ליצנים' להתעשת במהרה ולהתנהג בבגרות ובאחריות".

ליצן חוטף מכות. צילום מסך
לא חיכינו שזה יבוא לכאן. ליצן מפחיד בארצות הברית/צילום מסך

הכול, כנראה, התחיל בתחילת אוגוסט 2016 בקמפיין שיווקי לסרט קצר בגרין ביי שבוויסקונסין. תמונות של ליצן מפחיד מחזיק בלונים שחורים ומסייר ברחובות בחסות החשיכה הטילו אימה על תושבי העיר, עוררו מרבצן תיאוריות קונספירציה והחלו להשתלט על דיווחי החדשות. התיעודים הראשונים של הליצן שותפו עשרות אלפי פעמים ברשתות החברתיות, חלק הזהירו מפניו, אחרים צחקו בגינו. עד שב-8 באוגוסט הודיע חגיגית אדם קראוס, תושב העיר, כי הליצן שכולם חששו מפניו המאופרות הוא כוכב סרטו Gags.

קראוס סיפר כי עוד ב-2014 הוא נתקל בדיווח חדשותי על אדם המחופש לליצן מרושע שטייל ברחובות בלילה. "בעקבותיו צץ עוד אחד. אחר כך עוד אחד. זה הפך לתופעה ואנשים אהבו את זה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully