וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצנים ברחובות מטילים אימה - והמשטרה קוראת לציבור: "אל תפגעו בהם"

כחלק מהמאבק בתופעה, שבמסגרתה עוטים נערים מסכות ומבהילים עוברי אורח ברחבי הארץ, קיים חשש כי אותם ליצנים יותקפו. משרד החינוך גיבש המלצות לבתי הספר: "דברו עם הילדים על הנושא. איום והפחדה הם אלימות לכל דבר". צפו בתיעודים שצולמו ברחבי הארץ

ליצנים מפחידים מטילים אימה ברחבי הארץ, אוקטובר 2017/צילום: סרטוני גולשים ופייסבוק, עריכה: יאיר דניאל

משטרת ישראל התייחסה היום (שלישי) לתופעה שבמסגרתה נערים ברחבי הארץ מתחפשים לליצנים ומפחידים עובר אורח, כשלעיתים הם אף אוחזים בכלי נשק. מהמשטרה נמסר כי "התופעה גוררת גם חשש שמישהו יפרש את ההלצה כאיום ממשי ויפגע בנערים, שעושים לעיתים שימוש באביזרים שונים דמויי כלי תקיפה. לאור זאת אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער".

עוד נמסר מהמשטרה כי "מעשי ההפחדה, וכן כוונות הנערים ברובם המוחלט של המקרים אינם כוללים פגיעה פיזית או רצון לפגוע בגוף או רכוש. במצבים אלו יש להתרחק מהמקום ולדווח למשטרה בהקדם. כמו כן אנו קוראים לבני הנוער בישראל, שלא לקחת חלק במעשה החברתי הפסול שעומד בניגוד לחוק, שכן זה יתקל באכיפה משטרתית נחושה ובלתי מתפשרת".

מעיריית ראשל"צ נמסר כי נער וילד עוכבו הערב בעיר כשהם מפחידים את העוברים והשבים עם מסכת ליצן בשני מקרים שונים. הנער נתפס לאחר תלונה שהתקבלה בעירייה, אמו של הילד נקראה למקום.

תופעת חבורת הליצנים בעפולה ובאר שבע שהובילה לבהלה בעיר.. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
מסכות שנתפסו על ידי המשטרה בעפולה/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

גם משרד החינוך התייחס לתופעה, ופרסם מסמך ובו הנחיות לבתי הספר שמטרתן לסייע לתלמידים להתמודד עם התופעה המפחידה. במסמך, שהופץ על ידי השירות הפסיכולוגי הייעוצי של המשרד (שפ"י), התבקש הצוות החינוכי לקיים שיחות עם התלמידים בבתי הספר ולהציג בפניהם דרכים אפשריות להתמודדות עם התופעה.

"בשבועות האחרונים אנו מקבלים דיווחים מתלמידים על מקרים שבהם צעירים ובני נוער מתחפשים לליצנים, יוצאים לרחובות, אורבים לאזרחים ולילדים על מנת להפחיד את הציבור ולעורר פחד. מקרים אלה דווחו מכמה מקומות ברחבי הארץ, ובימים האחרונים התקבלו על כך בערים שונות תלונות במשטרה", נכתב בדף ההנחיות שפרסם השירות.

על פי הדגשים שהוצגו במסמך, יש לשתף את התלמידים באירועים האחרונים שהתפרסמו בכלי התקשורת, ולברר עמם אם נתקלו בתקריות דומות. עוד הונחו בתי הספר להדגיש כי איום והפחדה הם ביטויים של אלימות ולנסות לאתר תגובות חריגות של תלמידים. משרד החינוך אף ביקש מבתי הספר להבהיר לתלמידים כי ביכולתם לבקש ליווי בהליכה במרחב הציבורי אם הם מרגישים מאוימים, ולשתף את ההורים ואת הצוות החינוכי בתחושותיהם.

(עדכון ראשון: 14:14)

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ליצן בדימונה במסגרת חבורת הליצנים שהובילה לבהלה בעיר. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
"ליצן" שתועד בדימונה/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק
תחפושות ליצן בחנויות בארצות הברית, אוקטובר 2016. רויטרס
גם משרד החינוך התערב לנוכח התפשטות התופעה/רויטרס
מסיכה שנתפסה אצל נערים שניסו להפחיד עוברי אורח, 3 באוקטובר 2017. דוברות עיריית ראשל"צ, מערכת וואלה! NEWS
מסכות שנתפסו בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית ראשל"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully