וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו לשעבר של טראמפ: פיטורי ראש ה-FBI היו טעות בקנה מידה היסטורי

11.9.2017 / 6:40

בריאיון ל"60 דקות" אמר סטיב באנון כי אם הנשיא לא היה מפטר את ג'יימס קומי מתפקידו לא הייתה קמה ועדת החקירה המיוחדת לבדיקת קשריו עם רוסיה. עוד אמר כי הרפובליקנים עלולים להפסיד את הרוב בבית הנבחרים ב-2018

עריכת וידאו: נועה לוי

סטיב באנון, היועץ האסטרטגי הראשי לשעבר בבית הלבן אמר הלילה (שני) כי פיטוריו של ראש הבולשת הפדרלית (FBI) לשעבר ג'יימס קומי היו "הטעות הפוליטית הגדולה ביותר בהיסטוריה המודרנית". בראיון טלוויזיוני נדיר לתכנית "60 דקות" ברשת CBS אמר באנון כי "דווח בעבר שהתנגדתי לפיטורים של ג'יימס קומי. אני מאמין שזו עיר של מוסדות, לא של יחידים. הFBI- זה מוסד, יו"ר בית הנבחרים זה מוסד, אתה לא יכול ללכת אחרי יחידים. ההיגיון של הFBI- בנוגע לחקירה לא ישתנה אם מחליפים את הראש". לדבריו, "אין ספק שבלי קומי לא הייתה את החקירה של מולר (התובע המיוחד החוקר את קשרי מטה טראמפ עם גורמים מרוסיה, ע"נ)".

באנון תקף בריאיון בבוטות את ראשי המפלגה הרפובליקנית ואמר שהוא "בהחלט" מתכוון לצאת למלחמה איתם, כיוון שלטענתו, "הרפובליקנים מנסים לבטל את תוצאות הבחירות וזו עובדה אכזרית שעלינו להתמודד איתה". כשנשאל מי מנסים לבטל את תוצאות הבחירות הוא נקב בשמו של מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל ואמר שכבר מן היום הראשון הוא לא רצה לשמוע יותר את המונח "לייבש את הביצה" שבו השתמש טראמפ בקמפיין הבחירות כלפי הממסד בוושינגטון.

לקריאה נוספת:
פיטורי באנון: עזיבת "הילד הרע" לא תביא בהכרח להרמוניה בבית הלבן
המסר המאיים של היועץ הבכיר של טראמפ: "האיחוד הוא מוסד פגום"
חזון אמריקה תחילה של טראמפ מעורר את השדים שהיהודים ניסו לשכוח

סטיב באנון, היועץ המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ינואר 2017. רויטרס
באנון/רויטרס

באנון התייחס עוד לחקירת הקשרים עם רוסיה ואמר כי "אין כלום בחקירה הזאת, זה בזבוז זמן. אני הייתי שם. זאת פארסה מוחלטת". עם זאת, כשנשאל ישירות אם הוא לא סבור שהרוסים לא ניסו בכלל להתערב בבחירות, גם באופן חד צדדי, הוא נשמע נחרץ פחות. "ראיתי דוחות מודיעין. לא אחשוף דוחות מודיעין בתכנית, אבל זה רחוק מלהיות חד משמעי שהייתה להם השפעה על הבחירות. אם הם ניסו להשפיע? נצטרך לחכות לסוף החקירה".

המראיין, צ'רלי רוז, הקשה על באנון ושאל מדוע טראמפ עושה הכול כדי לא לבקר את רוסיה ואת פוטין, והאסטרטג הראשי לשעבר השיב: "הוא מבקר אותם כל הזמן. אבל צריך לשים סוף למלחמה הקרה. במקום לשדרג את הארסנל הגרעיני בטריליון דולר, אפשר לשפר את התשתיות בארצות הברית".

עוד באותו נושא

האסטרטג הבכיר אולי הפסיד בבית הלבן - אך כעת הוא יוצא למלחמה

לכתבה המלאה

מאז סיים באנון את תפקידו בבית הלבן בחודש שעבר מנסים בוושינגטון להעריך מה יהיו היחסים בינו ובין הממשל של טראמפ. הלילה הוא אותת באופן ברור מה הכיוון שאליו הוא הולך, כאשר הבהיר כי יישאר נאמן לטראמפ וימשיך לבקר בחריפות את המחנה שעמו היה ביריבות חריפה כששירת
בממשל ושאותו כינה "חבורה של גלובליסטים".

לדבריו, "טראמפ הוא לוחם. אני אהיה 'טייסה המשנה' שלו. המטרה שלנו היא לתמוך בטראמפ". באנון ציין כדוגמה את ההתנהלות של היועץ גארי כהן לאחר האירועים בשרלוטסוויל, ואמר: "לניאו נאצים, לקו קלוקס קלאן, לכל אלה, אין מקום בפוליטיקה האמריקנית ובחברה האמריקנית. אני הייתי גאה לצדד בטראמפ. אתה יכול לומר לו אולי 'יכולת לעשות זאת טוב יותר', אבל אם אתה מתנגד, אתה לא מסכים למה שהוא עושה, תתפטר. אני מדבר על גארי כהן ואחרים. אם אתה לא אוהב את מה שהוא עושה, אתה צריך להתפטר. הוא בהחלט צריך להתפטר".

נשיא ארה"ב טראמפ במרכז לנפגעי הסופה הארווי בעיר יוסטון, 2 בספטמבר 2017. רויטרס
לדבוק בו גם בטוב וגם ברע. טראמפ/רויטרס

באנון אמר עוד כי הגישה שלו היא "כשאתה דבק במישהו, אתה צריך לדבוק בו בטוב וברע". הוא הביא כדוגמה את השיחות שהתנהלו מאחורי הקלעים לאחר התפוצצות פרשת הקלטת של "אקסס הוליווד" חודש לפני הבחירות לנשיאות, שבה נשמע טראמפ מדבר באופן גס ופוגעני כלפי נשים.

לדברי באנון לאחר הפרסום התכנסו כל מקורבי הנשיא יחד ב"מגדלי טראמפ" והעצה של רובם הייתה כי עליו לפרוש. "ריינס פריבוס (ששימש עד לאחרונה ראש הסגל בבית הלבן, ע"נ) אמר לו 'או שתפרוש עכשיו, או שתפסיד בהפרש הגדול בהיסטוריה'. וכמה מהפוליטיקאים שהיו שם היו כל כך המומים בגלל שהתקשורת מטפסת עליך, אבל הוא לא נרתע. אני אמרתי לו 'יש לך 100 אחוז סבירות לנצח'. הוא ווינר.

אמרתי לו תמיד להכפיל את ההימור על כל דבר שהוא אומר". באנון חשף עוד כי העובדה שמושל ניו ג'רז, כריס כריסטי, אשר היה מקורב לטראמפ באותה תקופה, לא התייצב לצדו באותה פרשה, עלתה לו בתפקיד בממשל: "אמרתי לו, 'יש מטוס ביום למחרת ב-11, אם אתה לא שם, אתה לא בצוות', והוא לא היה עליו".

על האופן שבו הוצג בתכנית "סאטרדיי נייט לייב" בדמותו של מלאך המוות אמר באנון כי הוא "לא צריך את האישור של התקשורת". לדבריו, "לא איכפת לי. שייקראו לי אנטישמי, גזען, לא אכפת לי. כל עוד הזזנו את האג'נדה הזו למען האדם העובד בארצות הברית, לא אכפת לי". על הילרי קלינטון, שהתמודדה נגד טראמפ, אמר כי היא "לא מאוד פקחית" ולא יודעת להבחין בין מה שחשוב ומה שלא חשוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully