וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחזירו את הילדים בעצמכם": משבר הסעות החינוך המיוחד בבני ברק

4.9.2017 / 15:05

חברת ההיסעים "ציר הסעות" שזכתה לראשונה במכרז העירוני לא עומדת בעומס ההסעות של תלמידי החינוך המיוחד, ועשרות תלמידים לא מגיעים ללימודים. עיריית בני ברק: "אנו מחפשים דרך לבטל את המכרז"

עריכה: ורד לידני

יומיים לאחר פתיחת שנת הלימודים, הרוחות בבני ברק סוערות על רקע תלונות על תפקודה הלקוי של חברת ההיסעים הירושלמית "ציר הסעות" שזכתה במכרז העירוני. לפי המכרז, החברה אמורה להסיע את ילדי החינוך המיוחד למוסדות החינוך השונים בעיר, אך היא אינה מספיקה לעמוד בקצב ועשרות תלמידים לא הגיעו ללימודים גם ביומם השני.

לידי וואלה! NEWS הגיעה הקלטה של אתי יאקב, אמם של שני מתבגרים שלומדים בחינוך המיוחד, משוחחת על המחדל עם אחראי ההיסעים העירוני, הרב יהודה גלבר. האם שאלה את הרב אם הילדים יקבלו הסעה בחזרה לביתם בסיום יום הלימודים והרב השיב: "אני לא מאמין שיהיו לילדיכם הסעות כי החברה לא התארגנה. תחזירו את הילדים בעצמכם". יאקב אמרה בשיחה כי היא לא יכולה לקחת בעצמה את הילדים לבית הספר וכי זאת לא אחריותה. להפתעתה, הרב אמר לה, "אין בעיה שיישארו בבית. לי אין אפשרות לעזור לכם, אני לא אקח את הילדים הביתה".

עוד בוואלה! NEWS
הלך לעולמו אליהו סלע, ממפקדי הפלמ"ח הבולטים במלחמת העצמאות
שר ההגנה האמריקני: "לא רוצים בהשמדת קוריאה - אך יש אופציות צבאיות"
הממשלה אישרה רכבל מנצרת עילית לתבור - סמוך לרכבל שכבר תוכנן

ND - עשרות תלמידי החינוך המיוחד בבני ברק לא הגיעו ליום הלימודים הראשון בבתי הספר. מערכת וואלה! NEWS
עשרות תלמידי החינוך המיוחד לא הגיעו ללימודים גם ביומם השני/מערכת וואלה! NEWS

יועץ התקשורת תושב העיר אודי טנא, שליווה את המשבר מטעם הורי הילדים, אמר כי "לא יעלה על הדעת שראשי העירייה יפקירו את תלמידי החינוך המיוחד. דווקא בימי הרחמים והסליחות מצופה מנבחרי העיר לגלות חמלה יתרה כלפי אותם ילדים. אנו נדאג שקולם של הילדים האלה יישמע מול אטימות הלב של אותם פקידים. לא נשקוט ולא ננוח עד שכל אחד מתלמידי החינוך המיוחד יזכה להסעה הראויה לו על פי החוק".

לטענת גורמים בעירייה, הבעיות באמינותה של חברת ההיסעים התגלו כבר לפני כחודשיים בדיון ועדת המכרזים. בפרוטוקול הדיון נכתב כי "נפסלו כל המועמדים בשל אי עמידותם בתנאי הסף", פרט לחברת "ציר הסעות". נציגי החברה, זוהר צדיק ואהוד זקן, הוזמנו לישיבה בעירייה ושם נשאלו אם יוכלו לעמוד בהיקפי ההסעות וסוגי האוכלוסיות, לאור ההסעות שהחברה מפעילה באותן השעות בירושלים. נציגי החברה טענו כי המערך בבני ברק שונה מהמערך הירושלמי ולכן יעמדו ביעדים, דבר שבפועל לא קרה.

עוד בוואלה!

עוד עצור בכוורת של נתניהו: חקירת הצוללות מתקרבת לראש הממשלה

לכתבה המלאה
הנשיא ראובן (רובי) ריבלין בקבלת פנים חגיגית בתלמוד תורה "בוסטון" בבני ברק לרגל פתיחת שנת הלימודים החרדית 23/8/17. יקי אדמקר, מערכת וואלה! NEWS
נשיא המדינה ריבלין ב"תלמוד בוסטון" לכבוד פתיחת שנת הלימודים החרדית/מערכת וואלה! NEWS, יקי אדמקר

בתוך כך, מתנדבי ארגון "איחוד הצלה" ומתנדבי ארגון "ידידים" הודיעו כי יתנדבו להסיע התלמידים לבתי הספר וקראו להורים לפנות לארגונים לקבלת העזרה.

דובר העירייה, אברהם טננבוים, אמר כי "בעירייה מחפשים דרך לבטל את המכרז. מדובר בחברה גדולה ומוכרת שזכתה במכרז ההסעות לפני חודש. בפועל חלק מתלמידי החינוך המיוחד נפגעו מכך שהחברה לא הצליחה להשיג רכבי הסעות, וחלקם לא הצליחו להגיע ללימודים ביום שישי. ראש העיר פנה ליועץ המשפטי של העירייה כדי לבחון דרך לבטל את המכרז ולנסות למנות חברה זמנית שתחליף את הנוכחית".

הנשיא ריבלין ביקר ב'תלמוד תורה בוסטון' לרגל פתיחת שנת הלימודים החרדית. מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו מחפשים דרך לבטל את המכרז ולמנות חברה זמנית"/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully