וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה רכבל מנצרת עילית לתבור - סמוך לרכבל שכבר תוכנן

3.9.2017 / 23:02

40 שנה לאחר התוכנית הראשונה להקמת רכבל תיירותי בנצרת עילית, אושרה היוזמה בעלות של כ-200 מיליון שקל - במקביל לתוכנית דומה בנצרת, וללא כל חיבור ביניהן. יזמי תיירות באזור ספקנים: "זה לא נחוץ לתושבי האזור"

הדמיה רכבל הר יונה-הר תבור. ישראל פרץ., מערכת וואלה! NEWS
הדמית הרכבל בין הר יונה להר תבור/מערכת וואלה! NEWS, ישראל פרץ.

הרכבל החדש בנצרת עילית – כל הפרטים

* הממשלה אישרה הקמת רכבל תיירותי בין נצרת עילית להר תבור
* במקביל, אושר כבר רכבל תיירותי בנצרת - שלא יהיה קשור לקו החדש
* העלות המשוערת: כ-200 מיליון שקל
* ראש עיריית נצרת עילית: "חלום הרכבל מלווה אותנו כבר 40 שנה"

הממשלה אישרה היום (ראשון) הקמת רכבל תיירותי בין נצרת עילית להר תבור, בעלות משוערת של כ-200 מיליון שקל. הפרויקט צפוי להתווסף לרכבל תיירותי נוסף שכבר אושר בנצרת, בין הר הקפיצה למרכז העיר, אך לא יהיה קשר בין השניים.

המיזם עלה לראשונה בסיור של שר התיירות יריב לוין בנצרת עילית, יחד עם ראש העירייה רונן פלוט שאמר כי "חלום הרכבל מלווה את העיר זה 40 שנה". בשנות ה-70 אישרה רשות הטבע והגנים את התוכנית הראשונה בנושא, שכללה תוואי של כשישה קילומטרים, אך היא מעולם לא קודמה.

ממשרד התיירות נמסר כי "האזור הינו בעל משמעות תיירותית, והוא מהווה מוקד משיכה מרכזי למיליוני תיירים מרחבי העולם. ממשלת ישראל קיבלה מספר החלטות אסטרטגיות לחיזוק ולעידוד התיירות לאזור הצפון, ולצורך כך נדרש להוסיף אטרקציות ייחודיות, שיעודדו את הגברת תנועת התיירות לאזור זה. רכבל מסוג זה פועל בהצלחה רבה בערים שונות בעולם ומהווה גורם משיכה ממדרגה ראשונה בערי תיירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יריב לוין ורונן פלוט על הר יונה. ברקע- התבור.. ישראל פרץ., מערכת וואלה! NEWS
שר התיירות לוין עם ראש עיריית נצרת עילית פלוט/מערכת וואלה! NEWS, ישראל פרץ.

עם זאת לפי בדיקת וואלה! NEWS עולה כי מזה כשנתיים מקדמת עיריית נצרת גם היא מיזם דומה - רכבל באורך של שני ק"מ בין מרכז העיר לבין הר הקפיצה, עם תחנת ביניים בצמוד לתחנת הרכבת הקלה העתידה להיבנות על קו נצרת-נצרת עילית-חיפה. על פי העיריה, הרכבל מיועד להקל על עומסי התחבורה בעיר ולהיות מוקד תיירות מרכזי בנצרת.

במצב דברים זה עולה כי שני מסלולי רכבל יוקמו זה ליד זה, אך לא יהיה קשר ביניהם. איש תיירות מנצרת אמר כי "בכל מקרה נכון יותר היה שגם הרכבל לתבור יצא מהר הקפיצה. מדובר באתר משמעותי מאד ובעל חשיבות דתית לצליינים המגיעים לאזור. גם התבור הוא אתר משמעותי עבור הצליינים, ולכן מתבקש ליצור חיבור כזה בין שני האתרים, מה עוד שמתוכנן קו נוסף מהר הקפיצה לנצרת".

"התיירות באזור לא צריכה את המיזם הזה"

עלי סלאם, ראש עיריית נצרת, דווקא לא רואה תחרות בין שני המיזמים הדומים; "אנחנו מקדמים תכנון רכבל מזה שנתיים ובקרוב יוצאים כבר למכרז לתכנון הרכבל", אמר לוואלה! NEWS. "אפשר לעשות רכבל נוסף מנצרת עילית לתבור, זה בסדר. שכולם יהנו, אין לי בעיה עם זה. אני עושה מה שטוב לעיר שלי, לכלכלה שלה ולתושביה ורוצה בהתפתחות של האיזור כולו".

מעוז ינון, יזם תיירות הפועל באזור, מבקש לצנן את ההתלהבות מיוזמת הרכבל: "אני משוכנע שהוא לא יקום משום שזה בניגוד לכל הגיון. ענף התיירות באזור לא צריך את המיזם הזה, ומלבד כל מיני מקורבים שירוויחו מכך הרבה כסף, לתושבי האזור זה ממש לא נחוץ. עדיף שהממשלה תשקיע באזור נצרת ונצרת עילית 200 מיליון שקל בחינוך, בבריאות ובפתרונות תחבורה ציבורית. יזמי התיירות באזור עושים מה שצריך, על הממשלה רק לתת להם רשת ביטחון שתסייע להם בזמנים של חוסר ודאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully