וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד עצור בכוורת של נתניהו: חקירת הצוללות מתקרבת לראש הממשלה

4.9.2017 / 0:17

דוד שרן, ראש הלשכה לשעבר של נתניהו שנעצר בחשד למעורבות בתיק 3,000, הוא חוליה נוספת בשרשרת המקורבים לראש הממשלה ששמם נקשר בפלילים. אחרי שמרון, בר יוסף והרו, הטבעת מתהדקת סביב נתניהו - שאינו חשוד בפרשה

צילום: מאצ'י הוף

גילויים חדשים בפרשת הצוללות - כל הפרטים

* הבוקר עוכבו לחקירה שישה חשודים בפרשה, ביניהם דוד שרן - לשעבר ראש לשכת רה"מ
* מעצרו הוארך עד ליום חמישי בשעה 16:00, גם מעצרם של ארבעה חשודים הנוספים הוארך
* החשד - אנשי התאגיד טיסנקרופ ניסו לגייס בכירים בלשכת נתניהו במטרה לקדם את רכישת הצוללות תוצרת החברה
* שרן חשוד שקיבל כספים מגנור באמצעות חוזי ייעוץ פיקטיביים לטיסנקרופ

גל המעצרים אתמול (ראשון) בפרשת הצוללות, תיק 3,000, השיב לכותרות את לשכת ראש הממשלה בהקשר פלילי. פעם נוספת מצא עצמו בכיר לשעבר בלשכה אזוק בחדר חקירות כחשוד בביצוע עבירות פליליות במסגרת תפקידו בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוא עצמו אינו חשוד בפרשה.

דוד שרן, ראש הלשכה לשעבר שנעצר אתמול, מצטרף לרשימה ארוכה של בעלי תפקידים בלשכת ראש הממשלה שנעצרו בפרשיות האחרונות. הוא חשוד בקבלת שוחד מעד המדינה מיקי גנור באמצעות אדם שלישי המוכר כלוביסט ויועץ פוליטי.

על פי החשד, גנור שכר לכאורה באמצעות חוזים פיקטיביים את האיש כדי שייעץ בחברת טיסנקרופ, אך בסופו של דבר העסקה הייתה מסלול להעברת כספים לשרן, כדי שיפעל בתוך המשרד כדי לקדם את עניינה של טיסנקרופ במכרזי הצוללות והספינות, ואת מפעל האמוניה שאמור לקום בעקבות סגירת מכל האמוניה בצפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשוד נוסף הוא דוד שמרון, עורך דינו של ראש הממשלה ובן דודו, שאינו נושא בתפקיד רשמי בלשכה אך נחשב לאחד היועצים הקרובים אליו ביותר. הוא נעצר לחקירה במסגרת פרשת הצוללות ושהה במעצר בית. שמרון נחשב לדמות מרכזית בפרשה, ולפי ההערכות היה הציר המרכזי בין חלק מהמעורבים בה - כולל גנור. שמרון טען כי הוא עורך דינו של גנור, אך לא היה מעורב בעסקיו.

מי שהיה סגן ראש המטה לביטחון לאומי והיה אמור לעמוד בראשו, תת-אלוף (מיל') אבריאל בר יוסף, הסתבך בשתי פרשיות: גם בפרשת הצוללות, אך עוד לפניה נעצר בפרשה בחשד לקבלת שוחד תמורת מסירת חוות דעת בנושא אסדות הגז.

בתיקים האחרים בהם נחקר ראש הממשלה, חתם ארי הרו, שהיה ראש הסגל של נתניהו ונחשב אחד האנשים הקרובים אליו ביותר, על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות שבמסגרתו יעיד בתיקי 1,000 ו-2,000 ובתמורה תמחק הפרקליטות חלק מכתבי האישום שהוגשו נגדו בגין הפרת אמונים וניגוד עניינים, כשניהל חברה פרטית ניהל חברה פרטית שעסקה בין היתר בייעוץ לגופים שונים, במקביל לעבודתו בלשכת ראש הממשלה. הרו יורשע במסגרת העסקה, יבצע עבודות שירות וישלם קנס, אך לא ירצה עונש מאסר בפועל.

(עדכון ראשון: 21:41)

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
לא ירצה עונש מאסר בפועל. הרו עם נתניהו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully